۳ روش برای قرار دادن عکس در ایمیل



اشتراک‌گذاری

قراردادن عکس در ایمیل های بازاریابی کار حساسی است که دقت و توجه زیادی را می طلبد. ما در این مطلب از سلسله مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی به سه روش اشاره می کنیم که به کمک آنها می توانید برای مواجهه با مشکلات احتمالی در این زمینه آماده تر باشید.

امروزه تصاویر و عکس ها جایگاه خود را به عنوان جذاب ترین و رساناترین رسانه ای که در دسترس بازاریاب ها قرار دارد تثبیت کرده اند. یک تصویر خوب می تواند احساسات و اطلاعات مورد نظر را به مخاطب هدف منتقل کند و سبب ساز همان تعاملاتی شود که در نهایت به خرید منجر می شوند.
در هر رسته ای از بازاریابی که مشغول به کار باشید، لازم و ضروری است که استفاده از تصاویر را در برنامه های خود مد نظر قرار بدهید، و البته ایمیل مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیست. تنها چیزی که ایمیل را در این بخش نسبت به سایر کانال های بازاریابی متمایز می کند این است که استفاده از تصویر در ایمیل، پیچیدگی ها و مسائل خاص خودش را دارد.



تبلیغات



به عنوان نمونه، اگر از ساز و کار مناسبی برای گنجاندن تصاویر در ایمیل های خود استفاده نکنید، هیچ بعید نیست و حتی به احتمال قریب به یقین بر میزان تحویل (deliverability)، تعامل و شهرت فرستنده خود اثرات منفی، و چه بسا جبران ناپذیری را بر جای خواهید گذاشت. ضمناً نحوه نمایش تصاویری که در ایمیل های خود قرار می دهید در هر برنامه و محیط مدیریت ایمیل با دیگری متفاوت است.
برای اینکه بتوانید از پس این مسائل و مشکلات برآیید، باید روش های ممکن برای قرار دادن تصویر در ایمیل ها، و منافع و معایب هر یک از آنها را یاد بگیرید.
امروزه، عموماً سه روش مختلف برای قرار دادن تصویر در ایمیل ها در دسترس طراحان و فرستندگان ایمیل وجود دارد: تگ های CID، قراردادن تصویر به صورت inline و لینک دادن به تصویر مورد نظر. البته توجه داشته باشید که پیش از استفاده از این روشها، باید رفتار مخاطبان فعال خود نسبت به ایمیل های کنونی تان را به زیر ذره بین ببرید.
هر چه از اهمیت تحلیل رفتار مخاطب، قبل از استفاده از تصاویر سخن بگوییم و مطلب بنویسیم، کم گفته ایم و نوشته ایم. شما باید بدانید که تصاویر شما در چه نرم افزارها و برنامه های مدیریت ایمیلی به نمایش در خواهند آمد، اندازه مناسب برای نمایش بهینه آن تصاویر در آن محیط ها و رابط های کاربری چقدر است، متن ALT یا جایگزین در هر یک از آنها چگونه به نمایش در می آید و در چه شرایطی تصاویر مورد نظر نشان داده شده یا نشان داده نمی شوند.
پس از آنکه تجزیه و تحلیل های لازم را انجام دادید، می توانید به سراغ بررسی اولین روش برای قراردادن تصویر در ایمیل های خود بروید: استفاده از تگ CID.

CID
مدت های مدیدی است که برای ارسال فایل های رسانه ای از طریق ایمیل از CID (Contetn-ID) استفاده می شود. اگرچه این روش قدیمی است، اما هنوز هم به درد می خورد.
استفاده از CID در محیط ایمیل نسبتاً آسان است: تصویر مورد نظر خود را در ایمیل ضمیمه کنید و با استفاده از تگ های HTML در ایمیل خود به آن رفرنس بدهید. از این طریق، تصویر شما در ایمیل به نمایش در می آید.
با وجود اینکه استفاده از CID ساده به نظر می رسد، اما در عمل می تواند نسبتاً پیچیده باشد و نتایج مختلفی را نیز به بار بیاورد. به عنوان مثال، تصاویری که با استفاده از CID در ایمیل قرار داده می شوند در محیط دسکتاپ به خوبی به نمایش در می آیند، اما معمولاً در محیط موبایل آنچنان که باید و شاید رضایت بخش به نظر نمی رسند.
علاوه بر این، اضافه کردن تصویر با استفاده از این روش باعث افزایش حجم ایمیل شما خواهد شد، که این نیز به نوبه خود روی قابلیت تحویل (deliverability) ایمیل های شما تاثیر خواهد گذاشت.

قراردادن تصویر به صورت Inline
استفاده از روش Inline یا Inline Embedding در مقایسه با CID بسیار ساده تر است. اما این مورد هم معایبی دارد. به عنوان مثال، حتی به اندازه CID هم انعطاف پذیر نیست و مشکل افزایش حجم ایمیل را نیز همچنان با خود به همراه می آورد.
Inline embedding مستلزم این است که یک الگوریتم base64 –یکی از انواع رمزگذاری- از تصویر مورد نظر خود داشته باشید. اما فقط داشتن همین الگوریتم کافی است تا از طریق یک تگ استاندارد HTML بتوانید تصویر مورد نظر را در ایمیل بگنجانید و تمام. دیگر نیازی به توجه به ریزه کاری های MIME و کدنویسی نیست.
با این حال، روش inline در محیط وب میل عملکرد خوبی ندارد و در مایکروسافت اوتلوک هم که به طور کلی از عملکرد آن جلوگیری می شود. به احتمال قریب به یقین، تصاویری که در ایمیل خود قرار می دهید بخش مهمی از ایمیل شما هستند و این به آن معنی است که اگر به دنبال تحویل موفقیت آمیز آنها به مشتری هستید، باید به نقیصه های روش inline توجه کنید.

لینک دادن به تصویر
و بالاخره نوبت به لینک دادن به تصویر مورد نظر می رسد. البته طبیعتاً منظور ما قراردادن لینک تصویر در ایمیل نیست تا مخاطب روی آن کلیک کند و تصویر در یک صفحه دیگر باز شود. بلکه منظور این است که تصویر خود را در یک وبسایت دیگر بارگذاری کنید و لینک آن را در ایمیل خود بگنجانید تا در همانجا به نمایش در بیاید. روش لینک دادن به تصویر بر خلاف روش های CID و inline بسیار ساده و آسان است و روی حجم ایمیل تاثیری ندارد. البته، تعداد مخاطبان شما پیچیدگی هایی را ایجاد می کند.
اگر تصویر مورد نظر خود را برای افراد نه چندان زیادی ارسال می کنید (مثلاً چند صد نفر)، یک سرویس میزبانی معمولی مانند گوگل درایو، باکس یا دراپ باکس برای نمایش آن تصویر کفایت می کند. اما اگر ده ها هزار نفر مخاطب دارید، باید به دنبال یک CDN یا یک شبکه تحویل محتوای مناسب باشید.
کاری که CDN انجام می دهد این است که میزبانی تصویر شما را به وسیله شبکه ای از دیتا سنترها انجام می دهد. تصویر میزبانی شده توسط CDN هم از طریق یک تگ HTML در ایمیل فراخوانی می شود. به همین راحتی.
استفاده از این روش ساده است؛ تصاویر لینک شده حجم ایمیل را افزایش نمی دهند و انجام تنظیمات ساده روی تصویر به کمک اِعمال تغییرات ساده روی تگ های HTML آسان است.
با این وجود، استفاده از تصاویر لینک شده هم معایب خاص خودش را دارد. به عنوان نمونه، نمایش تصویر در این روش مستلزم بارگذاری آن از یک سِرور خارجی است که می تواند روی سرعت بارگذاری و نمایش آن تاثیر بگذارد و باعث تأخیر شود.
به علاوه، همان مسدودسازی و عدم نمایشی که گریبانگیر روش های CID و inline است در اینجا هم می تواند مشکل آفرین شود. بنابراین، علیرغم اینکه در اولین نگاه استفاده از تصاویر لینک شده گزینه مناسبی به نظر می رسد، اما نسبت به دو روش دیگر مزیت ملموسی را از خود نشان نمی دهد.
فارغ از اینکه از کدام روش برای قراردادن تصویر در ایمیل های بازاریابی خود استفاده می کنید، لازم و ضروری است که نسبت به افرادی که ایمیل شما را باز می کنند و دستگاهی که از آن برای مشاهده ایمیل شما استفاده می کند درک کاملی داشته باشید. تیم طراحی شما باید تصاویر مورد نظر را به نحوی آماده و در ایمیل درج کند که در همه محیط های کاربری موبایل، دسکتاپ و مرورگرهای مختلف و همچنین در سرویس های مختلف ایمیل به درستی و به بهترین شکل ممکن به نمایش در بیایند.
در عین حال، هر چه بیشتر تلاش کنید تا متمایز به نظر برسید و رابطه بهتر و قوی تری با مخاطبان خود ایجاد کنید، در کوتاه مدت و بلندمدت منافع بیشتری را عاید کسب و کار متبوع تان خواهید کرد.




تبلیغات





اشتراک‌گذاری

۳ روش برای قرار دادن عکس در ایمیل


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog