چگونه از موی خود مراقبت کنیم

هر شب قبل از خواب، موها و پوست سر را با لوسیون مناسب به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید تا اختلالات موجود در كار غدد، رفع شده و غذای مناسب به مو برسد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، از این كه گرد و غبار و عرق، منافذ پوست را بگیرد، جلوگیری كنید و سر خود را هر سه روز یك بار با شامپوهای مناسب بشویید.
چربی‏های حیوانی نخورید و روغن گیاهی مصرف كنید.
هیچ‌وقت مویی را که مواد آرایشی مثل ژل، موس یا واکس دارند، سشوار نکشید و نپیچید. اول تمام این مواد را به خوبی بشویید و بعد مو را درست کنید.
اگر به هر یك از بیماری‏های مو از قبیل چربی، خشكی و موخوره، یا شكستگی دچار شدید، بلافاصله به سراغ درمان آن بروید.
تماس روزانه مو با آب‌های حاوی موادی مانند كلر (مثل آب استخر‌ها) اثر خشك‌كنندگی بر موها دارد و موجب شكنندگی آن‌ها می‌شود. به افرادی كه روزانه شنا می‌كنند، توصیه می‌شود حتما موها را با شامپوهای نرم‌كننده و حالت‌دهنده بشویند.
رژیم‌هاى غذایى فقیر باعث شوره سر، خشكى و ریزش موها می‌شوند. براى این كه موهایى درخشان و سالم داشته باشید، خوردن سبزى‌ها و میوه‌هاى تازه یادتان نرود.
استرس، سلامتى و درخشش موها را از بین می‌برد و مى‌تواند ابتلاى موها به شوره یا ریزش در آن‌ها را موجب شود.
براى افرادی كه موهاى نازك یا كم‌حجم دارند، این روزها شامپوهایى با عنوان حجم‌دهنده مو به بازار آمده است. این‌ شامپوها با پوشاندن تارهاى مو با لایه‌اى از پروتئین، موجب ضخیم‌تر شدن موها و در نتیجه حجیم‌تر به نظر رسیدن آن‌ها می‌شوند و ضرری هم ندارند.
براى خشك كردن موها نیز بهترین روش، بستن یك حوله ی خشك و گرم به دور سر است تا آب اضافى موها گرفته شود.
در صورت ابتلا به مشکلات زیر، موهایتان را رنگ نكنید:ریزش غیرطبیعی مو، خارش پوست سر بعد از رنگ كردن موها، داشتن مشكل ‌تنگی نفس حتی در گذشته، ابتلا به بیماری‌های حاد یا مزمن كلیه، پوسته‌پوسته شدن پوست بدن در برخی نقاط مانند آرنج، زانو، پایین كمر یا سر.
حداقل هر ماه، یک مرتبه موهای خود را با کرم‌ها و ماسک‌های مو، ویتامینه کنید. قبل از مصرف حتما به دستورالعمل این مواد توجه کنید و نوعی از آن را بخرید که مناسب جنس موی شما باشد.
اگر موی شما بسیار خشک است، از لوازم زیبایی و آرایشی مو بدون الکل استفاده نمایید. همچنین انواع معمولی ژل‌ها و موس‌های مرطوب‌کننده برای شما بهتر هستند.
هنگام استفاده از کلاه، شال و بلوزهای یقه اسکی پشمی، حتما از یک روسری یا شال ابریشمی‌در زیر آن استفاده کنید. پشم، جاذب رطوبت است و باعث خشکی موها می‌شود.
مرتب نوک موها را کوتاه کنید. اگر نوک موی شما خشک و چند شاخه شده است، کمی‌ آن را کوتاه کنید تا هم خوش حالت‌تر شود و هم نازکی و شکنندگی در سراسر مو منتشر نشود.

چگونه از موی خود مراقبت کنیم


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog