تفاوت آگهی و تبلیغات



لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 1 امتیاز : 5]


آشنایی با تفاوتهای آگهی و تبلیغات
هرنوع مطلب، اعلامیه یا اطلاعیه تجاری برای جلب توجه مردم یا افکار عمومی که از طریق رسانه‌ ها منتشر، و در آن، کالا، خدمات و یا مراجعه به موسسه‌ ای توصیه میشود و یا نیاز به کالا یا خدماتی اعلام می ‌گردد، محصول تبلیغات می باشد.
به عبارت دیگر در تبلیغات، با به وجود‌ آوردن یا تولید تبلیغ به معرفی کالا یا ترغیب مشتری می‌ پردازند. دراین فرایند، طراحی، تدوین و تولید تبلیغ توسط شخص یا موسسه “آگهی‌ دهنده” و یا یک دفتر تبلیغاتی اجرا و نشر آن، معمولاً توسط رسانه‌ ها انجام میشود. از نظر مقایسه‌، تبلیغ، متناظر است با “اطلاعیه” روابط عمومی که محصول روابط عمومی است.
رسانه‌ هایی را که برای اجرا و نشر تبلیغ به کار میروند، می توان به دو گروه “رسانه‌ هایی جمعی” و “رسانه‌ های شخصی” تقسیم نمود. علاوه بر این، در اجرا و نشر تبلیغ از ابزارها و روش هایی غیر از رسانه‌ ها نیز استفاده میشود. برخی از انواع تبلیغ عبارتند از اعلامیه، آگهی نیازمندی ها، آگهی نمایش ‌نما، آگهی پستی و آگهی کوپنی.

تبلیغ دارای یک مفهوم کلی است و جزو مجموعه واژگانی است که همگان به کار می‌ برند. در مقابل، واژه “نسخه” یا “آگهی” نیز همان مفهوم را داراست، اما جزو مجموعه واژگانی است که آگهی ‌کاران و آگهی‌ دهندگان، و به طور کلی افراد شاغل در حرفه‌ های مرتبط با تبلیغات و رسانه‌ ها به کار می‌ برند.
در انگلیسی، تفاوت بین دو واژه advertisement و advertising کاملاً واضح است. در فارسی نیز تفاوت بین دو واژه “آگهی” و “تبلیغات” کاملاً روشن است. اولی بصورت مفرد و دومی بصورت جمع بیان میشود. بنابراین “آگهی” به یک متن یا مطلب یا یک برنامه تلویزیونی و… اتلاق میگردد، اما “تبلیغات” به معنای رشته یا تخصص و یا فعالیت تبلیغ ‌کردن است که در واقع یکی از زیرمجموعه‌ های آن تهیه “آگهی” می‌ باشد.


لینک منبع

تفاوت آگهی و تبلیغات


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog