تاکتیک مذاکره “برش کالباس”



لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 1 امتیاز : 5]


استراتژی کالباسی چیست؟
برش به برش از کالباس بزرگ جدا کنیم، در این حالت طرف مقابل ما سعی میکند از وضعیت به‌ شدت ناراحت‌ کننده دوری کند اغلب مذاکره‌ کنندگان و فروشندگان یک “بسته پیشنهادی” را ارائه می‌ کنند ما با این تاکتیک خواهیم توانست “بسته” را به قسمت‌ های کوچک‌ تر برش زنیم و برای هر برش به طورمجزا مذاکره نماییم.
استراتژی کالباسی از مهم ترین استراتژی های مذاکره است که میگوید اگر بخواهیم یک کالباس را به فردی بخورانیم او نمی تواند و قبول نمیکند و ما باید آن را ریزریز کنیم تا او آن را بخورد. مشتریان همیشه با وسواس و دقت خاصی برای خرید اولین کالای مورد نیاز تصمیم میگیرند و ما باید تلاش زیادی کنیم تا اولین کالا را به آنها بفروشیم. اما برای خرید کالاهای بیشتر خیلی سخت نمیگیرند و راحت تر خرید میکنند.
بنابراین ما باید با استفاده از استراتژی کالباسی بعد از فروش اولین کالا، بقیه کالاها را به آنها پیشنهاد دهیم و کم کم به آنها بفروشیم تا بیشترین بهره وری و سود را داشته باشیم و اینگونه نتیجه ی تلاشمان را بگیریم.
مثلاً در صورتی که فروشنده ی موبایل هستیم می توانیم گوشی موبایل را با سود کمی بفروشیم اما بلافاصله پس از فروختن گوشی موبایل، به روش کالباسی هندزفری، محافظ صفحه نمایش، نرم افزارهای اندروید و …. را به مشتری بفروشیم و از این طریق سود خوبی کسب نماییم.
به زبان ساده تر این که قصد خرید موبایل داریم و مغازه اولی به ما قیمت 2 میلیون تومنی اعلام میکند و مغازه دومی 1950 و سومی 1900 . در نگاه ساده از مغازه ای که 1900 اعلام کرده خرید می کنیم و بعد خرید مغازه اعلام میکند که ستاب باکس نیاز دارید و بدون برنامه گوشی کاربردی ندارد ! و 50 هزار تومان پول برنامه میگیرد. بعد میگوید بدون محافظ شیشه ای صفحه ی گوشی شما خط میافتد و 20 تومن هم پول محافظ میگیرد و به همین صورت پول قاب و کیف و … و در انتها میبینیم موبایل برایمان 2100 تمام شده است! گرانتر از همه ی مغازه ها !!!


لینک منبع

تاکتیک مذاکره “برش کالباس”


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog