شش خاصیت آووکادو

آووکادو ، يک ماده غذايي کامل با 14 ماده معدني مفيد براي تحريک رشد بدن مي باشد؛ مثلا داراي املاح آهن و مس است که براي خون سازي مفيدند؛ يا سديم و پتاسيم موجود در آووکادو تعادل شيميايي بدن را حفظ مي‏کنند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، ميوه آووکادو به دليل نداشتن نشاسته، قند خون را در طول روز متعادل نگه مي‏دارد، بنابراين براي افراد ديابتي و افراد دچار هيپوگليسمي (افت قند خون) مناسب است.
آووکادو از نظر چربي خيلي غني مي‏باشد، در حالي که ساير ميوه ها و سبزي ها اين طور نيستند. همچنين حاوي مقدار زيادي ويتامين‏ A ، ويتامين‏هاي گروه B و منبع غني آنتي اکسيدان‏هايي مثل ويتامين E ،C و لوتئين (رنگدانه گياهي) است.
پژوهشگران و متخصصان تغذیه در سراسر دنیا، خواص و مزایای بسیار زیادی را برای آووکادو ذکر کرده‌اند که مهمترین آنها به شرح زیر است:
1 تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف منظم آووکادو می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.
2 پژوهشگران می‌گویند که ترکیبات موجود در آووکادو می‌تواند سلول‌های پیش‌سرطانی و سرطانی که عامل ابتلا به سرطان دهان هستند را از بین ببرند.
3 آووکادو هم مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ‌ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می‌شود.
4 آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنند.
5 اضافه کردن آووکادو به سالاد باعث می‌شود که مواد مغذی موجود در سبزیجات سالاد 5 برابر سریع‌تر و بیشتر جذب بدن شما شود.
6 سطح بالای فولات موجود در این میوه می‌تواند خطر سکته قلبی را در افراد مستعد کاهش دهد.

شش خاصیت آووکادو


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog