تولید محتوا توسط اینفلوئنسرها و اهمیت آن در بازاریابی محتوا


میزان اهمیت : معمولی
مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.


لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 5 امتیاز : 5]


یکی از استراتژی های بازاریابی محتوا این است که از اینفلوئنسرها برای تولید محتوای خود استفاده کنید. هدف از انجام فعالیت های بازاریابی محتوایی، تقریبا هیچوقت به معنای افزایش فروش نیست؛ افرادی که می خواهند اطلاعاتی را تحلیل کرده و منتشر کنند، معمولا تمایل به خرید ندارند. بازاریابی محتوایی بیشتر درباره تاثیرگذاری اینفلوئنسرها که می توانند بر روی مشتریان شما تاثیر بگذارند و آنها را تشویق به خرید کنند، می باشد.
بنابراین تاثیرگذارترین استراتژی برای بازاریابی محتوا، استراتژی است که در آن به اینفلوئنسرها توجه می شود، مخصوصا تولید محتوا توسط اینفلوئنسرها. بر طبق تحقیقات صورت گرفته، 57 درصد از بازاریاب ها گزارش کرده اند که تولید محتوا توسط اینفلوئنسرها، بازده بیشتری نسبت به تولید محتوا توسط برند دارد:

اینفلوئنسرها، افرادی هستند که از قبل اعتماد مشتریان شما را جلب کرده اند. بنابراین، محتوایی که توسط اینفلوئنسرها تولید شده است، بیشتر از محتوایی که توسط برند تولید شده قابل اعتماد است.
به طور طبیعی، مردم ترجیح می دهند با افراد ارتباط برقرار کنند تا با برندها. بنابراین محتوایی که توسط اینفلوئنسرها ساخته شده است، بیشتر از محتوایی که توسط برند تولید شده است با مخاطب ارتباط برقرار می کند.
با توجه به موارد بالا، واضح است که محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها، منجر به ROI بالاتر شده و بیشتر منتشر می شوند.
اما باید چکار کنیم تا اینفلوئنسرها برای وبلاگ شرکت ما محتوا تولید کنند؟ یکی از موثرترین روش ها، برگزاری مسابقه برای نویسندگی است: با این کار آنها تشویق می شوند برای بردن جایزه یا مجموعه جوایز در نظر گرفته شده، برای بلاگ شما مطلب بنویسند.
مزایای برگزاری مسابقه تولید محتوا
پشت این ایده، موقعیت های بسیاری برای بازاریابی تاثیرگذار پنهان شده است:
انتشار مطالبی در وبلاگتان که توسط افراد گوناگون نوشته می شود، کلیک های بیشتری خواهند گرفت. همچنین انتشار این مطالب می توانند لیست ایمیل شما را بزرگتر کرده و رنک شما را بالا ببرند.
انتشار این محتوا در شبکه های اجتماعی، نسبت به برند شما آگاهی ایجاد خواهد کرد.
همکاری با دیگر کسب و کارهایی که در حوزه شما مشغول به فعالیت هستند، به منظور فراهم کردن هدایای وعده داده شده، منجر به ساخت ارتباطات کاری مهمی خواهد شد.
با استفاده از اینفلوئنسرها در حوزه خاص خودتان و رسانه های محبوب، به منظور اعلام اسامی برندگان مسابقه، می توانید اعتماد سازی کنید.
علاوه بر اینها، به این فکر کنید که در زمان اعلام برندگان مسابقه در خبرنامه وب سایت و کانال های شبکه های اجتماعی، چند مشتری با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.
دلایل زیادی وجود دارد که شما را قانع می کند، از این تاکتیک استفاده کنید، آن قدر که ممکن است با خود بگویید چرا تا به حال این روش را امتحان نکرده ام! البته این روش سخت و زمان بر است، اما گام های زیر به همراه برخی ابزارهای کاربردی، انجام این کار را برای شما ممکن می سازد.
بارش فکری و موضوعات تحقیق و بررسی
مسلما، میزبانی از یک مسابقه بازاریابی محتوایی با همان چیزی شروع می شود که هر تاکتیک بازاریابی محتوایی باید با آن شروع شود: بارش فکری و جستجو برای کلمات کلیدی. برای این بخش، می توانید از دو روش استفاده نمایید.
بر روی تمامی پتانسیل های برند خود تمرکز کنید:
مشتریان فعلی خود را دعوت کنید و از آنها بخواهید محتوایی درباره محصولات شما بنویسند. مشتریان شما چگونه از محصولاتتان استفاده می کنند؟ این محصولات چه مشکلی را از آنها رفع می کند؟ با این کار می توانید بلاگ خود را با محتوایی که کاربران می نویسند تغذیه کنید. به این ترتیب کاربران دیگر شما تشویق می شوند از محصولات شما استفاده کنند. مسلما با این کار می توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید، اما از طرفی، با انجام این کار، تنها مشتریان فعلی شما شرکت کنندگان مسابقه خواهند بود.
بر روی تمامی پتانسیل های محتوای مهم و ویژه خودتان تمرکز کنید:
 می توانید این محتوا را با تعطیلات پیش رو بسازید (برای مثال، “هدایای نوروز خود را بخرید”) تا موضوعات خود را به کاربرد محصولاتتان مرتبط کنید. بهتر است لیستی از عناوینی را تهیه کنید، که با جستجوی کلمات کلیدی، این عناوین نشان داده شوند.
وقتی برای بازاریابی محتوایی برنامه ای دارم، همیشه با دسته بندی کلمات کلیدی شروع می کنم. بازی با گروه کلمات کلیدی همیشه دیدگاهی باز به من داده و به من برای بارش فکری کمک می کند.
در اینجا می توانید مشاهده کنید که چگونه وب سایت Serpstat، یک دسته بندی عنوان را به دسته بندی های کوچکتری شکسته است تا یکی از آنها را انتخاب کند:

همکاری خود را آغاز کنید
حالا که می دانید می خواهید بازاریابی محتوایی خود را بر روی چه عناوینی متمرکز کنید، زمان آن فرا رسیده است که به سراغ نویسنده ها و وبلاگ نویس های مشغول به فعالیت در حوزه خود بروید. البته افرادی را انتخاب کنید که فکر می کنید مشتاق به همکاری با شما هستند.
اگر روی محتوای مرتبط با محصول تمرکز کرده اید، خوب است بدانید که انجام این کار به سادگی دسترسی به مشتریانتان است. به طور کلی برای برگزاری مسابقه محتوا نویسی، باید لیستی از اینفلوئنسرهایی بنویسید که:
تمایل به همکاری دارند.
احتمالا آنقدر مشغول هستند که نمی توانند شرکت کنند، اما قبول می کنند که به شما برای گسترش کارتان کمک کنند.
من از ابزار  Buzzsumo، برای یافتن محتوا نویسان فعال در حوزه خودم استفاده می کنم. این ابزار فیلترهای کاربردی دارد که به من اجازه می دهد وبلاگ نویسانی که قبلا چنین فعالیت هایی داشتند، یا مشتاق به انجام آن هستند را پیدا کنم.


لینک منبع

تولید محتوا توسط اینفلوئنسرها و اهمیت آن در بازاریابی محتوا


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog