اولین خودروی خورشیدی تولیدی معرفی شد

خودروساز جدیدی به نامSono موتورز به تازگی اولین خودروی خورشیدی تولیدی را معرفی کرده است.
Sono دیروز در مونیخ خودروی Sion را معرفی کرده است. این خودرو پس از رونمایی به توری در 12 شهر غربی اروپا خواهد رفت. تولید و فروش این خودرو برای سال 2019 برنامه ریزی شده است.
Sion دارای 330 سلول خورشیدی است که بدنه آن را پوشانده اند. این پانل های خورشیدی برای طیف حرکتی 28 کیلومتر برای یک روز شارژ کافی هستند.
شاید طیف حرکتی 28 کیلومتر به نظر کافی نباشد اما Sono یک باطری را نیز در این خودرو تعبیه کرده که می تواند با اتصال به پریز برق همچون یک خودروی برقی معمولی شارژ شود. این خودرو دارای بسته باطری 30 کیلووات ساعت است که به گفته Sono، طیف حرکتی در حدود 250 کیلومتر فراهم می سازد.
هم چنین مدل فروش این خودرو نیز غیرعادی است. زمانی که Sion در سال 2019 به فروش برسد قیمتی در حدود 18050 دلار خواهد داشت. این قیمت شامل باطری نمی شود. باطری این خودرو با قیمتی در حدود 4500 دلار قابل خریداری است و یا می تواند به صورت ماهیانه اجاره شود. Sono اعلام کرده که مجزا کردن این مورد کمک می کند تا خریدار اطمینان یابد که اگر بخواهد جدیدترین تکنولوژی باطری را خواهد داشت.
این خودرو پنج سرنشین بوده و قابلیت حمل بار تا 748 کیلوگرم را خواهد داشت. موتور این خودرو قدرت 107 اسب بخار تولید می کند و بیشینه سرعت آن 140 کیلومتر بر ساعت است.

اولین خودروی خورشیدی تولیدی معرفی شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog