عوارض ناشی از ناخن مصنوعی (۱)




ناخن های مصنوعی به دلیل این که روی ناخن طبیعی گذاشته می شوند توسط چسب های خاصی محکم می شوند. این ناخن ها دائما باید تعویض شوند که همین امر می تواند باعث دردناک شدن ناخن ها شود و حتی باقی ماندن آن ها روی ناخن باعث جدا شدن ناخن ها می شود. درماتیت (اگزمای تماسی) که به دلیل تحریک و آلرژی در پوست دور ناخن و در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود از مهم ترین عوارضی است که در اثر استفاده از ناخن ها به وجود می آید ؛ همچنین بر اساس گزارشات بدست آمده افراد آرایشگری که کار کشات ناخن را انجام می دهند به علت آزاد شدن سم سیانید و بخار ناشی از آن دچار مسمومیت می شوند.
همچنین در اثر استفاده از این ناخن ها انیکولایزیس که در واقع کندگی لبه آزاد ناخن از بستر است ایجاد می شود ، ناصافی ، تغییر ناخن ، خط خط شدن آن ، شکنندگی و خرد شدن ناخن نیز در اثر استفاده از ناخن های مصنوعی به وجود می آید ؛ حتی بعضی از مواقع ناخن به طور کامل از بین می رود و تغییراتی در رنگ ناخن ها به وجود می آید. التهاب حاشیه ناخن و بروز عفونت های معمولی یا قارچی نیز از دیگر عوارض آن است.
اصولا ناخن های مصنوعی به دلیل این که به ناخن ها زیبایی و تنوع می دهد و عیوب ناخن های بیمار و تغییر شکل داده شده را می پوشاند مورد تقاضای زنان قرار می گیرد. برای چسباندن ناخن از حلال های مختلفی استفاده می شود بنابراین به دلیل حل شدن لایه مخافظ ناخن در ناخن مصنوعی ، ناخن ها استحکام خود را از دست می دهند و حالت نرمی شکل پیدا می کنند و آسیب پذیر تر می شوند و میکروب ها خصوصا عفونت های قارچی به راحتی وارد لایه زیرین ناخن می شوند.
ناخن های مصنوعی به چند حالت در بازار موجود است و مورد استفاده خانم ها قرار می گیرد. بعضی از آن ها که به شکل آماده موجودند ، روی ناخن ریخته شده و سپس شکل می گیرند ، این نوع از ناخن های مصنوعی بی رنگ هستند و افراد بنا به دلخواه خود می توانند از انواع لاک برای زیباتر کردن آن ها استفاده کنند و نیاز به چسب ندارند.
ناخن های مصنوعی که توسط چسب های مخصوص روی ناخن قرار می گیرد باعث بروز عوارضی همچون انواع آلرژی های پوستی می شود که با عوارض قرمزی ، التهاب ، پوسته ریزی و خارش ظاهر می شوند ؛ همچنین بعضی از انواع این نوع از ناخن ها ممکن است پس از چند بار استفاده حساسیتی در فرد ایجاد نکند ولی پس از استفاده مکرر این حساسیت ها بروز کنند که در این صورت ناخن دچار آسیب و تغییر شکل می شود. همچنین در این موارد صفحه ناخن تغییر رنگ می دهد که این مسئله به صورت موقت و گاهی طولانی مدت روی ناخن تظاهر می کند. آلرژی به چسب هایی که برای قرار گرفتن ناخن های مصنوعی روی ناخن مورد استفاده قرار می گیرد در زنان بیشتر مشاهده می شود. در صورت بروز عوارض مذکور ، خانم ها باید از داروهای ضد حساسیت که اکثرا کورتون های موضعی هستند برای بهبودی استفاده نمایند. چسب هایی که برای استحکام ناخن های مصنوعی به کار می روند بعد از مدت ها باعث عوارض برای مصرف کنندگان می شود که از این عوارض می توان به خالی شدن ناخن های طبیعی ، سوراخ شدن ؛ چروکیده و شکننده و بد رنگ شدن آن ها اشاره کرد که امکان باقی ماندن آن تا آخر عمر روی ناخن فرد وجود دارد. البته باید گفت این عوارض در افراد به صورت متفاوت بروز می کند. در صورتی که عمل کاشت ناخن به طور بهداشتی و مناسب انجام نشود عفونت های قارچی را در افراد افزایش می دهد. همچنین به دلیل این که پوست کناره ناخن در بعضی از مواقع دچار خونریزی می شود و ابزار کار را آلوده می کند ، در صورت عدم رعایت بهداشت ، احتمال انتقال بیماری های ویروسی همچون ایدز و هپاتیت را افزایش می دهد.

امتیازدهی

Loading...


عوارض ناشی از ناخن مصنوعی (۱)


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog