دانلود کتاب صوتی دوئل




طاقچه




«میخائیل بولگاکف» ۱۲ سال پایانی عمرش را صرف نوشتن «مرشد و مارگاریتا» کرد و اثری ماندگار خلق کرد. این کتاب که در دوران تاریک روسیه استالینی ممنوع بود، پس از سال‌ها در شمارگان کم چاپ شد. مردم آن را پنهانی دست به دست می‌کردند و چون تعداد چاپ‌ شده آن کم بود، در نشست‌های قصه‌خوانی آن را گروهی می‌خواندند.


لینک کتاب



دانلود نسخه اندروید



دانلود نسخه ios









دانلود کتاب صوتی دوئل
1 (20%) 1 vote







527 views
بازدید







دانلود کتاب صوتی دوئل

دانلود کتاب صوتی دوئل
کتاب صوتی «دوئل» نوشته آنتوان پاولوویچ چِخوف (۱۹۰۴-۱۸۶۰) نویسنده برجسته روس است. کمتر شخصیتی در ادبیات جهان وجود دارد که هم‎تراز با جایگاه و خلاقیت ادبی چخوف باشد. هرچند بیماری سل، چخوف پزشک را در چهل‌و‌چهار‌سالگی از پای درآورد، او با داستان‌های کوتاه و نمایشنامه‌هایش تا ابد مهر خود را بر تارک ادبیات جهان حک کرد.
در کتاب صوتی «دوئل»، این نمایش تمام‌عیار کشف حقیقت در روابط انسانی که برخی منتقدان آن را نماد روح آشفته ملت روس می‌دانند، لائوسکی با نادیژوا فیودورونا رابطه‌ برقرار می‌کند و او را از شوهرش می‌رباید و به شهر کوچکی در قفقاز می‌برد. لائوسکی به این امید پا در این شهر گذاشته که زندگی تباه‌شده گذشته‌اش را سامان دهد، اما به چیزی جز عیاشی تن نمی‌دهد. سرانجام این عشق دروغین پس از دو سال چیزی جز دلزدگی و تلاش لائوسکی برای فرار از شهری کوچک و غیر قابل تحمل در کناره دریای سیاه نیست. لائوسکی کارمندی تحصیل‌کرده و بسیار چرب‌زبان است و با همین ترفند دل ساموئیلنکو، پزشک ارتش روسیه، را که در همه حال حامی اصلی اوست، ربوده. در سرتاسر کتاب صوتی «دوئل» این زن و مرد زیر نگاه شماتت‌بار اطرافیان‌اند؛ از جمله همسایگانشان فن کورن، جانورشناس آلمانی‌تبار که از لائوسکی کینه به دل دارد و نسبت به عقاید مذهبی بدبین است، و شماس، فردی متدین که می‌خواهد کشیش شود. شاید نگاه غضب‌آلود آشنایان این دو از آنجا نشئت می‌گیرد که نادیژوا با فشار و اصرار کیریلین، پلیس جوان، ناچار به تن‎فروشی می‌شود و حتی یک بار لائوسکی آن دو را در کنار هم عریان می‌بیند. رفته‌رفته کینه فن کورن نسبت به لائوسکی اوج می‌گیرد و در نهایت به پیشنهاد دوئل ختم می‌شود. لائوسکی که خود را در انتهای خط می‌بیند، به کاوش در گذشته سراسر دروغش می‌پردازد و ترس از مرگ، میل به زندگی را در او بارور می‌کند تا جایی که نگاهش به زن بیچاره‌ای که می‌خواست ترکش کند، تغییر می‌کند. همه این حوادث اما در صبح روز دوئل شکل دیگری به خود می‌گیرد تا جایی که … .
در بخشی از کتاب صوتی «دوئل» می‌شنویم: «لائوسکی به دریای متلاطم و سیاه چشم دوخت و با خود فکر کرد: “کسی حقیقت واقعی را نمی‎داند … باد قایق را به عقب می‌کشد. دو متر جلو می‌رود و یک متر عقب می‌آید، اما پاروزن‌ها کله‎شق‌اند، خسته نمی‌شوند و یک‌ریز پارو می‌زنند، از امواج بلند ترسی ندارند … زندگی هم همین طور است … انسان‌ها همان طور که در پی حقیقت‌اند، دو متر جلو می‌روند و یک متر به عقب برمی‌گردند. رنج‌ها، اشتباه‌ها و ملال زندگی آنها را عقب می‌برد، اما عطش حقیقت و مداومت آنها را به جلو می‎کشاند. کسی چه می‌داند؟ ممکن است حقیقت واقعی را پیدا کنند …». دانلود کتاب صوتی دوئل از اینجا



نويسنده / مترجم : آنتوان چخوف/امیرمحمدی


زبان کتاب : فارسی


حجم کتاب : 193 مگابایت


نوع فايل : MP3


تعداد صفحه : -
منبع : سایت نوار






این مطلب را در گوگل محبوب کنید :

دانلود کتاب صوتی دوئل


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog