سفیر ایران در عراق در جلسه قرارگاه کاظمین شرکت و از قرارگاه سامرا بازدید کرد

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس ، ایرج مسجدی با حضور در شهر کاظمین، افزون بر زیارت حرم امامین جوادین در جلسه قرارگاه اربعین شرکت کرد.
در این جلسه که نماینده بعثه مقام معظم رهبری، شرکت خدماتی شمسا و سازمان حج و زیارت، حضور داشتند، آخرین وضعیت حضور زائران ایرانی در این شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مسجدی در این نشست بر استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی تاکید کرد. وی همچنین خواستار تعامل و همکاری دو سویه با عتبه کاظمین و نیروهای عراقی در این شهر شد.
بازدید رئیس ستاد اربعین از سامرا
ایرج مسجدی به عنوان رئیس ستاد اربعین در عراق در ابتدای ورود به سامرا در نشستی با مسئولان نهادهای ایرانی عضو ستاد اربعین در عراق، کنار یک نقشه بزرگ منطقه سامرا که بر روی دیوار نصب شده بود، ایستاد و مسئولان اجرایی جزییات آخرین اقدامات انجام شده را در همان حال تشریح کردند. مسجدی در ادامه سفر ویژه‌اش به سامرا، از موکب ها و امکانات خدمات رسانی به زائران در این شهر بازدید کرد و با زائران نیز گپ زد و ضمن دیدار با مسئولان موکب‌ها، از مشکلات و موانع و برخی دردسرها بر سر راه خدمات رسانی به زائران شنید و توصیه‌هایی به آنان کرد. مسجدی در دیدارها و نشست‌ها با مقام‌های محلی و مسئولان ایرانی ستاد اربعین در سامرا، تذکر داد که باید برای روزهای آینده منتظر یک موج بزرگ از زائران باشند. وی گفت که براساس برآوردهای میدانی، روز شنبه جمعیت ورودی زائران به سامرا 2 برابر می شود و دست اندرکاران خدمات رسانی باید خود را آماده شرایط جدید کنند. سفیر ایران از موکب های مختلف ایرانی در سامرا بازدید کرد؛ بچه‌های اردبیل، تبریز، خراسان رضوی، زنجان و تهران با امکانات فوق العاده برای خدمات رسانی به زائران اربعین در سامرا حاضر شده‌اند و از قم، سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز هیات‌هایی آمده‌اند و سرگرم خدمت رسانی هستند. مسجدی بعد از زیارت حرم امامین عسکریین، با ستار المرشدی رئیس و جمعی از مقام های عتبه عسکریین دیدار کرد و از آنجا روانه شهر بلد شد؛ جایی که دومین هدف سفر زائران اربعین در شمال بغداد است. حاج عباس مسئول عتبه «سید محمد» و سید فاضل جعفر عباس مسئول شورای شهر بلد نیز پذیرای هیات سفارت ایران شدند و یک نشست برگزار کردند که در آن از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌هایش در همه زمینه‌ها از دولت و ملت عراق، از جمله کمک به هر چه بهتر برگزار شدن اربعین حسینی تشکر کردند. آنها تاکید داشتند که بلد شهری است که خون ایرانی‌ها و عراقی‌ها در جنگ علیه تروریسم با هم بر روی این زمین ریخته شده است و لذا خوب است که ایرانی‌ها در کنار حضور در مراسم اربعین در بازسازی بلد نیز مشارکت جدی داشته باشند. مسجدی نیز در این نشست‌ها ضمن تشکر و قدردانی از مهمان نوازی عراقی‌ها و سخاوت مثال زدنی آنان در میزبانی از زائران اربعین حسینی، تاکید کرد که موکب‌های ایرانی صرفا برای کمک به برادران عراقی‌شان به میدان آمده‌اند و همچنان عراقی‌ها را میزبان خود می‌دانند. وی در جواب مسئولان محلی شهر بلد همچنین متذکر شد که ایران همانطور که در جنگ علیه داعش در کنار ملت و دولت عراق قرار داشت، در دوران بازسازی و سازندگی نیز در کنار عراقی‌ها خواهد بود. شهر سامرا را دقایقی بعد از اذان ظهر ترک کردیم، در حالی که برج یا مناره 53 متری مسجد تاریخی این شهر در هیاهو و شلوغی شهر به چشم نمی‌آمد و در طول مسیر 8 کیلومتری سامرا به سمت بغداد، جمعیتی بود که خستگی ناپذیر و مصمم به سمت حرم مطهر عسکریین حرکت می‌کرد.
انتهای پیام/ 
http://fna.ir/a22clq


سفیر ایران در عراق در جلسه قرارگاه کاظمین شرکت و از قرارگاه سامرا بازدید کرد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog