مایکروسافت سرفیس پرو LTE: موبایل کامپیوتر واقعی اینجا است

در سال‌های اخیر، یکی از آرزوهای کاربران داشتن لپ‌تاپی است که در قطار، فرودگاه، کافی‌شاپ، محوطه دانشگاه، خانه و سفرهای طولانی نوروزی و تابستانی همراه‌شان و خیال‌شان هم بابت اینترنت راحت باشد. این لپ‌تاپ باید سبک و بسیار کارآمد نشان بدهد و بدون وای‌فای هم بتواند به اینترنت متصل شود؛ چون همیشه وای‌فای در دسترس نیست و اتصال لپ‌تاپ به اینترنت گوشی‌های موبایل نیز راه‌کار جالبی نیست و باتری اسمارت‌فون‌ها را خالی می‌کند.

آگهی متنی میان‌متنی: قاتل رؤیاهای تو کیست؟ (کتاب الکترونیک رایگان)

در سال ۲۰۱۷ و امسال شاهد عرضه چندین لپ‌تاپ با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و مودم LTE بودیم که امکان استفاده از اینترنت موبایل را فراهم می‌کنند. گزینه بعدی می‌تواند آیپد پرو با قابلیت LTE باشد که شاید برای هر کاربری مناسب نباشد.

اما یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی که اخیرا وارد بازار شده؛ مایکروسافت Surface Pro LTE است.
آزادی در همه‌چیز
سرفیس پرو ال‌تی‌دی همان مدل سرفیس پرو سال گذشته مایکروسافت است اما امکان اضافه شدن سیم‌کارت و استفاده از اینترنت LTE روی آن فراهم شده است. سرفیس پرو را می‌توانیم یک کامپیوتر مدرن ۲ در ۱ بدانیم که نیازی به اتصال همیشگی به وای‌فای ندارد.
این لپ‌تاپ اولین کامپیوتر سرفیس مایکروسافت است که به معنای واقعی کلمه می‌تواند کامپیوتری موبایل برای کاربران باشد. کاربران می‌توانند آن را هرکجا با خود ببرند و هیچ قابلیتی را از دست ندهند. خریداران این مدل واقعا آزادی کاملی دارند و انگار یک موبایل ۱۲ اینچی حمل می‌کنند.

سرفیس پرو ال‌تی‌دی تمام مشخصات و ویژگی‌های مدل سرفیس پرو وای‌فای را دارد. یک صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی لمسی با نسبت تصویر ۳:۲ که از فناوری PixelSense سود می‌برد و رزولوشن آن ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسل است.
برای پردازنده از نسل هفتم اینتل Core استفاده شده است که برای یک دستگاه موبایل بسیار عالی است. کاربران می‌توانند براساس نیاز خود یکی از پیکربندی‌های Core i3 یا Core i5 و Core i7 را انتخاب کنند. به همین نسبت؛ اندازه حافظه رم هم ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایت است. فضای ذخیره‌سازی مهیا شده روی این لپ‌تاپ هم می‌تواند از ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت باشد. یک موبایل ۱۲ اینچی با پردازنده Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم به همراه اتصال همیشگی LTE چه جذابیتی خواهد داشت؟
بالاترین وزن این لپ‌تاپ در مدل Core i7 نزدیک به ۸۰۰ گرم است؛ البته بدون صفحه‌کلید متصل شده به بدنه اصلی.
تفاوت‌ها
تنها تفاوت ظاهری و دیداری میان سرفیس پرو ال‌تی‌دی با مدل پیشین در یک نوار پلی‌کربنات نقره‌ای رنگ متفاوت نسبت به رنگ و فلز بدنه در بالای صفحه‌نمایش است. همین‌طور؛ در کنار شیار کارت حافظه و زیر صفحه‌کلید شاهد یک شیار سیم‌کارت هستیم.

همانند آیپد پرو؛ در اینجا هم از eSIM و نانوسیم‌کارت پشتیبانی می‌شود و هر دو در یک شیار سیم‌کارت ادغام شده‌اند. کاربران می‌توانند از هر دو سیم‌کارت استفاده کرده و با اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ میان‌شان سوییچ کنند. اپ‌های ویندوز ۱۰ امکان مانیتور و نظارت بر میزان مصرف دیتا توسط این سیم‌کارت‌ها را می‌دهند و کاربران می‌توانند به طور کامل وضعیت اینترنت مصرفی موبایل را ردگیری کنند.
روی این لپ‌تاپ، مودم کوالکام X16 نصب شده است که یک مودم LTE مدرن و پرسرعت ۲۰ بانده محسوب می‌شود. سرعت دانلود این مودم به مرز یک گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و روی غالب اسمارت‌فون‌های رده بالای سال ۲۰۱۷ مشاهده می‌شود.

مایکروسافت اعلام کرده است لپ‌تاپ سرفیس پرو ال‌تی‌دی حدود ۱۲.۵ ساعت شارژ نگه می‌دارد. مدل وای‌فای این محصول نزدیک به ۱۳.۵ ساعت شارژ می‌دهد. البته، براساس برخی ارزیابی‌ها و آزمایش‌ها با پخش ویدیو و استفاده از اینترنت موبایل؛ میزان شارژ سرفیس پرو ال‌تی‌دی حدود ۷ ساعت اعلام شده است.
شاید دوست داشته باشیم مایکروسافت یک باتری بزرگ‌تری روی این لپ‌تاپ دو کاره قرار بدهد ولی باز هم ۷ ساعت شارژ قابل قبول است و احتمالا کاربران راضی خواهند بود.
سرفیس پرو ال‌تی‌دی به یک درگاه USB 3، وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ac، بلوتوث ۴.۱، دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی، دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی، بلندگوهای استریو ۱.۶ وات و سیستم تشخیص چهره مبتنی بر ویندوز هلو مجهز است.
به ازای ۱۵۰ دلار بیشتر
اتصال به شبکه‌های موبایل با این دستگاه بسیار آسان است. در واقع، بیشتر اوقات کاربر متوجه نخواهد شد که به اینترنت وصل است و پس از مدتی به یک عادت برایش تبدیل می‌شود. استفاده از اینترنت موبایل در مقایسه با وای‌فای، امن‌تر و بهتر است. نیاز نیست در هر کجا نشستید، دنبال یک هات‌اسپات وای‌فای بگردید و نگران فاصله و آنتن‌دهی باشید. این یک مزیت بزرگ است که تا به طور عملی استفاده نکنید؛ قابل درک نیست.
طبیعی است که مصرف دیتای شما روی لین لپ‌تاپ بالا باشد. شاید در یک ماه حدود ۲۰ گیگابایت به طور عادی مصرف دیتا داشته باشید چون دارید یک کامپیوتر دسکتاپ با ویندوز ۱۰ و انبوهی از اپلیکیشن‌های دسکتاپ را به اینترنت موبایل متصل می‌کنید. احتمالا خریداران این لپ‌تاپ باید به فکر اشتراک سرویس‌های اینترنت موبایل نامحدود یا با حجم بالا باشند.

استفاده از سرفیس پرو ال‌تی‌دی می‌تواند یک تجربه کاربری جدید باشد. کامپیوتر موبایلی که همه‌جا همراه شما است، همیشه به اینترنت متصل است، به ویندوز ۱۰ و نرم‌افزارهای دسکتاپ دسترسی دارید و آزادانه می‌توانید کارهای خود را انجام دهید.
سرفیس پرو ال‌تی‌دی حدود ۱۵۰ دلار گران‌تر از مدل بدون ال‌تی‌دی است. مثلا یک مدل این لپ‌تاپ با پیکربندی Core i5 و ۸ گیگابایت رم و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت قیمتی ۱۴۴۹ دلار دارد. پایین‌ترین مدل این لپ‌تاپ حدود ۹۹۹ دلار قیمت دارد.

مایکروسافت سرفیس پرو LTE: موبایل کامپیوتر واقعی اینجا است


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog