امکان Add-on به Gmail و دیگر سرویس‌های گوگل اضافه شد

خیلی از شماها شاید روزهای اولی که gmail ارائه شده بود را به خاطر نیاورید. در آن روزها تقریباً اگر نگوییم هر روز، هر هفته یک امکان جدید و جذاب به جی‌میل اضافه می‌شد و با هر امکان یک سنگ اساسی از جلو پای کاربران برداشته می‌شد.
جی‌میل چنان قوی و پرامکانات شد که مثلاً ما در آفتابگردان تمام ارتباطات مشتریان با بخش‌های مختلف سایت را در جی‌میل به صورت متمرکز مدیریت می‌کنیم.
اما چند سالی می‌شد که خبری از پیشرفت در جی‌میل نبود. من هر چند ماه یک بار به بخش Settings>Labs سر می‌زدم تا شاید یک امکان جدید اضافه شده باشد اما ظاهراً گوگل فعالیت بخش Labs (لابراتوار) را متوقف کرده بود.
چند روز پیش دوباره به بخش Settings سر زدم و متوجه شدم که خوشبختانه ظاهراً خبرهای خوشی در راه است! گوگل به جای Google Labs بخشی راه انداخته به نام Google Add-ons.

در این بخش، برنامه‌نویسان و حتی کاربران عادی می‌توانند برای سرویس‌های مختلف گوگل (مثل Google Drive و Google Mail و...) از طریق بخش Google Script افزونه بنویسند.
افزونه‌های بسیار جالبی به Gmail اضافه شده که دقیقاً جامعه‌ی هدف آن سازمان‌های کوچک و متوسط مثل ما است. دقیقاً CRM که ما به آن نیاز مبرم داشتیم و بحث Task Management و بسیاری امکانات جالب دیگر از طریق افزونه‌ها به جیمیل اضافه می‌شود.
البته بحث دسترسی دادن به این افزونه‌ها کمی ریسک امنیتی دارد که امیدوارم گوگل به اندازه کافی حواسش به Privacy بوده باشد.
وارد Gmail شوید و در سمت راست روی چرخ‌دنده و سپس روی Settings کلیک کنید و از بخش add-ons افزونه‌ها را نصب و تست کنید. (اگر افزونه یا نکته خوبی گیر آوردید با ما به اشتراک بگذارید)
موفق باشید؛ حمید رضا نیرومند

امکان Add-on به Gmail و دیگر سرویس‌های گوگل اضافه شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog