به مناسبت ده سالگی آیفون؛ چه انتظاراتی باید از آیفون ۸ اپل داشته باشیم؟

شرکت اپل در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ از اولین گوشی آیفون رونمایی کرد؛ محصولی که توانست با ایده‎های جذاب خود، دنیای گوشی‎های هوشمند را متحول نماید. اکنون با گذشت ۱۰ سال از زمان معرفی اولین آیفون، همه علاقه‎مندان به محصولات شرکت اپل به پرچم‎دار جدید این شرکت یعنی آیفون ۸ چشم دوخته‎اند. اما پرچم‎دار جدید شرکت اپل از چه قابلیت‌هایی برخوردار است که آن‎را با سایر گوشی‎های اندرویدی متمایز خواهد کرد؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.
اول از همه، آیفون ۸ اولین محصول شرکت اپل خواهد بود که از نمایشگر OLED استفاده می‎کند. تمامی گوشی‎های پیشین این سازنده به صفحه‎نمایش LCD مجهز شده است؛ با این‎حال، آیفون ۸ از پنل OLED ساخت سامسونگ دیسپلی استفاده خواهد کرد که البته، به‎نظر می‌رسد کوپرتینویی‎ها را برای تولید انبوه پرچم‎دار جدید خود با مشکل مواجه نموده است. تبلیغات
نمایشگر آیفون ۸ شرکت اپل، ۵٫۸ اینچی خواهد بود و احتمالاً رزولوشن نمایشگر به Quad HD افزایش پیدا می‎کند. این گوشی برخلاف تمامی آیفون‎های قبلی، از یک صفحه‎نمایش بدون حاشیه برخوردار خواهد بود و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری منتظر عرضه آن به بازار باشند.

حاشیه‎های اضافی اطراف نمایشگر به لطف حذف دکمه فیزیکی Home در آیفون ۸، به کم‎ترین مقدار ممکن رسیده است. شرکت اپل، حسگر اثرانگشت را با نمایشگر آیفون جدید خود ادغام کرده؛ همین موضوع باعث می‎شود تا نیازی به استفاده از دکمه فیزیکی Home نباشد. به جای آن، بخشی از نمایشگر به کلیدهای لمسی Home مانند گوشی‌های هوشمند اندرویدی اختصاص یافته است که شاید تنها ۰٫۲ اینچ از نمایشگر را به خود اختصاص دهد.
آیفون ۸ برخلاف انتظار شما، از نمایشگری با لبه‎های منحنی استفاده نمی‎کند. با این‎حال، شرکت اپل از یک شیشه ۲٫۵ بعدی بر روی صفحه‎نمایش استفاده کرده است تا انحنای جالبی در لبه‎های گوشی پدید آید. علت عدم امکان استفاده از نمایشگر لبه منحنی بر روی آیفون پرچم‎دار جدید اپل، کمبود برد مدار چاپی انعطاف‎پذیر عنوان شده است و همین موضوع، شرکت اپل را مجاب نموده تا قید نمایشگر لبه منحنی را در آیفون ۸ بزند! البته در آیفون سال آینده شرکت اپل، به‌نظر می‌رسد که وضعیت تغییر خواهد یافت زیرا شرکت ال‎جی اینوتک به دنبال مجهز نمودن خطوط تولید خود به تجهیزات لازم برای ساخت برد مدار چاپی انعطاف‎پذیر است که در گوشی‌های آینده ال‎جی و اپل به کار گرفته خواهد شد.

نمایشگر آیفون پرچم‎دار جدید اپل، کشیده خواهد بود؛ گمان می‌رود که کوپرتینویی‎ها از یک نمایشگر با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ برای آیفون ۸ استفاده خواهد کرد. این ابعاد، مشابه با ابعاد درنظر گرفته شده برای نمایشگر ال‎جی G6 و با کمی صرف‎نظر، برای نمایشگر گلکسی اس ۸ سامسونگ است. به همین جهت، شرکت اپل توانسته ضمن افزایش اندازه نمایشگر آیفون پرچم‎دار جدید خود، آن‎را در ابعاد کوچک‎تر از آیفون ۷ Plus و نسبتاً بزرگ‎تر از آیفون ۷ به تولید برساند.
آیفون ۸ شرکت اپل، هم‎چنین از یک دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد که با چینش عمودی در بدنه پشتی گوشی جای گرفته است. علت این چینش، پشتیبانی آیفون ۸ از محتوای واقعیت افزوده عنوان می‎شود؛ با این وجود، جزئیات بیشتری پیرامون چگونگی آن در حال‎حاضر وجود ندارد.

علاوه‎براین، شرکت اپل از سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی برای آیفون ۸ استفاده خواهد کرد که متشکل از سه سنسور است و هر سه سنسور توسط ال‎جی توسعه می‎یابد. یک شرکت که اکنون به تصاحب شرکت اپل درآمده است، الگوریتم لازم را برای شناسایی چهره کاربران توسعه خواهد داد. سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی که در آیفون ۸ به کار گرفته می‎شود، به مراتب از سیستم تشخیص چهره گلکسی اس ۸ کاربردی‎تر خواهد بود زیرا در گوشی‎های پرچم‎دار سامسونگ، تنها یک عکس با چهره کاربر مقایسه می‎شود؛ حال آنکه در آیفون ۸، چهره کاربر به صورت سه‎بعدی شبیه‎سازی شده و با نمونه پیش‌فرض، مقایسه می‌شود.
آیفون ۸ هم‎چنین از قابلیت شارژ بی‎سیم پشتیبانی می‎کند که در هیچ‎یک از آیفون پیشین اپل به کار گرفته نشده است. علاوه‎براین، آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus به همراه آیفون پرچم‎دار جدید اپل از قابلیت شارژ سریع با یک کابل با اتصال یواس‎بی C برخوردار است؛ با این وجود برای استفاده از این کابل، باید یک تبدیل USB-C به لایتنینگ خریداری کنید یا از مبدل موجود در جعبه آیفون ۸ استفاده نمایید.

کوپرتینویی‎ها از سه گیگابایت یا شاید چهار گیگابایت حافظه رم در آیفون ۸ استفاده خواهند کرد؛ این در حالی است که در آیفون ۷s Plus و آیفون ۷s Plus حافظه رم به ترتیب ۳ و ۲ گیگابایت خواهد بود. آیفون پرچم‎دار جدید اپل، هم‎چنین تنها در دو نسخه با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‎شود؛ با این وجود، ممکن است تنوع حافظه داخلی دستگاه تغییر یابد تا اپل، خریداران را نسبت به انتخاب مدل رده‎بالا با ۲۵۶ گیگابایت حافظه مجاب نماید.
آن‎طور که در شایعات پیشین آمده است، آیفون ۸ با قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد؛ قیمت درنظر گرفته شده براساس جدیدترین پیش‎بینی‎ها، مربوط به نسخه رده‎بالای آیفون پرچم‎دار ۲۰۱۷ است و مدل پایه شاید با قیمتی نزدیک به ۹۰۰ دلار عرضه شود. این در حالی است که قیمت پایه آیفون ۷s Plus و آیفون ۷s به ترتیب از ۶۴۹ و ۷۶۹ دلار آغاز خواهد شد و بسته به ظرفیت حافظه، افزایش می‎یابد. دو مدل مذکور با ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‎شود.

براساس شایعات و گمانه‎زنی‎ها، شرکت اپل از آیفون ۸ در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد و آیفون پرچم‎دار جدید اپل با تأخیر یک یا دو ماه روانه بازار می‌شود. با این وجود، آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus مطابق با سنت گذشته اپل، یک یا دو هفته پس از معرفی رسمی برای خرید در دسترس قرار می‎گیرد.
تبلیغات

به مناسبت ده سالگی آیفون؛ چه انتظاراتی باید از آیفون ۸ اپل داشته باشیم؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog