عیدی به پدر و مادر ها

عیدی به پدر و مادر ها

حالا که بزرگ شده ایم ،  والدینمان مثل فرزندان ما هستند :  بنابراین خوب است بخشی از عشق و علاقه ای را که در کودکی از ان ها دریافت کرده بودیم ،  به آن ها باز گردانیم .
باور کنید که حق آن ها بیشتر از یک تماس تلفنی در آخر هفته است : حتی اکنون که زندگی مستقلی برای خود دارید ، والدینتان باز هم دلتنگ شما می شوند . ایام شروع سال نو بهترین بهانه برای محبت کردن دوباره به آن هاست . بهترین بهانه تا با برخی از رفتارها و باور ها به آن ها عیدی بدهید.
از چه قدر هم که بزرگ شده باشید ، باز همان دختر و پسر کوچک آن ها هستید
هرگز این نکته را فراموش نکنید : بنابراین هیچ وقت با ان ها بدخلقی نکنید   اگر ان ها با شما بدخلقی می کنند ، به این معنی نیست که شما را دوست ندارند : اتفاقا بر عکس آن ها برای خوشبختی شما نگران اند ، بنابراین عشق و علاقه آن ها را دست کم نگیرید،  همواره قدر دان آن ها  باشید و به نصیحت هایشان توجه کنید .
بخشیدن را بیاموزید
اگر از والدینتان خشمگین هستید ،  باید راهی پیدا کنید و از دست آن خشم رها شوید . اگر این کار را نکنید،به زود ی تاسف خواهید خورد . مطمئن باشید که با بخشیدن والدین تان آرامش فوق العاده ای پیدا می کنید ، علاوه بر آن شما زندگی تان را مدیون آن ها هستید و چیزی بالاتر از این وجود ندارد . اگر آن ها را نبخشید،  روزی که دیگر در این دنیا نیستند، خود را نخواهید بخشید.
نزدیک آن ها زندگی کنید
اگر ازدواج کرده باشید ، به احتمال زیاد با والدینتان زندگی نمی کنید : بنابراین اگر برایتان مقدور است ، حداقل نزدیک ان ها زندگی کنید. این اقدام به بهبود رابطه شما کمک فراوانی می کند و باعث می شود ارتباط تان با آن ها قطع نشود . نزدیک هم زندگی کنید ، گاه با هم غذا بخورید و بخندید و اجازه دهید آن ها هم نوه های خود را ببینند.
شما خوش شانس هستید ، متوجه این موضوع باشید
میلیون ها نفر در سراسر دنیا بدون پدر و مادر زندگی می کنند.  شاید والدین شان را از دست داده اند یا حتی هرگز آن ها را ندیده باشند ! بنابراین به خاطر داشته باشید که شما فردی بسیار خوش شانس هستید که پدر و مادر  دارید. داشتن پدر و مادر حق طبیعی تمام انسان ها و هدیه الهی است . این نکته را همیشه به خودتان یاد آوری کنید.
موفقیت هایتان را با آن ها تقسیم کنید
والدین تان همیشه به شما افتخار می کنند . هر زمان که در زندگی پیروز می شوید ،  بخشی از وجود والدین شما نیز پیروز می شود . در حقیقت شما بخش بزرگی از موفقیت های کنونی تان را مدیون آموزه های والدین خود هستید . از این رو ، آن ها شایسته ترین کسانی هستند که می توانند از موفقیت های شما اعتبار کسب کنند . لطفا این احساس رضایت را از آن ها نگیرید
یاد بگیرید که برخی مسائل را مخفی کنید
والدین شما در زمان کودکی تان درباره هر مشکل و تصمیمی با شما بحث نمی کردند . اکنون شما به عنوان یک انسان عاقل و بالغ گاه مجبورید تصمیمات متفاوت از سلیقه پدر و مادر تان بگیرید . در هر حال آن ها نظرات متفاوتی از شما دارند پس سعی نکنید نظرات آن ها را تغییر دهید چون هیچ سودی ندارد ! آن ها چیزی را قبول می کنند که باور دارند ، بنابراین با آن ها بحث نکنید.
گاه سر خود را بر روی دامن آن ها بگذارید
در بد ترین شرایط هم می توانید این کار را بکنید والدین تان شما را به شکلی دوست دارند که فقط وقتی خودتان پدر و مادر شدید می توانید احساسشان را درک کنید . بنابر این تا فرصت هست از این عشق لذت ببرید .
به آن ها فرصت بدهید که از حضور نوه هایشان لذت ببرند
هرگاه والدین تان فرزندان شما را می بینند کودکی شما را به خاطر می آورند. به آن ها فرصت بدهید که دوباره شما را در دورانی ببینند که برایشان خیلی عزیز بودید ، به احتمال زیاد شما دیگر نمی توانید خود کودکی تان را به آن ها نشان دهید :  چون دیگر مثل آدم بزرگ ها شده آید : پر مشغله و درگیر کار ، اما حضور فرزندان شما هم چنان به والدین تان احساس جوانی می دهد بنابراین تا حد امکان فرزندان تان را به دیدن والدین تان ببرید.
۱۱- رسمی نباشید
تا حد ممکن ، در کنار پدر و مادرتان به دوران کودکی باز گردید . لازم نیست خیلی مهربان یا خشن باشید،  فقط همان فرزندی باشید که در دوازده سالگی بودید . در زندگی کاری خود هرچه می خواهید باشید ، اما در کنار آن ها خود خودتان باشید با آن ها لبخند بزنید و به لطیفه هایشان بخندید . اگر چیزی را دوست ندارید بگویید ولی موضوع را شخصی نکنید نظرشان را بخواهید و به پیشنهادات شان فکر کنید و اجازه بدهید که فکر کنند که همچنان می توانند به زندگی شما تاثیر بگذارند.
۱۲- حس و حال آن ها را درک کنید

والدین شما به گذشته خود بازگشته اند ،  خود را ارزیابی می کنند و مدام به این می اندیشند که کدام کار هایشان درست و کدام یک غلط بوده است . بر خلاف شما  ،  آن ها نمی توانند اشتباهات خود را تصحیح کنند: زیرا زمان گذشته و دیگر هم باز نمی گردد . شما بزرگترین پیروزی یا شکست آن ها هستید و هر دستاورد ی کامپیوتر کشف می کنید باعث خوشحالی شان می شود : و همچنین هر گاه شکست می خورید آن ها بیشتر از شما می شکنند : زیرا نمی توانند برای تصحیح آن کاری کنند.
بنابراین تا حد توان به آن ها احساس مفید بودن بدهید : اجازه دهید احساس کنند درست زندگی کرده اند . این کار به آن ها آرامش می دهد . همچنین  گاه از آن ها تقدیر کنید . با این اقدام هدیه بزرگی به آن ها می دهید. سال ها بعد ، هنگام پیری ، خود شما به کنکاش در زندگی تان می پردازید.  در آن زمان ، بزرگ ترین تاسف تان کار های خواهد بود که به راحتی می توانستید آن ها را انجام بدهید اما از انجام دادن آن ها سر باز زده آید.
۱۳-  به آن ها احساس مهم بودن بدهید
برای کسی که روزی از یک خانواده نگهداری می کرده ، دردناک ترین مسئله این است که دیگر برای کسی اهمیتی نداشته باشد!  بنابراین از آن ها نظر بخواهید و اجازه دهید به شما کمک کنند و احساس مهم بودن را در ایشان ایجاد کنید . از آن ها بخواهید که غذا را با شما صرف کنند ، درباره نوه ها با آن ها صحبت کنید یا به مادرتان بگویید که خیلی زیاد دلتنگ دست پختش هستید از او بخواهید که برایتان آشپزی کند یا به دیدارش بروید.
۱۴- مراقب اعتماد به نفس ان ها باشید
اعتماد به نفس شان را از آن ها نگیرید   هرگز نگویید : ”  شما برای این کار خیلی پیر هستید . ”  به دلایل پزشکی مانع تفریح آن ها نشوید . البته مهم است که به حرف های پزشک آن ها گوش کنید : اما گاه به والدین خود اجازه تفریح دهید . به پدرتان اجازه دهید که به پیاده روی برود . به مادر تان اجازه دهید گاهی از کیک مورد علاقه اش را  بچشد حتی اگر برایش کمی ضرر داشته باشد،  به آن ها فرصت شکستن قوانین را بدهید.
۱۵- به آن ها خوب گوش کنید
برای والدین تان زمان بگذارید و به حرف هایشان گوش دهید . به نگرانی هایشان توجه کنید و سعی کنید نگرانی هایشان را از بین ببرید.  به آن ها اطمینان دهید که می توانند روی کمک شما در هر زمان حساب کنند . هم خودتان و هم همسرتان در دسترس باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانند به شما دسترسی پیدا کنند .
۱۶-  با آن ها راحت باشید
برای آن ها لطیفه بفرستید و با آن ها دوست باشید.
۱۷- احساس مفید بودن را در وجودشان زنده کنید
به مادرتان بگویید کتابش را برای یک روز می خواهید و به پدرتان بگویید در دفتر مشکلی پیدا کرده اید و لازم است با او مشورت کنید. اجازه بدهید آن ها احساس کنند هنوز هم می توانند به شما کمک کنند و وجود شان برای شما مفید است.
۱۸- دست آن ها را ببوسید
پدر و مادر های ما همانند  فرشته هایی هستند که مانند آن ها را دیگر در زندگی تان نمی بینید :  بنابراین امسال وقتی برای عید دیدنی به منزل شان رفتید ، علاوه بر در آغوش کشیدنشان،   دستان آن ها را هم ببوسید. به شما قول می دهم که این کار شما متقابلا به یکی از بهترین عادات شما در زندگی تان تبدیل خواهد شد./مجله راز
برای به روز بودن  و دریافت آخرین مقالات و مطالب علمی-آموزشی و ویدئوهای جالب روز مباحث خانواده به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

عیدی به پدر و مادر ها


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog