بالاخره بخش تولید چیپ های حافظه توشیبا به فروش رفت

پس از کش و قوس های فراوان و مطرح شدن نام های بزرگ، بالاخره بخش تولید چیپ های حافظه توشیبا خریدار نهایی خود را شناخت. جالب این که خریدار هیچ کدام از برندهای مطرحی که پیش از این نام آنها را شنیده بودیم نیست.
رقم این معامله چیزی در حدود ۱۸ میلیارد دلار است
طبق اعلام رسمی، موسسه سرمایه گذاری خصوصی «Bain Capital» با پرداخت مبلغی در حدود ۱۸ میلیارد دلار صاحب تاسیسات و پتنت های یکی از بزرگترین تولید کننده های چیپ NAND در دنیا شده است.
به طور قطع هیچ کس بیش از مدیران ارشد وسترن دیجیتال به عنوان شریک تجاری توشیبا در آمریکا از شنیدن این خبر ناراحت نیست، اما توشیبا اطمینان دارد که این معامله می تواند هرگونه ادعای قانونی در خصوص ایجاد فضای انحصاری را باطل نماید.
شاید رقم ۱۸ میلیاردی بسیار زیاد به نظر برسد، اما لازم به یادآوری است که طبق شنیده های پیشین پیشنهاد اولیه شرکتی چون فاکسان چیزی بالغ بر ۲۸ میلیارد دلار بوده است. به خصوص که این شرکت پشتیبانی برندهای بزرگی چون آمازون و اپل را نیز پشت سر خود می دید.

این طور به نظر می رسد که برای مقامات ارشد توشیبا، ژاپنی ماندن این برند مهتر از مبلغ فروش آن بوده است. کمپانی Bain Capital گرچه در آمریکا به ثبت رسیده، اما تقریباً تمام سهامداران اصلی آن ژاپنی هستند.
این که معامله مذکور در نهایت به نفع مشتریان و بازار خواهد بود مسئله دیگریست. یک مجموعه سهامی خاص تمایل دارد که سود حاصل از سرمایه گذاری های عظیم خود را در کوتاه ترین زمان ممکن برداشت نماید، بنابراین می بایست انتظار یک جهش بزرگ در فعالیت های بخش تولید چیپ های حافظه توشیبا را در کنار افزایش احتمالی قیمت نهایی محصولات داشته باشیم. این می تواند اوضاع قیمت گذاری موبایل های هوشمند را از این هم بدتر نماید.

به هر حال این بازار با حضور شرکت هایی چون سامسونگ و SK hynix آنقدر رقابتی هست که چنین احتمالاتی را نمی توان با قطعیت پذیرفت و در عوض می بایست منتظر روزها و ماه های آینده نشست.

بالاخره بخش تولید چیپ های حافظه توشیبا به فروش رفت


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog