مصرف پیاز مانع از تکثیر و پیشرفت سرطان می‌شود

مطالعات جدید نشان داده که مصرف پیاز می تواند مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی شود. پیاز علاوه بر اینکه کالری پایینی دارد، مملو از ویتامین‌ها، موادمعدنی و آنتی اکسیدان‌هاست.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، گیاه تند پیاز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگد و از آسیب آنها به دی.‌ان.ای سلولی که موجب شروع فرآیند ابتلاء به سرطان می‌شود جلوگیری می‌کنند. از این مصرف پیاز را در پیشسگیری و درمان‌ سرطان باید قرارداد.
گمان می رود که ‘آنتوسیانین‌های’ موجود در پیاز قرمز که عامل رنگ تیره پیاز هستند نیز از گسترش سرطان جلوگیری می کنند. همچنین یک فلاونوئید به نام کورستین نیز با کوچک کردن اندازه توده های سرطانی همان تاثیرات را ایجاد می کند.
از جمله سرطان‌هایی که مصرف روزانه‌ی پیاز می‌تواند خطر ابتلا به آنها را کاهش دهد سرطان روده بزرگ، سرطان کبد، سرطان تخمدان، سرطان دهان و مری، سرطان پستان، پروستات، کلیه و معده هستند.
دانشمندان تاکید دارند که هر نوع پیاز صرف نظر از رنگ آن می تواند به از بین بردن سرطان کمک کند اما در میان پیازها، پیاز زرد تند و پیاز قرمز که تیره ترین رنگ را دارد بیشترین تاثیر را در مبارزه با سرطان دارد.
جالب است که پیاز قرمز، کلسترول بد را که باعث ابتلا به حملات قلبی و سکته های مغزی می شود، را کاهش می دهد و هم زمان کلسترول خوب را که به پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی کمک می‌کند را افزایش می دهد.

مصرف پیاز مانع از تکثیر و پیشرفت سرطان می‌شود


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog