ارزیابی و حسابرسی برنامه ایمیل مارکتینگ شما در چند دقیقه



اشتراک‌گذاری

برنامه ایمیل مارکتینگ شما چقدر موثر است؟ ما در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ برای کمک به شما در جهت درک بخش های تاثیرگذار و قسمت هایی که نیاز به تغییر دارند، یک فرآیند ارزیابی پنج نکته ای را بیان خواهیم کرد که فقط به چند دقیقه وقت نیاز دارد.

به پایان سال نزدیک می شویم و واقعاً امیدواریم که سال بازاریابی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. البته سال جاری هم پیش رو است و همین الآن بهترین وقت برای تأمل درباره کارهایی است که در ۱۲ ماه آینده باید انجام بدهید.
معمولاً به بازاریاب ها توصیه می شود که زودتر آستین ها را بالا بزنند و به جای موکول کردن کار به فردا، سریع تر برای سال بازاریابی پیش روی خود برنامه ریزی کنند – البته نه فقط برای کمپین های بازاریابی، بلکه برای برنامه ریزی برای همه کارهایی که به منظور پیشبرد برنامه های خود باید انجام بدهید نیز باید دست به کار شوید.



تبلیغات



اما اگر تیم شما فقط یک نفر عضو داشته باشد و آن هم خودتان باشید چه؟ یا اگر آنقدر سرتان شلوغ باشد که یک روز کامل و یا حتی یک نصفه روز هم نمی توانید برای برنامه ریزی و تدوین استراتژی های خود وقت بگذارید چه باید کرد؟
نگران نباشید، ما هوای شما را داریم. برنامه ارزیابی و حسابرسی پنج نکته ای ما به شما کمک خواهد کرد تا میزان اثربخشی و چالش های برنامه بازاریابی ایمیلی خود را ارزیابی، و سپس برای اجرای یک روند مناسب برنامه ریزی کنید.
چنانچه جلسات تدوین استراتژی برگزار می کنید، از تک تک اعضای تیم تان بخواهید که پیش از جلسه این ارزیابی را انجام بدهند. سپس این ارزیابی ها را در طول جلسه با هم مقایسه کنید تا ببینید که میزان هماهنگی تیم شما چقدر است.

ارزیابی ۵ نکته ای ایمیل مارکتینگ ما، جذب مشترک، فرآیندها و ترویج داخلی موفقیت ها را هدف قرار می دهد.
هر آیتمی که در این فهرست مشاهده می کنید، یکی از مولفه های مهم ایمیل مارکتینگ است که معمولاً باید جرح و تعدیل شده یا تقویت شود:


آیا از مشتریان و کاربران، ایمیل اصلی شان را می خواهید؟

ما از آن جهت درباره ایمیل اصلی صحبت می کنیم که همانند نام شما، یک شناسه منحصر به فرد است. ایمیل اصلی کاربر، پیوندی است به همه انواع اطلاعات مهم و به دردبخوری که درباره آن فرد وجود دارد. به علاوه، این آدرسی است که مشتریان شما بیشتر به آن سر می زنند. در ضمن، احتمال بازشدن و عمل به فراخوان به عمل ایمیل هایی که به آدرس ایمیل اصلی کاربر ارسال می شوند به مراتب بیشتر است.
دست به کار شوید: بررسی کنید و ببینید که برنامه جذب مشترک شما تا چه میزان روی دریافت آدرس ایمیل اصلی کاربران تمرکز دارد. پیام ها و متن هایی که به عنوان مشوق ثبت کرده اید را بررسی کنید. آیا مزایای عضویت را فهرست کرده اید؟ آیا به مردم دلیلی می دهید تا ارزش برنامه شما را باور کنند؟ آیا انتظارات واقع بینانه ای را درباره ایمیل های خود ایجاد می کنید؟
اگر می خواهید که مردم، آدرس ایمیل اصلی شان را در اختیار شما بگذارند، باید انتظارات واقع بینانه ای را در رابطه با برنامه ایمیل مارکتینگ خود در آنها ایجاد کنید.


ایمیل های فاکتور و رسید خرید شما چقدر برای برنامه ایمیل مارکتینگ شما درآمدزا هستند؟

ما قبلاً در بخش آموزش فروش در مورد روش های بهره برداری از ایمیل های رسید خرید در راستای افزایش فروش مطلبی را منتشر کرده ایم. چند نمونه از ایمیل هایی که به عنوان فاکتور، تایید خرید یا رسید آن ارسال کرده اید را بررسی کنید. چطور به نظر می رسند؟ آیا واضح، دقیق و برند شده هستند؟ چقدر از فضای آنها برای پیام های تبلیغاتی و ترویجی استفاده شده است؟
دست به کار شوید: فهرستی از تغییراتی که باید در ایمیل های خرید خود اعمال کنید تهیه کنید. شما ۱۲ ماه پیش رو دارید. همین حالا بهترین زمان است تا این را به عنوان یک پروژه در نظر بگیرید و با همه تیم ها و افرادی که در این مورد نقشی دارند همکاری کنید.


فرآیند لازم برای تهیه و ارسال ایمیل های شما به چه ترتیبی است؟

یک ورقه سفید کاغذ بردارید و فرآیند تهیه و ارسال کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را بنویسید: همه خوبی ها، بدی ها و زشتی ها. لزومی ندارد که آن را به کسی نشان بدهید، اما خودتان باید بدانید که کار به چه نحوی به پیش می رود و چه نقاط قوّت و کاستی هایی دارد.
برخی از مواردی که باید به آنها توجه داشته باشید عبارتند از:
ابهام در استراتژی و فرآیند؛
فقدان حالت مکالمه گونه و خشکی بیش از حد؛
عدم استفاده از ابزارهای موثر؛
تاخیر و فقدان زمان بندی.

دست به کار شوید: به دنبال بخش هایی از فرآیند باشید که همیشه به مشکل بر می خورند و روش هایی برای بهبود یا جایگزینی آنها پیدا کنید.


چگونه موفقیت های ایمیل مارکتینگ خود را به اطلاع دیگران می رسانید؟

شهرت و روابط عمومی فقط به رابطه هایی که در خارج از دیوارهای شرکت شکل می گیرند ارتباط پیدا نمی کنند. شما باید با استفاده از همین تاکتیک ها خودتان را مطرح و اعتبار و جایگاه خود را تثبیت کنید، مخصوصاً اگر کل کار بر عهده خودتان است.
شاید خودستایی به نظر برسد، اما همه کاری که باید انجام بدهید این است که یک کاغذ به همراه آمار موفقیت تان را در فضای کاری خود در معرض دید قرار بدهید. مثلاً «نرخ تبدیل ما فلانقدر است» یا «این ماه، فلانقدر مشتری جذب کردیم!» یا «درآمد کسب شده به ازای هر ایمیل برای آخرین کمپین ایمیل مارکتینگ ما فلان تومان بوده است.»
دست به کار شوید: بررسی کنید که موفقیت های خود را چگونه به دیگران نشان می دهید. مراحلی که برای اعلان دستاوردهای عمده خود طی می کنید را فهرست کنید. کدامیک از این موارد می تواند به شما کمک کند تا خودتان را نشان بدهید: وبینار داخلی، جلسات نهار، مقالاتی در خبرنامه شرکت یا ارسال اطلاعیه در شبکه داخلی شرکت؟
از همه مهم تر اینکه اخبار موفقیت شما چگونه به لایه های بالایی شرکت می رسد؟ به رئیسِ رئیسِ رئیسِ تان؟


در سال آینده به دنبال کسب چه دستاوردهایی هستید؟

شما باید فهرستی از دو یا سه چیز که به شما کمک خواهند کرد تا در طول ۱۲ ماه آینده به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید داشته باشید. دقت کنید که نه ۱۰ تا و نه ۲۰ تا؛ فقط دو یا سه. حتی اگر تصور می کنید که برای اینکه گام های بلندی بردارید کار زیادی در پیش دارید، باز هم باید توجه داشته باشید که کار روزانه و معمول شما هم اهمیت دارد. روی تغییرات کوچکتر، اما معنادارتر و عملی تر تمرکز کنید.
دست به کار شوید: هنگامی که به این بخش از ارزیابی ایمیل مارکتینگ خودتان می رسید، باید فهرستی از ایده هایی که در سال آینده می توانید روی آنها کار کنید در اختیار داشته باشید. فهرست خود را به دو یا سه موردی که منطقاً می توانید به آنها دست پیدا کنید، اما در عین حال تغییرات بیشتری را در ادامه سبب خواهند شد محدود کنید.
به عنوان کسی که کار بازاریابی انجام می دهد، همه توانایی های خود را روی این مورد متمرکز کنید: هدف شما چیست؟ برنامه شما برای تحقق این هدف چیست و چه تاکتیک هایی به عملی کردن این برنامه ها کمک خواهند کرد؟

و باز هم دست به کار شوید: همه چیز را مستند کنید
تمام کارهایی که در سال آینده برای سنجش، ارزیابی و بهبود برنامه ایمیل مارکتینگ خود انجام می دهید را ثبت و ضبط کنید. تمام فرآیند را ثبت کنید. همه روش های تازه ای که برای ترویج موفقیت هایتان در شرکت استفاده می کنید را فهرست کنید و نتایج آنها را ثبت کنید.
به خاطر شکست یا کسب نتایج نامطلوب دلسرد نشوید. به تلاش خود ادامه بدهید. سال آینده، تقریباً در همین مواقع، فهرست خود را بردارید و از آن به عنوان یک راهنما برای سال بعد استفاده کنید.
این مطلب در اصل به قلم آقای رایان فِلان نوشته شده که با مقداری جرح و تعدیل برای بخش آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی ترجمه شده است. آقای فلان یکی از کارشناسان مجرب در زمینه بازاریابی اینترنتی است که یک سابقه ۱۵ ساله را یدک می کشد. نام این کارشناس مطرح در سال ۲۰۱۳ میلادی در فهرست ۳۰ برنامه ریز برتر در زمینه بازاریابی اینترنتی قرار گرفت.



تبلیغات





اشتراک‌گذاری

ارزیابی و حسابرسی برنامه ایمیل مارکتینگ شما در چند دقیقه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog