پزشکی که خواست یک گجت آیفون را تست کند ولی این کار غیرمترقبه، به تشخیص و درمان سرطان‌اش منجر شد

دکتر «جان مارتین» فقط می‌خواست گجت جدیدی که برای اسکن اعضای بدن به دست‌اش رسیده بوده را بررسی کند. اما نتایج اسکن این دستگاه بسیار جالب بود. این دکتر در گلوی خود احساس درد می‌کرد. همزمان؛ دستگاه « Butterfly IQ » به دست‌اش رسیده بود و می‌خواست نحوه عملکرداش را از نزدیک ببیند.

آگهی متنی میان‌متنی:

« Butterfly IQ » دستگاهی است که از طریق امواج فراصورت (اولتراسونیک) اعضای داخلی بدن را اسکن و وضعیت آن‌ها را گزارش می‌کند. این دستگاه به طور مستقیم با آیفون در ارتباط است و نتایج را برای یک اپلیکیشن نصب شده روی این گوشی می‌فرستد.

دکتر مارتین از « Butterfly IQ » برای اسکن گلوی خود استفاده کرد و متوجه شد یک توده سرطانی سه سانتی‌متری در گلوی‌اش قرار دارد.
این دکتر؛ سریعا دست به کار شد و طی یک عمل جراحی ۵.۵ ساعته، غده سرطانی را از درون گلوی او خارج شد. در واقع؛ یک بررسی ساده گجت پزشکی آیفون توانست او را از سرطان نجات دهد.
دکتر مارتین در حال گذراندن دوران پرتودرمانی است اما داستان شگفت‌انگیز رخ داده برای او باعث توجه بیشتر به دستگاه‌های اسکن اعضای بدن و سونوگرافی توسط گجت‌های آیفون شده است.
Butterfly IQ چیست؟
« Butterfly IQ » یک نمونه از این دستگاه‌ها است که توسط شرکت « Butterfly Network » ساخته شده است. این دستگاه شبیه به یک ماشین ریش‌تراش است.
نحوه استفاده از این دستگاه این‌گونه است که پوست محل اسکن را باید به ژل‌های مخصوص انتقال‌دهنده امواج فراصوت آغشته کرد. بعد دستگاه « Butterfly IQ » روی پوست محل اسکن قرار می‌گیرد تا امواج فراصوت را ارسال کند.

امواج فراصوت برگشتی به یک اپ نصب شده روی آیفون فرستاده می‌شوند تا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. فعلا از این دستگاه برای سونوگرافی استفاده می‌شود اما در آینده می‌تواند تشخیص دقیق‌تر و همراه با تصاویر واضح را انجام دهد.
از سال آتی میلادی نیز قرار است امکان تشخیص میزان پمپاژ خون توسط قلب و نیز مشکل آنوریسم آئورت (بزرگ شدن یا بیرون‌زدگی دیواره سرخرگ آئورت در اثر ضعف دیواره سرخرگ)، توسط اپ مرتبط با آن فراهم شود.

استفاده از دستگاه‌هایی مانند « Butterfly IQ » می‌توانند تشخیص و درمان توده‌های سرطانی و دیگر بیماری‌های مشابه را تسریع ببخشند. به علاوه؛ این دستگاه‌های کوچک و جمع‌وجور می‌توانند جایگزین دستگاه‌های حجیم و بزرگ و البته گران قیمت سونوگرافی شوند.
قیمت یک دستگاه « Butterfly IQ » در بازار امریکا حدود ۲۰۰۰ دلار است. این دستگاه‌ها می‌توانند در دست پزشکان متخصص قرار گرفته و بیماران از پروسه‌های خسته‌کننده سونوگرافی و مراجعه به مراکز مختلف و انتظار برای جواب آزمایش خلاصی پیدا کنند.
منبع

پزشکی که خواست یک گجت آیفون را تست کند ولی این کار غیرمترقبه، به تشخیص و درمان سرطان‌اش منجر شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog