راه کارهای تقویت وکاهش ریزش موی سر


راه کارهای تقویت وکاهش ریزش موی سر

اگر شما هم از آن دسته خانم هایی هستید که نمی توانند موهای سرشان را به حال خود رها کنند و دائم فکر جدیدی به ذهن­شان می­رسد، بهتر است همین الان دست نگه دارید و کمی به عواقب کار بیاندیشید.
شاید فکر می کنید رعایت رژیم غذایی مناسب و کنار گذاشتن عادات غلط تنها به حفظ اندامی زیبا و متناسب کمک می کند. اما در حقیقت هرآنچه که به بدن تان می رسد. روی تک تک اعضای بدن شما تاثیر می گذارد. سیگار یکی از این عادت های غلط است که به طور مستقیم روی ریزش مو تاثیر می گذارد و رنگ آن را کدر می کند. استرس زیاد هم باعث بدرنگ شدن مو و باعث ریزش مو به شکل سکه ای یا پراکنده می شود. پس سعی کنید تا حد امکان خونسردی تان را حفظ کنید و دور و بر سیگار نروید.
سشوار
استفاده از سشوار، در صورتی که حرارت آن به ساقه مو آسیبی نرساند، مشکلی ندارد. نحوه درست استفاده از سشوار این است که حداقل در فاصله ۱۵ سانتی متری سر گرفته شود، باد آن روی درجه حرارت بالا تنظیم نشده باشد و بیشتر با شدت وزش باد مو خشک شود تا با حرارت زیاد. بهتر است باد مرتب روی مو حرکت کند و به شکل عمود روی مو گرفته نشود تا بلغزد و موج ایجاد کند، و به طور مستقیم به یک نقطه نخورد تا منجر به داغ شدن، خشکی و شکنندگی مو شود. بهتر است زمانی سشوار را خاموش کنیم که کمی رطوبت روی مو مانده باشد.
ژل و روغن
اگر هر از گاهی استفاده شود، مشکلی نمی کند. معمولا روغن برای موهای خشک استفاده درمانی دارد. کسانی که موخوره یا موی خشک دارند یا در درازای موهایشان گره و سفتی هایی وجود دارد، می توانند با زدن روغن مشکل را برطرف کنند. برای این منظور می توانید از روغن های تجاری یا روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل یا زیتون استفاده کنید. بنابراین روغن برای موهای خشک درمان محسوب می شود و آنها را نرم می کند. استفاده از ژل زیاد توصیه نمی شود و مو را خشک می کند، اما اگر گاه به گاه باشد و به پوست سر هم نرسد، اشکالی ندارد.
برس یا شانه
معمولا برس یا شانه تفاوتی با هم ندارند و به این بستگی دارد که استفاده از کدامیک برای فرد راحت تر باشد. مدل چوبی یا فلزی هم فرقی نمی کند. ممکن است فردی به نیکل که در برس یا شانه فلزی به کار رفته، حساسیت داشته باشد و نتواند از نوع فلزی آن استفاده کند. در کل بهتر است فاصله دندانه های شانه یا برس خیلی کم نباشد؛ چون باعث گیر کردن، کشیده و کنده شدن موها می شود. بد هم نیست اگر در حمام وقتی مو خیس است، زیاد برس و شانه به مو نزنید که از فرم طبیعی خارج نشود. بهتر است روزی دوبار و هر بارر ۱۰ الی ۱۵ راه، موها را شانه بزنید. به این ترتیب، چربی طبیعی مو به طور متعادل در تمامی قسمت های آن پخش می شود و موها در هم گره نمی خورند و براق هم می شوند. وقتی مو خیس است، شانه کردن یا کشیدن مو ایجاد مشکل می کند. استفاده از نرم کننده یا conditioner هم مانند شامپو اگر به سر بسازد، به طور عام مشکلی ایجاد نمی کند. بهتر است کسانی که موهایشان خشک است یا زیاد در هم گیر می کند، از conditioner استفاده کنند. باید بعد از شستن با شامپو، از conditioner استفاده شود. یادتان باشد بهتر است conditioner از شامپو جدا باشد چون هر کدام عملکرد جداگانه ای دارند و ترکیب آنها هم محصول خوبی نخواهد بود.
رنگ مو
اگر موهای تان خشک، زبر، شکننده و موخوره دار است کمتر آنها را رنگ کنید. در کل بهتر است اعتدال را در رنگ کردن رعایت کنید و هر هفته رنگ شان را عوض نکنید. زمان تجدید رنگ به میزان سرعت رشد موهای تان بستگی دارد و اگر تکرر رنگ با فاصله زمانی کم انجام شود باعث خشکی و ریزش مو می شود. معمولا در طول شبانه روز مو نیم میلیمتر رشد می کند در نتیجه در طول یک ماه بین ۱ تا ۱/۵ سانتی متر بلندتر خواهد شد. بنابراین وقتی بین ۲ تا ۳ سانتی متر رشد کرد، برای رنگ مناسب است. به طور معمول از زمان گذاشتن رنگ، تا تجدید آن ۲ تا ۳ ماه طول می کشد به شرطی که فقط همان قسمت رنگ شود و اگر شخص قسمت های بلند مو و روی ساقه که هنوز رنگ دارد را مجدد رنگ کند، آن وقت در حدود ۲۰ بار آن ها را رنگ کرده است که باز منجر به خشکی و شکنندگی می شود. رنگ هرقدر کمتر روی سر بماند (مانند رنگهای موقت که بعد از چند بار شست و شو از بین می رود) بهتر است. این رنگ ها صدمه کمتری می زنند، اما هرچه پایاتر و ماندگارتر باشد، معمولا نفوذ بیشتری دارد و مو را بیشتر اذیت می کند.
با موها بازی نکنید
یادتان باشد، روی مو هیچ فشار فیزیکی نباید وارد شود. کسانی که عادت دارند هنگام مطالعه یا کارهای دیگر با موها ور بروند یا آنها را بکنند یا زیاد سرشان را شانه می کنند، دچار ریزش مو می شوند. روش هایی که مدل مو را از فر به صاف یا برعکس تغییر می دهد، از مواد شیمیایی گرفته تا استفاده از دستگاه های حرارتی برای مو بسیار مضر است و به هیچ وجه توصیه نمی شود! و اگر این کارها ادامه پیدا کند، حتما ریزش موی شدید ایجاد خواهد شد. بستن موی خیس هم ایرادی ندارد؛ اما زمانی که شخص به بافتن موها یا بستن آن به صورت دم اسبی عادت کند، چون مو انحناهای زیادی پیدا می کند، آسیب می بیند. البته بستن با کش یا کلیپس هم مشکلی ندارد./مجله زندگی ایده آل
برای به روز بودن  و دریافت آخرین مقالات و مطالب علمی-آموزشی و مباحث خانواده به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

راه کارهای تقویت وکاهش ریزش موی سر


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog