کاربرد ویتامین C (اسید اسکوربیک) در بدن

کاربرد ویتامین C (اسید اسکوربیک) در بدن :
برای ساخت و نگهداری ماده داخل سلولی نسوجی و نیز حفظ آنزیم احیاء کننده اسید فولیک ضروری می باشد ویتامین C لثه های دندان، مفاصل، بافته های ملتحمه بدن را تقویت می نماید و در مقابل بیماری ها و امراض، مقاومت بدن را افزایش می دهد. این سوال که آیا مقادیر زیاد ویتامین C در مداوا و پیشگیری از سرماخوردگی نقش دارد یا نه هنوز پاسخی ندارد. صحبت در این مقوله از مدت ها قبل آغاز گردیده است و هم اکنون نیز پاولینگ دانشمند آمریکایی و برنده جایزه نوبل تأکید بسیار بر مصرف زیاد آن دارد. طبق نظریه او میزان مطلوب و مورد نیاز روزانه ویتامین C بین ۳ تا ۴ گرم است. مصرف زیاد ویتامین C سیستم ایمنی را تحریک می کند. آزمایش های دیگر نیز ثابت کردند که مقدار زیاد ویتامین C (2 تا ۸ گرم- روز) سبب افزایش دفع اسیداوریک از طریق کلیه ها و کاهش این ترکیب در سطح خون افراد سالم و یا مبتلایان به نقرس می گردد.
در صورتی که مقادیر کافی از این ویتامین به بدن نرسد احتمال بروز عوارضی چون خونریزی، ورم لثه و لق شدن دندان ها وجود خواهد داشت، که در صورت فقر شدید آن بیماری اسکوربوت بروز می کند. همچنین روماتیسم، چین و چروک پوست و اختلالات عروقی دموی و شرائین، سست و شکننده شدن استخوان ها و عفونت های مزمن از عوارض دیگر فقدان این ویتامین محسوب می گردند.
در بین مواد طبیعی مرکبات، سبزیجات تازه ، گوجه فرنگی، فلفل سبز، کلم و آب میوه ها از منابع مهم این ویتامین می باشند.
سس سالاد خویش را با آب لیموی تازه تهیه کنید تنها ۳۰ گرم آب لیمو که معادل یک قاشق و نیم سوپخوری است برای غذای شما سیصد و پنجاه واحد ویتامین C فراهم می کند.

امتیازدهی

Loading...



کاربرد ویتامین C (اسید اسکوربیک) در بدن


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog