۱۲ برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه جوانان به استان‌ها ابلاغ شد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس،مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر در ارتباط با برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهارداشت: این برنامه‌ها در راستای اجرای برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، به پیشنهاد هلال احمر در شورای اجتماعی کشور تصویب شدند و نیمی از اعتبار لازم نیز برای اجرای آنها توسط شورای اجتماعی اختصاص یافت.
وی افزود: از مجموع این برنامه ها، هشت برنامه در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین ستاد مبارزه با مواد مخدر، مرکز اموراجتماعی و فرهنگی وزارت کشور و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و چهار برنامه دیگر نیز در قالب تفاهم نامه مشترک بین این سازمان و وزارت کشور برگزار می‌شود.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: برخی از برنامه‌های عملیاتی این سازمان در چارچوب تفاهم نامه سه جانبه را تقویت و حمایت از یک‌هزار گروه مردم نهاد جوانان عضو داوطلب این جمعیت و برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد براساس اصول نوعدوستی در مناطق حاشیه نشین برشمرد.
حبیبی ادامه داد: در چارچوب تفاهم نامه فوق، سازمان جوانان هلال احمر متعهد است کارگاه های آموزش پیشگیری از وقوع جرائم موادمخدر و کاهش خشونت در مناطق حاشیه نشین، کارگاه های کارآفرینی و مبانی کسب و کار در راستای پیشگیری از اعتیاد و کارگاه های سبک فرزندپروری و مهارت های زندگی در راستای پیشگیری از اعتیاد والدین در مدارس مناطق حاشیه نشین را برگزار کند.
به گفته وی، آموزش و تربیت مربیان پیشگیری از اعتیاد در طرح ملی پیمان، پیشگیری اولیه از اعتیاد در خوابگاه های دانش آموزی و تولید برنامه، محتوای آموزشی و انیمیشن برای اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های عمومی در میان کودکان و نوجوانان به منظور پیشگیری از اعتیاد، دیگر برنامه های عملیاتی سازمان جوانان هلال احمر در چارچوب تفاهم نامه فوق هستند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: موضوع اصلی این تفاهم‌نامه، توانمندسازی و ارتقاء سلامت گروه های مختلف هدف در هلال احمر با هدف کاهش نرخ بروز اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان‌ها است.
حبیبی افزود: برنامه های عملیاتی سازمان جوانان هلال احمر در قالب تفاهم دوجانبه با وزارت کشور را مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش ظرفیت اجتماعی، برگزاری دوره های فرهنگی با رویکرد آشنایی نوجوانان و جوانان با دستاوردهای ملی و بازدید از صنایع پیشرفته، برگزاری کارگاه های کارآفرینی و مبانی کسب و کار در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری سراسری برای پیشگیری از مسئله اعتیاد و مفاسد اخلاقی است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ماه های دی و بهمن سالجاری با هدف اثربخشی برنامه های ذیل این تفاهم نامه، دو نشست در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با موضوع پیشگیری از این آسیب ها به خصوص اعتیاد، با حضور معاونین امور جوانان استان ها، دبیران مجامع کانون های دانشجویی و جوانان و اساتید و صاحبنظران مطرح و با سخنرانی دکتر صرامی، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، برای ارائه گزارش آماری از وضعیت آسیب پذیری ها در کشور برگزار کرد.
به گفته وی، در همین راستا جلسات تخصصی درون و برون سازمانی با اساتید دانشگاهی و دریافت پروژه های پیشنهادی و بررسی روش های اجرای کار در راستای هر یک از موضوعات تفاهم نامه ها و نشست تخصصی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد.
انتهای پیام/
http://fna.ir/a4ifm7

۱۲ برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه جوانان به استان‌ها ابلاغ شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog