چه تمریناتی در ورزش قدرتی هستند؟

تمرین قدرتی عبارت است استفاده از وزنه و یا وزن بدن برای ساختن عضلات. سعی کنید توده ی عضلانی خود را حفظ کنید و یا افزایش دهید. محققین اخیراً بر روی گروه بزرگی از زنان (بین ۱۸ تا ۷۳) تحقیق کرده اند. آن ها فهمیده اند که بهترین تشخیص کم شدن سوخت چربی در بدن ازدیاد سن و یا کم شدن ورزش های استقامتی نیست، بلکه کم شدن توده ی عضلانی است. میان تنه تراشیده، پاهای خوش تراش، بازوهای محکمف تمام این ها می تواند متعلق به شما باشد. وقتی که شما توده ی عضلانی خود را افزایش دهید و چربی را کم کنید، با انجام این مراحل سوخت و ساز را بهتر می کنید. بنیه ی خود را بهبود می بخشید و بدنی را که می خواهید به دست می آورید. بدن تراشیده و عضلانی، موتور سوخت وساز بدن شماست که به شما اجازه می دهد در زمان استراحت کالری بیش تری بسوزانید. بنابراین وقتی شما تمرینات قدرتی انجام می دهید بدن شما تبدیل به یک بدن چربی سوز می شود.
برای حجیم کردن عضلات، شما باید عضلات را طوری تمرین دهید که قدرتشان بیش تر و این یعنی این که عضلات باید رشد کنند. زیاد کردن اندازه ی عضلات کمک می کند که قدرت بالا برود؛ اما زیاد شدن قدرت لزوماً به این معنی نیست که حجم عضلات بزرگ خواهد شد. قدرت عضلانی در بزرگسالان بستگی به سطح مقطع عضلات دارد.
تمرینات قدرتی، ترکیبی است از کار با دمبل، هالتر، کش، دستگاه و وزن بدن.
اما تمرینات قدرتی بیش تر با وزنه انجام می گیرد. اگر واقعا می خواهید عضلات مناسبی داشته باشید شما باید وزنه بزنید. با وزنه زدن شما می توانید انتظار داشته باشید که قدرت تان افزایش یابد. و حجم عضلات شما بیش تر گردد.
تمرینات قدرتی از آن حوزه هاست که اکثر بدنسازان در مورد آن دچار سوء تفاهم هستند! همه می خواهند قوی تر باشند اما فقط با رویا بافتن در مورد آن نمی توانید، به هدف خود دست یابید!
بیایید با هم حقایق مهمی را در رابطه با تمرینات قدرتی مرور کنیم:
۱. همه چیز مربوط به برنامه تمرینی نمی شود، همه چیز به اعتقاد شما ربط دارد
بدون در نظر گرفتن اینکه شما چه برنامه ای یا چه قالب ست و تکرار را رعایت می کنید، مهم ترین نکته این است که به کاری که می کنید باور داشته باشید. هیچ چیز دیگر به این اندازه مهم نیست! حتی یک برنامه متوسط اگر شما بتوانید از ۱۰۰% توان خود استفاده کنید، می تواند تبدیل به یک برنامه عالی بشود.
اگر شما واقعاً به تمرینات خود معتقد باشید، این باور تبدیل به یک واقعیت برای شما می شود و کسی نمی تواند جلوی شما را می گیرد.
۲. اهداف کوچک داشته باشید تا بزرگ شوید
بدنسازان زیادی وجود دارند که داخل رختکن نشسته اند و خیلی هم مشتاق هستند تا بتوانند موفق شوند اما جنم کافی ندارند!
اهداف، استقامت و تلاش آنها با همدیگر تناسبی ندارد! این داستانی است که خیلی از ما آن را شنیده ایم و یا شاید خودمان بخشی از این داستان باشیم.
تابستان که شروع می شود عده زیادی جوان راهی باشگاه بدنسازی می شوند به این امید که به بدن مورد علاقه خود برسند.
این دوستان می گویند: این تابستان می خواهم ۲۰ کیلوگرم وزن اضافه کنم، رکورد پرس سینه خود را از ۹۰ کیلو به ۱۲۰ کیلو برسانم و تازه می خواهم سریع تر هم بشوم. خوب چه برنامه ای را باید دنبال کنم؟ راستی نظر شما در مورد کراتین چیست؟!
هر چند این اشتیاق قابل تحسین است، اما آرزو می کنم این جوان از بالای ابرها پایین بیاید و به واقعیت های روی زمین بیشتر توجه کند! البته من و شما می توانیم به این دوستان بخندیم اما قسمت ناراحت کننده داستان این است که عده زیادی در این سرزمین رویایی زندگی می کنند.
چه تمریناتی در ورزش قدرتی هستند؟

امتیازدهی

Loading...



loading...

چه تمریناتی در ورزش قدرتی هستند؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog