علائم بزرگی خوش خیم پروستات در چه زمانی شروع می شوند ؟




بعداز ماهها و سالها با ساخت عضله و افزایش ضخامت عضلانی، کف مثانه نسبت به وجود ادرار حساس تر می شود و در نتیجه دفعات نیاز به دفع ادرار در شما افزایش می یابد. بیشتر مردان در ابتدا هنگام شب وقتی با احساس نیاز به دفع ادرار از خواب بیدار می شوند و به دستشویی می روند متوجه این موضوع می شوند. بنابراین این علامت را دفع شبانه ادرار (ناکچوری) می نامند.
معمولاً مثانه شما می تواند تا ۱۴۰ گرم ادرار را در خود جای دهد بدون آنکه شما احساس نیازی به دفع ادرار داشته باشید. وقتی می خوابید معمولاً می توانید حتی مقادیر بیشتری ادرار را بدون بیدار شدن از خواب تحمل کنید. وقتی در خواب هستید میزان ادراری که کلیه های شما می سازند، کاهش می یابد. این میزان در بیداری نزدیک ۵۷ گرم در ساعت است. به همین علت بیشتر مردم می توانند هشت ساعت تمام بدون رفتن به دستشویی بخوابند.
هنگامی که برای اولین بار دفع شبانه ادرار شروع می شود مقادیر خیلی کمتر از ۱۴۰ گرم، پدیده طبیعی نیاز به دفع ادرار را فعال می کند. با حساس تر شدن مثانه، شما در شب یک بار، دو بار، پنج بار از خواب بیدار می شوید.
چرا فقط شبها، چرا این اتفاق در طول روز نمی افتد ؟
احتمالاً شما در طی روز هم دفعات بیشتری احساس می کنید نیاز به دفع ادرار دارید. اما روزها، وقتی مردم بیدارند و به این سو و آن سو می روند، متوجه این موضوع نمی شوند.
وقتی که شما خوابید حتی وقتی خواب می بینید، این مغز شماست که فوراً متوجه این امر می شود.
در چه زمانی احتمال آن وجود دارد که من در طی روز متوجه این امر شوم ؟
احتمالاً وقتی که دیگر مثانه شما، به علت خستگی عضله مثانه ای در مقابل پروستات، نیروی رانش ادرار را از پروستات انسدادی از دست می دهد. شما متوجه می شوید که شروع جریان ادرار چند ثانیه تا دو دقیقه طول می کشد و وقتی که سرانجام جریان ادرار شروع می شود، ضعیف و آهسته است. این حالت تأخیری نامیده می شود.
مخصوصاً شاید هنگامی دچار این حالت شوید که مدت زیادی برای رفع ادرار انتظار کشیده باشید؛ مثلاً وقتی مسافت زیادی با اتومبیل مسافرت کرده اید یا در تمام مدت یک مسابقه پرهیجان فوتبال نشده اید از جایتان تکان بخورید، مثانه شما احتمالاً بیش از حد تحت کشش قرار گرفته و چون به تدریج کشش ساختمان عضلانی خود را از دست می دهد فقط به میزان ضعیفی منقبض می شود.

امتیازدهی

Loading...



loading...

علائم بزرگی خوش خیم پروستات در چه زمانی شروع می شوند ؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog