چه مسائلی را نزد همکاران خود بازگو نکنیم؟



لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 1 امتیاز : 5]


چه مسائلی را یابد نزد همکاران خود بازگو نکنیم؟
1- اگر شغلمان را دوست نداریم، راجع به این موضوع با کسی صحبت نکنیم. می‌ توانیم پنهانی به دنبال کار جدید بگردیم، اما به همکارانمان نگوییم که از شغلمان ناراضی هستیم.
2- اگر مدیر یا مدیرانمان را دوست نداریم، احساسمان را به همکارانمان نگوییم. اگر بگوییم، ممکن است ناخواسته رازمان را فاش کنند و ما را به دردسر بیندازند.
3- اگر به دنبال شغل جدید هستیم، درباره‌ اش با کسی صحبت نکنیم. وقتی شغلی به ما پیشنهاد شد و آن را پذیرفتیم، آن وقت می‌ توانیم همکارانمان را در جریان بگذاریم.
4- درباره وضعیت مالی، درآمد و هزینه‌ هایمان چیزی به همکارانمان نگوییم، حتی اگر آنها ما را در جریان مسائل مالی‌ شان قرار می‌ دهند.
اگر شرایط مالی خوبی داشته باشیم، ممکن است حس حسادت آنها را بر انگیزیم. اگر از نظر مالی در مضیقه باشیم، سوژه گفت‌ و گوهایشان می‌ شویم. مردم وقتی ناراضی یا بیکارند، دوست دارند پشت سر دیگران بدگویی کنند. بهانه به دست آنها ندهیم.
5- اگر احساس می‌ کنیم شغلمان در حد و اندازه ما نیست، درباره این موضوع به همکارانمان چیزی نگوییم. اگر به آنها بگوییم: “برای ماندن در این سازمان، لازم نیست باهوش یا باسواد باشیم”، مطمئناً احساس خوبی نخواهند داشت.
6- اگر برنامه‌ ریزی کرده‌ ایم در آینده دور، از شغلمان استعفأ دهیم، رازمان را به کسی نگوییم. اگر همکارانمان را در جریان برنامه‌ های جاه‌ طلبانه‌ مان قرار دهیم، از اینکه هیچ برنامه‌ ای ندارند و خودشان را به این سازمان محدود کرده‌ اند، احساس بدی پیدا خواهند کرد.
7- اگر به یکی از همکارانمان علاقه پیدا کرده‌ ایم و تصمیم به ازدواج داریم، مادامی که رسماً از او درخواست نکرده‌ ایم، کسی را در جریان قرار ندهیم. زمانی که رابطه شکل گرفت و جدی شد، ابتدا مدیر سازمان را در جریان بگذاریم. او باید این خبر را از ما بشنود، نه از همکارانمان.
8- اگر موسسات کاریابی دائماً با ما تماس می‌ گیرند، لزومی ندارد این موضوع را در سازمان جار بزنیم. اگر همکارانمان به اندازه ما پیشنهاد شغلی دریافت نکنند، ممکن است نسبت به ما حسادت بورزند و حسادت، روحیه تیم را تضعیف میکند.
10- اگر قوانین سازمان را زیر پا گذاشته‌ ایم (مثلاً مرخصی استعلاجی گرفته ایم در حالی که بیمار نبودیم)، این موضوع را به کسی نگوییم. اگر رازمان را فاش کنیم، عواقب آن دامن خودمان را خواهد گرفت.
10- اگر قصد داریم به واحد دیگری منتقل شویم، این موضوع را به همکارانمان نگوییم. ممکن است یکی از آنها نزد مدیریت برود و بگوید: “حدس بزن چه کسی بدون اطلاع تو تصمیم گرفته انتقالی بگیرد؟”
هرچه محیط سازمان سالم‌ تر باشد، حتی اگر ناخواسته حرفی از دهان مان بپرد، نگران نمی‌ شویم که مبادا رازمان به گوش دیگران برسد. اما اگر محیط سازمان ناسالم باشد، مجبور خواهیم بود تا مراقب تک تک کلماتی که از دهانمان خارج میشود باشیم. اگر محیط کار بقدری بد است که به جز آب و هوا، نمی توان با خیال راحت درباره موضوع دیگری صحبت کرد، این یک زنگ خطر است.


لینک منبع

چه مسائلی را نزد همکاران خود بازگو نکنیم؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog