آیا افراد مبتلا به التهاب مفاصل می‌توانند ورزش کنند

به التهاب مفاصل آرتریت می‌گویند و داشتن آرتریت به این معنی‌است كه غضروف‌های موجود در مفاصل ، تخریب می‌شوند و موجب درد مفاصل گردند. افرادی که دچار التهاب مفاصل باشید، موقع راه رفتن ، مفاصل استخوان های‌شان آسیب می بینند. وقتی كه از خواب بیدار می‌شوند، عضلات و تاندون‌های آنها خیلی سفت می‌شود، طوریكه به سختی می‌توانید از رختخواب بیرون بیایید و به زحمت بلند می‌شوند. اما مقداری كه حركت كنند، دردشان كمتر می‌شود و می‌توانید سریع‌تر راه بروند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، تعدادی از پزشکان براین باورند که استراحت كردن، وضعیت التهاب مفاصل را بدتر می‌كند ولی انجام ورزش های استقامتی ، باعث كاهش درد آرتریت می‌شود. بیشتر افرادی كه دچار آرتریت هستند، فكر می‌كنند باید عضلات و مفاصل استخوان‌ها استراحت كنند و حركتی نداشته باشند ، ولی استراحت بدترین چیزی است كه یك فرد آرتریتی می‌تواند انجام دهد.
استراحت ، عضلات را ضعیف كرده و باعث می شود موقع راه رفتن، مفاصل بیشتر از هر زمانی، تكان بخورند. می توان گفت ماشینتان هم به همین روش كار می كند . وقتی كه ماشین روی یك جاده پر دست انداز حركت می كند، فنرهای ماشین ، تكان ناشی ازهربرآمدگی را جذب كرده و آن را از بین می برند. وقتی شما راه می روید یا می دوید، غضروف مفاصل هم مانند فنر ماشین، تكان ها را از بین برده و جذب می كنند.
استراحت بی مورد، غضروف را ضعیف كرده و احتمال شكستن آن را زیاد می كند. همچنین با تضعیف ماهیچه ها، دیگر قادر به كنترل مفاصل نبوده و با هر حركت بدن، مفاصل تكان خورده و تخریب غضروف ها بیشتر خواهد شد.
افراد دچار آرتریت ، باید ورزش كنند اما نباید بدوند یا تند پیاده روی كنند. وقتی می‌دوید یا سریع راه می‌روید ، پاهایتان به شدت به زمین خورده و به طور ناگهانی از حركت باز می مانند و این تكان شدید از ساق پا به سمت مفاصل زانو و ران رفته و می‌تواند غضروف را بشكند.
بنابراین افراد آرتریتی نباید بدوند ، سریع راه بروند یا بپرند یا تنیس و بسكتبال بازی كنند، زیرا ضربات ناشی از این حركت ها ، به مفاصل آسیب رسانده و آنها را می‌شكند. در عوض ، این افراد می توانند دوچرخه سواری كنند( به طریقه دوچرخه متحرك روی یك یك محور صاف متحرك) زیرا با دوچرخه سواری روی محور متحرك و هموار، پاها به طورناگهانی نمی ایستند و در نتیجه، غضروف مفاصل تكان نخورده و نمی‌شكنند.
افراد مبتلا به آرتروز باید وزنه هم بلند كنند چون این كار عضلات را تقویت و مفاصل را تثبیت می كند و غضروف را تقویت می‌كند و مانع شكستگی آن می شود . در شرایط ایده آل ، مبتلایان به ورم مفاصل باید به دستگاههای وزنه دسترسی داشته باشند و آموزش داده شوند تا به شكل صحیح دو یا سه بار در هفته وزنه ها را در دسته های ده تایی بالا ببرند . این عده همچنین باید چندین بار در هفته دوچرخه بزنند .

آیا افراد مبتلا به التهاب مفاصل می‌توانند ورزش کنند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog