تمرین خط کش درجه بندی شده برای آرامش چشم ها

یک خط کش درجه بندی تهیه کنید. آنرا به صورت افقی قرار دهید و سپس به حالت عمودی و پس از آن مورب و هربار :
الف) در فاصله ای قراردهید که آنرا خوب ببینید.
ب) نقطه ای که حداکثر فاصله را از نوک شانه ها داشته باشد.
ج) در نقطه ای که تا حد امکان به بینی نزدیک باشد.
سر را بی حرکت نگاه دارید و در جهت وسط خط کش نگاه کنید، هر بار به لبه انتهایی سمت راست نگاه کنید و سپس مژه بزنید و بعد به لب انتهایی سمت چپ نگاه کنید و باز مژه بزنید. این کار را به آرامی ۱۰ تا ۱۵ بار با آهنگ منظم انجام دهید.
یک عدد یا یک بخش از خط کش را نگاه کنید و مژه بزنید و دوباره به آن نگاه کنید.
دوباره نگاه کردن را از سمت چپ به راست شروع کنید و مژه بزنید. سپس دوباره به یک عدد یا یک واحد از خط کش نگاه کنید. این بار واضحتر و رنگیتر دیده خواهد شد.
تذکر : به دست آوردن آرامش در طول تمرین برای ایجاد نرمش در کار چشمها ضروری است.
تمرین توپها
روی یک میز به صورت آویزان روی دیوار ۲ عدد توپ به رنگهای مختلف را که ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر با یکدیگر فاصله داشته باشند قرار دهید. بین این دو توپ یک کارت را که روی آن یک عدد یا یک حرف به صورت کاملاً واضح نوشته شده باشد، بگذارید.
نگاهتان را از یک توپ به توپ دیگر با همان آهنگی که در تمرین گذشته گفته شد ببرید. روی هر توپ مژه بزنید. به نظر می رسد که کارت به طور متناوب حرکت می کند. پس از ۲۰ تا ۳۰ ثانیه تمرین، هنگامی که نگاه روی علامتی که روی کارت نوشته شده قرار می گیرد، علامت واضحتر به نظر می رسد. اگر روی این کارت تصویر یک منظره باشد، برجستگیهای آن بیشتر به نظر می رسد تا حدی که تصور می شودکه آنرا با کمک دستگاه استروئوسکوپ می بینند.
این تمرین برای کودکان بسیار مناسب است.
تذکر : این تمرین را مانند سایر تمرینها برای تقویت و کار آمد نمودن حافظه و تخیل می توان به کاربرد (۷۷). چشمها را گاهی ببندید و حرکت کارت و رنگ توپها را دوباره ببینید. کره های چشم زیر پلکهای پسته به حرکت خود ادامه می دهند. سپس سعی کنید که به صورتی چشمان خود را باز کنید که درست در جهت یکی از توپها یا کارتها قرار گیرند.

امتیازدهی

Loading...



loading...

تمرین خط کش درجه بندی شده برای آرامش چشم ها


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog