حداکثر ضربان قلب را چه گونه به دست آوریم ؟




برای این کار یک فرمول ساده است: حداکثر ضربان = سن -۲۲۰
این یعنی این که اگر سن شخصی ۲۰ سال است باید ۲۰ را از ۲۲۰ کم کند که باقی مانده می شود ۲۰۰، این نشاندهنده حداکثر ضربان این شخص می باشد و اگر در طول تمرینات ضربانش از ۲۰۰ بالاتر برود می تواند خطرناک باشد. ۶۵% آن ۱۳۰ و ۷۵% آن ۱۵۰ می شود. پس این شخص طبق جدول باید طوری تمریناتش را انجام دهد که ضربانش بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ بماند. ضربان را می توان در مدت تمرین با دست و یا با دستگاه هایی که به مچ دست بسته می شود گرفت.
میزان ضربان قلب شما، با اندازه گیری تعداد تپش های قلب در یک دقیقه مشخص می شود که شاخصی است برای چگونگی وضعیت سلامت شما. آگاهی از وضعیت ضربان قلب در فعالیت های متفاوت روزانه، هنگام استراحت و هنگام فعالیت های شدید بدنی مانند ورزش کردن، اطلاعات ضروری در مورد وضعیت کلی فیزیکی یک شخص را در اختیار ما قرار می دهد. اگر میزان ضربان قلب از حد نرمال بیشتر یا کمتر باشد، نشانده این است که مشکلاتی در وضعیت سلامت شما وجود دارد. این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید میزان ضربان قلب خود را در شرایط متفاوت فیزیکی اندازه گیری کنید و با میزان نرمال تعداد ضربان قلب مقایسه کنید.
اگر گرفتن ضربان در طول تمرین برای شما سخت است می توانید از روی شدت تنفس کار کنید باید به گونه ای تمرین کنید که نه شدت تنفس تان جلوی حرف زدتان را بگیرد و نه انگار که هیچ فعالیتی انجام نداده اید بلکه باید چیزی مابین این دو باشد. یعنی با این که شدت تنفس تان بالا رفته ولی اگر بخواهید چیزی بگویید برایتان سخت نباشد.
روش های متفاوتی برای اندازه گیری ضربان قلب وجود دارد، استفاده از دستگاه الکترو کاردیو گراف یا ECG، استفاده از مچ بند الکتریکی اندازه گیری ضربان قلب، و روش سنتی اندازه گیری که با قرار دادن انگشتان دست بر روی شاهرگ امکان پذیر است. بهترین نقاط برای اندازه گیری ضربان قلب، ناحیه مچ دست و گردن است.
باید تپش قلب را در زیر انگشتان خود حس کنید.
کف دست مخالف باید به سمت بالا رو به روی شما باشد.
 برای اندازه گیری ضربان قلب از انگشت شست استفاده نکنید. چرا که هنگام اندازه گیری ضربان قلب یک فرد دیگر، گاهی ضربان قلب خود را نیز در زیر انگشت شست حس خواهید کرد.
برای اندازه گیری ضربان قلب از طریق شاهرگ گردن، انگشت اشاره و انگشت وسط خود را روی یک طرف گردن در کنار گلو، نزدیک به انتهای فک پایین قرار دهید و به آرامی فشار دهید.
حداکثر ضربان قلب را چه گونه به دست آوریم ؟

امتیازدهی

Loading...



loading...

حداکثر ضربان قلب را چه گونه به دست آوریم ؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog