قاضی پرونده اپل و کوالکام، دو رای به نفع ساکنین کوپرتینو صادر کرد

گونزالو کوریل، قاضی دادگاه منطقه کالیفرنیای جنوبی، روز گذشته با درخواست کوالکام مبنی بر صدور رای نهایی در پرونده قضایی اش با اپل مخالفت کرد. کوالکام امیدوار بود به کمک دادگاه، بتواند تولیدکنندگان آیفون و آیپد اپل را به پرداخت هزینه هایی مجبور کند که به زعم اش، به خاطر استفاده غیرقانونی از پتنت هایش بوده است.
بنابر قوانین مربوط به پتنت ها، فروش لایسنس ها باید به صورت عادلانه، منطقی و غیرتبعیض آمیز انجام شود. در حال حاضر تامین کنندگانی مانند Compal Electronics، فاکسکان، پگاترون و Wistron به درخواست اپل، پرداخت هزینه های لایسنس را به کوالکام متوقف کرده اند و کمپانی ساکن کوپرتینو می گوید کوالکام این موارد را در ساختار حق امتیاز خود رعایت نکرده است.
مجادله قانونی میان اپل و کوالکام همچنین به تخفیف هایی که کوالکام باید به اپل می داد نیز ارتباط دارد. کمپانی غول سازنده چیپ های موبایل، از سپتامبر 2016 دیگر تخفیفی در حق امتیاز خود قائل نشد که مسلماً اپل را برانگیخت. بنابراین اپل در شکایت نامه خود به نقض قوانین اعتماد دو طرفه و عدم درخواست حق امتیازی معقول از سوی کوالکام استناد کرده است.
گذشته از مخالفت قاضی دادگاه کالیفرنیای جنوبی با صدور رای نهایی، با درخواست کوالکام برای صدور رای نهایی دیگری که اپل را از تنظیم شکایت نامه ای مشابه در دادگاهی دیگر منع می کرد نیز مخالفت شده است. از آن جایی که دادگاه کالیفرنیای جنوبی در نهایت رقمی استاندارد برای حق امتیاز پتنت های کوالکام تعیین خواهد کرد، کمپانی مورد اشاره امیدوار بود که کشمکش قانونی خود را به صورت محلی و نزدیک به مقر اصلی خود در سن دیگو نگه دارد.

قاضی پرونده اپل و کوالکام، دو رای به نفع ساکنین کوپرتینو صادر کرد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog