کودک شما به چه مقدار خواب نیاز دارد؟

علی ده ساله هرشب درساعت 12 به خواب می رود و در صبح روز بعد 7 صبح از خواب بیدار می شود. او معمولا در کلاس خسته می شود و می خواهد پس از ناهار بخوابد. شما ممکن است بگوئید که بچه برای هفت ساعت خوابید و این باید میزان خواب کودک کافی باشد. اما آیا این اندازه کافی است؟ و اگر نه، پس چقدر خواب برای بچه هایمان نیاز است؟ در این مقاله کودک تک به شما در مورد اهمیت میزان خواب کودک، تعداد ساعاتی که آنها باید استراحت کنند توضیحات مناسب وکاربردی می دهد.همچنین نحوه اطمینان از اینکه آنها به اندازه کافی خواب می روند . اهمیت خواب مناسب
خواب مهمتر از غذا یا آب است.
کودکان به غذای سالم، فعالیت بدنی و استراحت کافی برای رشد جسمی و شناختی نیاز دارند. و خواب شب فرصت خوبی است که در پایان یک روز خسته کننده، بدن استراحت می کند. اما همه بچه ها نمی خواهند به رختخواب بروند. فرار خواب زمانی شروع می شود که بچه ها می خواهند ادامه تماشای یک فیلم، بازی کردن یا خواندن یک کتاب را ادامه دهند. این اغلب باعث می شود که کودک در روزهای مدرسه کمتر خواب کافی داشته باشد.
خواب برای کودکان بسیار حیاتی است و در اینجا چند دلیل وجود دارد که باید اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی می خوابند.
1. رشد کودک   آیا تا به حال فکر کرده اید که فرزند شما ممکن است تغییرات قد داشته باشد؟ اگر بچه شما بلندتر از شب های قبل بود، یکی از دلایل آن استراحت کافی در طول شب است. تحقیقات نشان داده است که در کودکان و هم بزرگسالان،زمانی که فرد در خواب عمیق است،   هورمون رشد فعال است.حالا فکر کنید میزان خواب کودک شما چقدر است یا  رشد کودک  مناسب است؟
2. مغز به خواب نیاز دارد مغز ما همیشه در حال کار کردن است و هر بخش از مغز ما برای یک یا چند روز استفاده می شود. اما آیا می دانستید که مغز ما فعال و در حال کار است حتی زمانی که ما در حال خواب هستیم. انجام برخی از کارهای مهم مانند:
از بین بردن ذهن و یا اصطلاحا پاک کردن سطل زباله! ثبت کردن اطلاعاتی که جمع کرده اید - بله، به شما کمک می کند همه چیز را به خاطر بسپارید! حفاظت از خاطرات مهم. سازماندهی اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید، احتمالا در یک محدوده زمانی معین. آرامش عضلات و موقتا فلج کردن شما، به طوری که شما رویاهای خود را عملی نکنید! 3. سیستم ایمنی قوی تر می شود خواب نامناسب می تواند به  سیستم ایمنی کودک  آسیب برساند و از طریق بیماری هایی مانند سرماخوردگی و سایر عفونت ها به او آسیب برساند . در واقع، بچه هایی که به خوبی و زمان کافی را می خوابند. یا حتی بیشتر از زمان مورد نیازمی خوابند،بدن آنها مقاومت بیشتری نسبت به بیماری های فصلی مانند آنفولانزا دارد . میزان خواب کودک  اگر به اندازه باشد سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری ها سریعتر و بهتر عمل می کند.
4. هشیاری مطلوب هنگامی که در بهترین حالت در پاسخگویی و تعامل با محیط اطراف خود هستیم، ما در حالت هشیاری مطلوب هستیم. یک خواب شبانه به بدن اجازه می دهد تا این سطح هشیاری را به دست آورد،همچنین ما را قادر می سازد که به بهترین نحو عمل کنیم. خواب خوب توجه کودکان را نیز بهبود می بخشد.
5. از سلامت روان محافظت می کند بی خوابی یا بد خوابی (اختلالات خواب) فقط نشانه ای از اختلالات روانی نیست. عادات غلط خواب نیز می تواند خطر ابتلا به مشکلات روانی مانند افسردگی، اختلال دوقطبی، اختلال بیش فعالی، کمبود توجه (ADHD) و اختلالات اضطرابی  را افزایش دهد.
6. احساسات را بهتر تنظیم می کند آیا فرزند شما پس از از خواب بیدار شدن یا در طول روز در معرض خستگی و مضطرب است؟ ممکن است به دلیل این باشد که او شب به خوبی نخوابیده است. خواب شبانه می تواند فعالیت های روزانه را تحت تأثیر قرار دهد. یک مطالعه نشان داد که نوجوانان  به طورمتوسط چند روز به خصوص در شب های مدرسه خواب کافی ندارند ، احساسات بدتری را تجربه می کنند و قادر به تنظیم مناسب احساسات منفی نیستند. کودک خود را ببینید ممکن است وقتی بیدار می شود تا چندساعت بی دلیل عصبانی است و پرخاشگری می کند.
7. خواب انرژی دهنده است وقتی خواب شب خوبی داشته باشید، بدون هیچگونه اختلال، احساس  داشتن انرژی و فعال بودن می کنید. بدن شما آماده است تا یک روز جدید را شروع کند.این دقیقا همان چیزی است که کودکان احساس می کنند وقتی خوب خوابیده اند. کمبود خواب مناسب تولید گلیکوژن را کاهش می دهد که انرژی را  برای بدن فراهم می کند.
8.خواب کافی وزن کودک شما را تنظیم می کند کودکاني كه خواب کمتری دارند در مقايسه با كودكاني كه خواب كافي دارند وزن بیشتری پیدا مي كنند. در حالی که ارتباط دقیق بین خواب و وزن کودک شناخته نشده است، برخی محققان بر این باورند که خستگی و بی حالی که ناشی از بی خوابی است، می تواند مانع از دستیابی به یک شیوه زندگی فعال شود و در نتیجه بی خوابی کودک منجر به افزایش وزن شود.
خواب به بدن ما اجازه می دهد که ترمیم بافت ها را بهبود بخشد. همچنین توده عضلانی را افزایش می دهد و پروتئین های بدن را سنتز می کند.
کودکان چند ساعت خواب نیاز دارند؟
متأسفانه بسیاری از والدین خواب را کم اهمیت می دانند و اجازه نمی دهند که کودک همانطور که نیاز است به خوبی بخوابد. وقتی این کار را می کنید، درها را روی بسیاری از مشکلات بهداشتی باز می کنید.
بنابراین سوال این است کودک ماچه مقدار خواب نیاز دارد؟ تعداد ساعاتی که یک کودک می خوابد، بر اساس سن آنها متفاوت است.
به طور معمول، تعداد ساعاتی که کودک به خواب می رود، به تدریج  که در حال رشد است کاهش می یابد. به عنوان مثال، یک نوزاد باید روزانه 14 تا 17 ساعت بخوابد، اما یک نوجوان ممکن است نصف آن زمان بخوابد. در این بخش، ما در مورد چگونگی ساعت خواب فرزندانی که بین هشت تا شانزده ساله هستند صحبت می کنیم، باید سالم بمانند.
1. پیش دبستانی، سه تا پنج سال کودکان پیش دبستانی یا بچه هایی که تازه شروع به رفتن به مهد کودک کرده اند ممکن است نیازی به خوابیدن به اندازه نوزادان نداشته باشند، اما آنها نیاز به خواب بیشتری نسبت به بچه های بزرگتر دارند.ساعت خواب کودک را می توان به خواب روزانه و شبانه تقسیم کرد.در تصویر زیر می توانید جدول خواب کودکان را ببینید.
2.  کودکان محصل، شش تا 13 سال بر خلاف بچه های جوانتر که بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند، کودکان مدرسه ای به خواب و یا خواب های روزانه نیاز ندارند. همچنین، همه بچه هایی که به مدرسه می روند، نیاز به همان مقدار خواب ندارند. توجه داشته باشید که الگوهای خواب نیز ممکن است از لحاظ فرهنگی متفاوت باشند، به این معنی که برخی از بچه ها ساخته شده اند تا خواب بیشتری داشته باشند در حالی که دیگران اینطور نیستند.
3. نوجوانی، سن 14-17 سال آیا متوجه شدید که تعداد ساعات خواب برای یک کودک ازسنین کودکی کاهش می یابد؟ به  این دلیل است که بچه های رو به رشد برای رشد و توسعه فیزیولوژیک به خواب نیاز بیشتری دارند، در حالی که نوجوانان و بزرگسالان به ساعات اضافی نیاز ندارند.
ایده آل نوجوانان بین 14 تا 17 ساله باید هر شب حداقل هشت تا ده ساعت خواب داشته باشند. بعضی از نوجوانان ممکن است برای هشت ساعت خواب داشته باشند. در حالی که دیگران به مدت ده ساعت احساس تازه و فعال می کنند. تعداد ساعات خواب بستگی به شیوه زندگی نوجوان دارد.
نکاتی برای کمک خواب مناسب کودک شما:
ایجاد عادات سالم خواب که در مورد ایجاد یک روال سالم است را دنبال کنید.
کودک ممکن است به هر دلیلی خسته یا خواب آلود نباشد و ممکن است زمانی که شما از او بخواهید به  اتاق خواب  برود کج خلقی و قهرکند تنها راه پیشگیری از چنین حوادثی، ایجاد یک برنامه منظم خواب مناسب است. به این ترتیب، به بدن کمک می کند تااز برنامه خواب منظم پیروی کند.
در اینجا یک نمونه از برنامه معمول خواب که می توانید آن را امتحان کنید را ذکر می کنیم:
حمام کردن پوشیدن لباس خواب مسواک زدن یک داستان مناسب برای خواب بخوانید شب بخیر بگویید و بخوابد همچنین مطمئن شوید که:
زمان خواب هر شب حتی در آخر هفته هم مشابه است. هر وسیله یا اسباب بازی با چراغ را از اتاق برداشته یا به طور کامل آنها را خاموش کنید.
اتاق را آرام نگهدارید و هر ساعت یا اسباب بازی هایی را که سر و صدا می کنند را از اتاق ببرید. محیط مناسبی را با روشن کردن نور و حفظ دمای اتاق ایجاد کنید. اگر کودک شما با لامپ خواب راحتتر می خوابد، یک لامپ برای تخت یا لامپ شب را بگذارید. شما می توانید درب را بسته و یا کمی نیمه باز بگذارید، هر کدام که اجازه می دهد تا کودک خواب بهتری در شب داشته باشد را می توانید انجام دهید.
عادات خواب کودک شما و خود شما
 نقش شما بخش مهمی از زمان خوابیدن معمول کودکتان را تحت تاثیر قرار می دهد اما این باید تنها تا زمانی باشد که به اندازه کافی سالم باشد تا خوابش برود. به تدریج، زمانی که آنها رشد می کنند، روال خوابیدن کودکان خود را تغییر دهید تا آنها بتوانند به راحتی به خواب بروند. این را می توان با کمک به ایجاد الگوهای خواب سالم انجام داد.
از خوابیدن کودکان در ساعتهای غیرعادی جلوگیری کنید.
خواب درساعات شب در همان ساعت به بدن کمک می کند تا به چرخه خواب بپردازد، بدون اینکه شما مجبور شوید آنها را به رختخواب بکشانید و یا آنها را به زور بخوابانید. مانع از بیدار شدن کودک در طول ساعت خواب شبانه شوید و آنها را تشویق کنید که در رختخواب بمانند. سعی کنید تاخودشان به رختخواب بروند .از رفتن به اتاق کودک در اواسط شب خودداری کنید مگروقتی که نیاز است. کودک را تشویق نکنید که در رختخواب شما بخوابد، زیرا این امر می تواند تاثیر منفی روی رشد شناختی کودک داشته باشد.بهتر است  اتاق خواب کودک  جداباشد هنگامی که ما زمان کافی نداریم یا چیزی مهم برای انجام دادن داریم، خواب اولین چیزی است که ما مایل به فدا کردن آن هستیم. این عادتی نیست که کودک بخواهد آن را توسعه دهد و همیشه انجام دهد، با توجه به اینکه خواب مهم است. کودکان تمایل دارند با مشاهدات یاد بگیرند و اگر شنیدند شما می گویید که خواب مهم نیست یا نمی بینند که خود شمابه طور صحیح خواب شبانه داشته باشید، ممکن است فکر کنند که نخوابیدن خوب است.
 
اما حالا شما می دانید که درست نیست، یا نه؟
لطفا تجریبات خود را با ما در میان بگذارید. بگویید چکار باید کرد تا کودکان به راحتی بتوانند بخوابند و عادتهای بد را از انها دور کنیم؟

کودک شما به چه مقدار خواب نیاز دارد؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog