«حمایت از کالای ایرانی» گره از مشکلات باز می‌کند/ چالش ذهنی عدم توانایی حل مشکلات کشور باید برطرف شود

مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌ وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال 97 با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: جهت‌گیری شعار امسال مجددا با محور اقتصاد بود و همانطورکه در پیام مقام معظم رهبری اشاره شد علی‌رغم اهمیت سایر حوزه‌ها از جمله فرهنگ با توجه به شرایط فعلی، مساله اقتصاد از اولویت برخوردار است.
فضائلی ادامه داد: براساس ارزیابی رهبر معظم انقلاب آنچه گره از مشکلات کشور باز می‌کند حمایت از کالای ایرانی است و اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم این نامگذاری ادامه شعار سال قبل مبنی بر «تولید و اشتغال» است.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حمایت از تولید کالای ایرانی می‌تواند چرخ تولید را و به تبع آن اشتغال را به حرکت درآورد افزود: قاچاق و واردات بی‌رویه از موانع حمایت از کالای داخلی است، در حالی که اگر مردم و مسئولان به این موضوع توجه کنند ما در سال 97 شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.
وی در همین زمینه از به حرکت درآمدن چرخ تولید و بازگشت سرمایه با تحقق شعار سال یاد کرد و گفت: مسئولان می‌توانند خریدهای دولت را به سمت کالاهای ایرانی سوق داده و در این زمینه با وضع قوانین و مقررات برای حمایت از کالای داخلی فرهنگ‌سازی کنند.
فضائلی تصریح کرد: مردم هم بدنه بازار بزرگ را تشکیل می‌دهند و با تعصب از حمایت ایرانی می‌توانند از تولید داخلی حمایت کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی یکی از مهمترین چالش‌های کشور را یک چالش ذهنی درباره حل نشدن مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: یک چالش ذهنی با این تصور که نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد وجود دارد و دشمن نیز همین تفکر را القا می‌کند که ما باید مطمئن باشیم می‌توانیم با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مشکلات را برطرف کنیم.
وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم و بخشی از مسئولان دچار این چالش ذهنی هستند که باید برای رفع آن تلاش کرد و چنانچه این مساله به عنوان یکی از موانع اصلی برطرف شود پیشرفت کشور شتاب بسیار بالایی پیدا می‌کند.
انتهای پیام/
http://fna.ir/bldieb


اخبار مرتبط
برخورد دولت با سوءاستفاده گران عرصه تولید از سرخوردگی مردم جلوگیری می‌کند/ انتقاد از ورود کالاهای بنجل به اسم طلب برجام 97/01/03 - 15:01 جامعه خودباور آنچه را خود دارد هیچ‌گاه از بیگانه تمنا نمى‌کند/ انقلاب اسلامی ما را از خفت ستم‌شاهی رها کرد 97/01/03 - 11:11

«حمایت از کالای ایرانی» گره از مشکلات باز می‌کند/ چالش ذهنی عدم توانایی حل مشکلات کشور باید برطرف شود


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog