چرا موها خشک و خشن می شود

عوامل مختلفی در کدر و خشک شدن و از بین رفتن جلا و درخشندگی موها دخالت دارند. از این نمونه می توان به آسیب های ناشی از محیط و عوامل خارجی ( نور خورشید، کلر آب داخل استخرهای شنا، آلودگی هوا، ذرات گرد وغبار)، مصرف بیش از حد و نادرست وسایل آرایشی که در آنها از حرارت استفاده می شود (سشوار، بابلیس و…) ، مصرف بیش از حد و نادرست محصولات بی رنگ کننده، فر کننده، صاف کننده یا رنگ موها نام برد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، از علل دیگر خشکی و کدورت و سستی موها می توان به مواد تشکیل دهنده بعضی از فرآورده ها از قبیل ژل، اسپری های مو، شامپو و یا حالت دهنده های مو اشاره کرد.
از شامپو زدن زود به زود موها خودداری کنید. زمانی که موهایتان چرب نشده اند، نیازی نیست که با شامپو بشویید و تنها شست و شو با آب نیز کافی است. شامپو موجب از بین رفتن چربی های مورد نیاز موها می شود
از مصرف محصولات پاک کننده با PH اسیدی یا حاوی الکل اجتناب کنید.
از شامپو زدن زود به زود موها خودداری کنید. زمانی که موهایتان چرب نشده اند، نیازی نیست که با شامپو بشویید و تنها شست و شو با آب نیز کافی است. شامپو موجب از بین رفتن چربی های مورد نیاز موها می شود.
بعد از هر بار شامپو زدن، موهایتان را بررسی کنید تا تار موهای مرده از روی سر بریزند و ریشه موها را ماساژ دهید تا تحریک شوند.
کرم های مرطوب کننده گیاهی وجود دارد که قبل از شامپو زدن با ورود به عمق کراتین های مو موجب تغذیه آنها می شود.
شانه یا برسی را انتخاب کنید که از جنس طبیعی مثلا چوب باشد. جنس های مصنوعی باعث ایجاد الکتریسیته ساکن در مو می شود.
گاهی اوقات بعد از شستن موها، آنها را باز بگذارید تا در هوای آزاد خشک شوند و یا با استفاده از حوله ای نرم آنها را خشک کنید.
مصرف موادغذایی دارای ویتامین ب بسیار مفید است؛ از جمله برنج، نان، موز، تخم مرغ، سبزیجات و خشکبار.
از رژیم غذایی که کمبود ویتامین و چربی زیاد دارند، اجتناب کنید.
برای مرطوب ماندن موها داخل بدن نیز باید مرطوب باشد. در نتیجه دست کم باید روزی یک و نیم لیتر (6 لیوان پر) آب بنوشید.
گاهی موهایتان را باز بگذارید تا به راحتی تنفس کنند و آزاد باشند.

چرا موها خشک و خشن می شود


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog