تحلیل‌ها نشان می‌دهد حاشیه سود آیفون X علیرغم قیمت بالا، پایین‌تر از آیفون‌های پیشین است

قیمت آیفون X صدای کاربران را درآورده است ولی کارشناسان می‌گویند حاشیه سود آیفون X برای اپل پایین‌تر از گذشته است. اپل آیفون X پایه را با قیمت ۱۰۰۰ هزار دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایت را با قیمت ۱۱۵۰ دلار معرفی کرد؛ یعنی حدود ۳۰۰ دلار گران‌تر از مدل آیفون ۸ که همزمان با آیفون X معرفی شد اما برآورد هزینه‌های قطعات استفاده شده در آیفون X چیز دیگری را نشان می‌دهد.

آگهی متنی میان‌متنی: برنامه‌ریزی روزانه به شیوهٔ افراد موفق و ثروتمند را بیاموزید (کتاب الکترونیک رایگان)

اگرچه قیمت آیفون X بالا است ولی حاشیه سود اپل پایین‌تر از همیشه است. هزینه آیفون X بیشتر از دو برابر هزینه آیفون است.
قیمت آیفون X بیش از ۵۰ درصد قیمت ۶۵۰ دلاری آیفون ۷ است که سال گذشته معرفی شد ولی جالب است بدانید که پیش‌بینی می‌شود هزینه تمام شده آیفون X حدود ۵۸۱ دلار است. بهتر است بدانید که هزینه‌های آیفون ۷ حدود ۲۴۸ دلار ارزیابی شده بود. پس حاشیه سود اپل به شدت کاهش یافته است.

این برآورد و پیش‌بینی هزینه‌ها را موسسه بین‌المللی Susquehanna انجام داده است. هیچ‌کس از قیمت واقعی قطعات و هزینه‌های تولید یک آیفون در داخل شرکت اپل خبر ندارد ولی کارشناسان این موسسه با تحقیق از منابع تامین قطعات اپل و محاسبه دقیق هزینه‌های مونتاژ و غیره توانستند به هزینه ۵۸۱ دلاری آیفون X برسند.
برخی از هزینه‌های بالای آیفون X به خاطر افزایش هزینه‌های مونتاژ یک گوشی رده بالا با طراحی پیچیده و غیرمعمول است. همچنین؛ طراحی و تحقیق (R&D) برای یک محصول جدید هزینه‌ها را نسبت به مدل‌های دیگر افزایش می‌دهد.
اپل می‌گوید آیفون X اسمارت‌فون آینده است؛ پس ممکن است هزینه‌های زیاد این گوشی یک سرمایه‌گذاری برای آینده هم باشد.

یک پیش‌بینی دیگر هم در روزهای اخیر مطرح شده است. یک نظریه اقتصادی در قرن نوزدهم میلادی رواج داشت که می‌گفت وقتی یک محصول با کیفیت بالا و قیمت بالاتر عرضه کنید؛ می‌تواند اعتماد بیشتری برانگیزد و تقاضای بیشتری در بازار ایجاد کند.
طبق این نظریه؛ احتمالا فروش آیفون X به خاطر قیمت و عرضه محدود‌اش بسیار بالاتر از همیشه خواهد بود و اپل می‌تواند حاشیه سود  پایین خود را جبران کند. اپل شرکتی است که به شدت روی حاشیه سود خود حساس است و از آن محافظت می‌کند.
همه‌چیز پس از انتشار گزارش‌های مالی سه ماهه اول فروش آیفون X مشخص می‌شود. باید کمی صبر کنیم تا سود خالص و ناخالص اپل از فروش آیفون X منتشر شود تا بیشتر درباره هزینه‌ها و حاشیه سود این گوشی یا برد و باخت اپل صحبت کنیم.
منبع

تحلیل‌ها نشان می‌دهد حاشیه سود آیفون X علیرغم قیمت بالا، پایین‌تر از آیفون‌های پیشین است


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog