یک کارآفرین موفق به چه دوستانی نیاز دارد؟



لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 1 امتیاز : 5]


کارآفرینی با اعداد گره خورده است. تعداد کارمندان، مشتری ها، درآمد و… هرچه این اعداد بیشتر باشند کارآفرین قوی تر و موفق تر خواهد شد. به عنوان یک کارآفرین علاوه بر بینش، تجربه، منابع و اطلاعات، به دوستانی نیاز پیدا می کنیم که در این راه به ما کمک کنند. کیفیت و کمیت دوستان برای یک کارآفرین حیاتی می باشد. در زیر 5 نوع دوستی که می تواند در این مسیر همراه تان باشند آورده شده است:
مربی
کارآفرینی بازی آسانی نیست. به جرأت، ریسک و حمایت زیادی برای موفقیت در این راه نیاز داریم. شاید دوستان کارآفرینی داشته باشیم که همزمان با ما در این راه قدم گذاشته باشند و با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم کنند، اما آنهایی در این راه می توانند به ما کمک کنند که جلوتر از ما قرار دارند و مسیری که ما در آن هستیم را با موفقیت طی نم.ده باشند. اینها هم می توانند به ما انگیزه ی ادامه ی کار را بدهند هم به دیگر کارمندان در رسیدن به اهداف شرکت انگیزه دهند.
مشاور استراتژیک
مشاوران استراتژیک کسانی می باشند که بازار مشتری مشابه به ما را دارند. می توانیم ایده های مان را با آنها تبادل نماییم و استراتژی هایی که آنها برای موفقیت به کار گرفته اند را دنبال کنیم. غالباً این استراتژی ها در کسب و کارها یکسان می باشند. دوستی با چنین ویژگی می تواند راه را برای ما کوتاهتر کند.
رابط
دوستی که بتواند ما را در زمان مناسب به افراد پر نفوذ معرفی نماید، رابط است. هرگز این دوستان را نباید از دست بدهیم. در معاملاتی که می کنیم صداقت داشته باشیم و با اینکه دوست مان پر نفوذ است، پیشنهاد کمک مان را به او بدهیم تا دوستی ما محکم تر شود.
معتمد
دوستانی که همیشه ما را حمایت کنند و نقطه ی اتکای ما باشند را معتمد می نامند. این نوع دوستان هر وقت که نیازشان داشته باشیم به ما کمک می کنند چه مالی چه روانی. علاوه بر این، همیشه ما را به پیشروی تشویق کرده و نمی گذارند درجا بزنیم.
نقاد
دوستی که بدون دخیل کردن نظر شخصی اش ما را به طور هوشمندانه و سازنده ای نقد می کند را می توان نقاد نامید. هدف او تحقیر کردن ما نیست بلکه می خواهد مسیر رسیدن به اهداف مان را به ما نشان دهد. هر کارآفرین باید دوستی با این ویژگی داشته باشد و از اینکه آن شخص آیینه اش باشد نهراسد. این افراد نقص و کاستی های ما را به خوبی نشان می دهند و باعث قوی تر شدن کسب و کار مان می شوند.


لینک منبع

یک کارآفرین موفق به چه دوستانی نیاز دارد؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog