ویتامین ها عالی ترین مواد طراوت و جوانی




ویتامین ها عالی ترین مواد طراوت و جوانی
ترکیب غذای روزانه هر فرد باید بطور متناسب دارای مقادیری کربوهیدرات، چربی و پروتئین باشد. تعادل در مصرف این مواد باعث رفع نیاز متابولیک بدن می گردد و انرژی لازم را برای کار و فعالیت های روزانه تأمین می نماید. اما بدن برای انجام اعمال متابولیسمی به مواد دیگری نیز چون ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد تا بتواند اندام های بدن از رشد و نمو لازم و یک زندگی توأم با نشاط بهره مند گردد.
ویتامین های مواد آلی ضروری می باشند، این ترکیبات همراه با غذا و گاهی به صورت پیشتاز یعنی پرو ویتامین، مصرف می گردند. میزان مورد نیاز روزانه ویتامین ها بسیار کم است. ویتامین ها را به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می کنند.
خوردن مقادیر زیاد ویتامین های محلول در آب ، موجب بروز ناراحتی ها و یا اشکالاتی مربوط به هیپرویتامینوز نمی گردد. برعکس ویتامین های محلول در چربی کوآنزیم نیستند و زیاده روی در مصرف آنها، عوارض ناشی از مسمومیت را ایجاد می کند.
در صورتی که غذای روزانه از نظر یک یا چند ویتامین فقیر باشند عوارضی پیش می آید که در صورت فقدان کامل ویتامین ها بسیار خطرناک و حتی موجب مرگ می گردد.
به همین دلیل رژیم غذایی فاقد آن برای زنده ماندن کافی نیست.
ویتامین های گروه «B» نمی توانند در بدن ذخیره شوند و به همین دلیل چنانچه دلیل غذای روزانه فاقد بعضی از ویتامین های این دسته شود عوارضی بروز می کند. به عنوان مثال با کمبود ویتامین «ث» عوارضی کم و بیش جدی و با فقدان کامل آن حتی پس از مدتی مرگ بروز خواهد کرد.
اما ویتامین های دسته دوم یعنی ویتامین های محلول در چربی قابل ذخیره شدن در بدن بوده و مدت ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


امتیازدهی

Loading...




ویتامین ها عالی ترین مواد طراوت و جوانی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog