بهترین منابع ویتامین A

بهترین منابع ویتامین A چیست؟
ویتامین A بطور طبیعی در خوراکی های گیاهی و حیوانی وجود دارد که در این زمره می توان تخم مرغ، شیر، جگر، کره و سبزیجات زرد رنگ را نام برد. اثرات فیزیولوژیک این ویتامین شامل رشد و نمو کلیه سلول های بدن به ویژه رشد سلول های اپی تلیال بوده و فقدان آن سبب اختلال در رشد و قدرت بینایی می گردد. شب کوری یکی از موارد آشنا برای همه می باشد که به علت فقدان این ویتامین عارض می گردد.
این موضوع به اثبات رسیده که غلظت ویتامین A پلاسما تحت اثر هورمون های جنسی زنانه تغییر می کند. در حین عادت ماهانه غلظت ویتامین A در مقایسه با مواقع عادی کاهش می یابد و بیشترین مقدار آن نیز بین پانزدهمین و بیست و ششمین روز چرخه عادت ماهانه وجود دارد. از روز ۲۶ تا آغاز عادت ماهانه این غلظت به تدریج رو به کاهش می گذارد. علاوه بر این علائمی موجود است که نشان می دهد ویتامین A اثر مواد سرطان زا را تضعیف می نماید و میزان زیاد ویتامین A دارای خاصیت سمی است.
مصرف به اندازه ویتامین A باعث درخشندگی و زیبایی پوست و مقاومت در برابر بیماری ها ، می گردد. چنانچه این ویتامین به اندازه کافی به بدن نرسد عوارض دیگری مانند خستگی زودرس چشم، خشک و خشن شدن پوست پدیدار می گردد، احتمال پیدا شدن سنگ در کلیه ها زیاد می شود و روی دندان ها جداره ای از رسوبات آهکی نمودار خواهد شد و در بدن دمل و عفونت های چرکی مشاهده می شود، برای اینکه عمر طولانی به دست آورید و در دوران عمر طولانی خود همواره از تندرستی کامل برخوردار شوید باید هر روزه تا بیست هزار واحد ویتامین A را مصرف کنید.
بهترین منابع ویتامین A به ترتیب اولویت به قرار زیر است :
روغن جگر ماهی
جگر گوساله
گلم کلم سبز
اسفناج
سیب زمینی
کدوی سبز تازه
زردآلو
هویج
هلوی زرد
آلو و گوجه
گوجه فرنگی
قلوه گوسفند
لوبیای سبز
نخود سبز
کره
هندوانه
مارچوبه
پنیر
گندم
تخم مرغ

امتیازدهی

Loading...



بهترین منابع ویتامین A


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog