راهنمای اتوماسیون بازاریابی – قسمت چهارم


میزان اهمیت : معمولی
مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : 3 امتیاز : 5]


بازاریابی اینترنتی به کمک اتوماسیون بازاریابی برای افزایش فروش بسیار موثر است. در مقالات گذشته بازاریابی اینترنتی نیوسئو درباره مفاهیم و استراتژی اتوماسیون بازاریابی صحبت کردیم. در این بخش پایانی، قصد داریم نکات پیام رسانی اتوماسیون بازاریابی و اشتباهات رایج در آن را بررسی کنیم. 
بهترین توصیه ها برای پیام رسانی اتوماسیون بازاریابی
در این بخش، می توانید برخی تکنیک ها و توصیه های مختصر و مفیدی را مشاهده کنید، که با توجه به آنها می توانید اتوماسیون بازاریابی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.
خود را به هدفتان برسانید
سریعا برای خود هدف گذاری کرده و هدفی واضح و مشخص داشته باشید. همه ما در طول روز، زمان محدودی داریم و یکی از چیزهایی که افراد برای آن صبر کمی دارند، پیام های طولانی است. افراد فقط می خواهند بدانند چه چیزی در ایمیل وجود دارد. محصول یا خدمات شما چگونه می تواند مشکل آنها را حل کند؟ کدام بخش از پیشنهاد شما منحصر به فرد است؟
پیام پویا ارسال کنید
هدف از اجرای استراتژی های اتوماسیون بازاریابی، ارتباط داشتن با مخاطبین است. بنابراین، پیام هایتان نیز باید با زبانی پویا نوشته شده و گیرنده را تشویق به انجام عملی کند. حالا این عمل می تواند دانلود کردن مقاله باشد، می تواند خواندن یک پست وبلاگی، تماشای ویدئو یا خرید کردن باشد.
به خاطر داشته باشید که افراد در کدام بخش از فرآیند هستند
فراموش نکنید که، بسته به اینکه فرد در کدام قسمت از قیف تبدیل (Conversion funnel)   است، برخی محتواها جذاب تر از دیگر محتواها هستند. افرادی که تازه می خواهند درباره شرکت یا محصولات شرکت چیزی بدانند، دوست ندارند مجبور به انجام خریدهای سنگین شوند. اما محتوای پیشنهاد دهنده برای افرادی که در بخش های پایینی قیف تبدیل هستند، می تواند موثر باشد.
سعی کنید اسپم به نظر نیایید
وقتی از اتوماسیون بازاریابی به درستی استفاده شود، اسپم به نظر نمی آید. روی مخاطبین خود تاثیر اشتباه نگذارید. موارد مشخصی اغلب اسپم به نظر می آیند. برای مثال تایپ کل متن با حروف بزرگ، استفاده بیش از حد رنگ قرمز و استفاده تعداد زیادی لینک در بدنه پیام. اگر می خواهید در بخش موضوع یا پیام، از نمادها استفاده کنید، زیاده روی نکنید. از کلماتی که بیشتر تداعی کننده پیام های اسپم هستند دوری کنید.
اگر با قانون CAN-SPAM Act (قانون جرایم ارسال هرزنامه) آشنا نیستید، کمی زمان صرف یادگیری آن کنید. انتخاب موضوع ایمیل باید صحیح بوده و اطلاعات اشتباه ندهند. شرکت هایی که با استفاده از ایمیل، پیام های ترغیب کننده در بازاریابی ارسال می کنند، باید آدرس ایمیل واقعی ارائه دهند. همچنین باید در تمامی پیام ها گزینه ای برای حذف اشتراک ایمیل (unsubscribe) در نظر بگیرید تا مطمئن باشید هر وقت کسی خواست از دریافت ایمیل ها انصراف دهد، می تواند این کار را بکند.
لیست خود را بهینه کنید
بزرگتر بودن لیست مخاطبین همیشه به معنی بهتر بودن آن نیست. یکی از اهداف کلیدی برای اتوماسیون بازاریابی، ارسال پیام به افراد مناسب است. توجه زیادی به معیارهای خود داشته باشید تا بدانید باکیفیت ترین مشتری های هدایت شونده شما کدام ها هستند و به این ترتیب مشتری هایی که برای شما سودی ندارند را از نظر بگذرانید. بهتر است با لیست کوتاه ولی پر از مخاطبین باکیفیت کار کنید، تا اینکه لیست بلندبالایی از مخاطبینی داشته باشید که اهمیتی به کار شما نمی دهند. اگر ماه ها از آخرین باری که یک نفر ایمیل شما را باز کرده است می گذرد، به سادگی آن مخاطب را حذف کرده و روی مشتری های هدایت شونده ای تمرکز کنید که بیشتر به شما متمایل هستند.


لینک منبع

راهنمای اتوماسیون بازاریابی – قسمت چهارم


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog