نقش ویتامین ها درجلوگیری از اکسیداسیون کلسترول

امروزه به دنبال تحقیقات و بررسی ها و زحمات بیست ساله دانشمندان، می دانیم که کلسترول زمانی می تواند به دیواره عروقی بچسبد، رسوب کرده و جمع شود که در معرض رادیکال های آزاد گیرد. رادیکال های آزاد باعث اکسیده شدن کلسترول و رسوب آن در دیواره عروقی می شوند. اکسیده شدن کلسترول توسط رادیکال های آزاد زمانی در بدن صورت می گیرد که ویتامین های آنتی اکسیدان در بدن کم باشند. پس معطل نکنید! از همین الان به جای ترس از کلسترول، به دنبال ویتامین ها برای جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول بروید.
در صورت فراهم بودن ویتامین های آنتی اکسیدان در بدن به مقدار کافی (ویتامین های C ، E)، هیچ عامل دیگری در بدن نمی تواند کلسترول و چربی های مفید در بدن را اکسیده کند و هیچ منبعی علمی تاکنون وجود ندارد که بتواند این مسئله را رد کرده و با ادعایی صحت آن داشته باشد. تحقیقات علمی زیادی با افراد بی شماری انجام شده و نشان داده است که ویتامین E دارای قدرت آنتی اکسیداسیون خیلی قوی است و فراهم بودن این ویتامین به مقدار کافی مانع از اکسیده شدن چربی ها و کلسترول می شود.
کره و سایر روغن ها در طبیعت تا زمانی که حاوی ویتامین E هستند، فاسد نشده (Ransid) و بوی مخصوص فساد روغن را نمی دهند. عدم اضافه کردن ویتامین E و یا برداشتن آن ها از چربی ها باعث فساد زودرس آن ها خواهد شد. در داخل بدن ما نیز دقیقاً همین است. وجود ویتامین E مانع از فساد و خرابی و ضررهای حاصل از اکسیده شدن با  Ransid شدن چربی های بدن می شود. آزمایشات و پژوهش های علمی انجام شده توسط دکتر استامفر DR.STAMPHER نشان می دهد که اگر مقدار ویتامین E در خون کافی باشد، حتی با وجود بالا بودن کلسترول خون، این کلسترول نمی تواند خطرناک باشد ولی اگر سطح ویتامین E در بدن پایین باشد، کلسترول اکسیده شدن و به عنوان ریسک یا عامل برای ایجاد آرتری واسکلروز عمل می کند. این پژوهش را گروه تحقیقاتی دیگری تحت سرپرستی دکتر گری و گروهش (DR.GRAY AT AL) تایید کردند.
این پژوهش گران مشاهده کردند که در بین مریض های متعددی که سکته قلبی کرده بودند. تنها ۲۹% آن ها با میزان کلسترول ارتباط داشته است و ۷۱% افرادی که دچار سکته قلبی شده بودند گرفتگی عروق آن ها هیچ ارتباطی با کلسترول (حتی اگر سطح کلسترول خون طبیعی نداشتند) نداشته و عوامل دیگر در بروز سکته ها نقش داشته است.
دکتر گری در ادامه می گوید : هم چنین در بررسی فوق دیده شده است که از هر ۱۰۰ نفری که مبتلا به سکته های قلبی شده بودند، ۷۰ نفر (۷۰%) دارای کمبود ویتامین E در خون بوده اند و همین آمار اهمیت کمبود ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان را در مقابل کلسترول در بیماران دچار تنگی عروقی نشان می دهد.
یکی دیگر از تحقیقات علمی بسیار جالب در این زمینه بنام Monika Study بوده است که از طرف سازمان بهداشت جهانی، نظارت و اجرا شده که در صفحات قبل معضلاً در مورد آن توضیح داده شده است.
پس از اعلام نتایج تحقیقات دکتر گری، سازمان بهداشت جهانی، جهت انجام بررس و تحقیقات بیشتر شروع شد. در این پروژه بزرگ ۱۶ کشور اروپایی شرکت داشتند و نتایج آن در سال ۱۹۹۳ م، در مجله علمی clin.invest منتشر شد. در این تحقیق نشان داده شده است که ۸۷% سکته ها به علت کمبود ویتامین های اکسیدان خصوصاً ویتامین E بوده است و در این بررسی نشان داده شده است که عامل اصلی سکته ها، کمبود ویتامین E بوده و کلسترول نقش اندکی در این جا داشته است.
در این جا جالب است که بدانید سکته های مغزی در کسانی که سطح ویتامین های C ، E و بتاکاروتن (سه آنتی اکسیدان مهم برای بد) خون آن ها کمتر از حد معمول بوده است. ۲/۴ برابر نسبت به سایر افراد بوده است و ۴۰% آن ها ویتامین E کمتر از ۱۲ میلی گرم در خون داشته اند. در صورتیکه می دانیم، امروزه دانشمندان متفق القول معتقدند که مصرف ۱۰۰ میلی گرم روزانه ویتامین E برای هر فردی ضروری است.
نقش ویتامین ها درجلوگیری از اکسیداسیون کلسترول



امتیازدهی

Loading...



loading...

نقش ویتامین ها درجلوگیری از اکسیداسیون کلسترول


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog