ارجاع تخلفات مدیریت شهری گذشته به نهادهای قانونی/ ایجاد سامانه جامع مناقصات و مزایده ها؛ به زودی

به گزارش خبرگزاری فارس، بهاره آروین در نشست خبری در خصوص بررسی سامانه شفافیت قراردادهای کلان شهرداری تهران گفت: انتشار عمومی اطلاعات اولین گام صادقانه دوره جدید مدیریت شهری در فراخواندن و یاری طلبیدن از شهروندان برای نظارت، ارزیابی و مشارکت در اداره شهر است.
وی با بیان اینکه با حضور کارشناسان قراردادهایی که انتشارشان در سامانه ضرورت داشت را بررسی کردیم، عنوان کرد: از این رو قراردادها را انتخاب و به شهردار نامه ارسال کردیم. 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه انتشار این قراردادها بدون دستکاری فردی منتشر خواهند شد، تصریح کرد: کمیته شفافیت شورا و سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه نظارت و همکاری خواهند داشت.
آروین هدف اصلی سامانه شفافیت را تحقق نظارت همگانی بر سامانه مدیریت شهری دانست و گفت: ما شهروندان را در این زمینه به یاری خواندیم تا فسادی که در رگ و پی سازمان شهرداری ریشه دوانده است را از بین ببریم. 
وی با بیان اینکه شاید با دستور مدیریت نتوان جلوی این فساد را گرفت اما اگر قراردادها و عملکردها مقابل چشم میلیون‌ها انسان قرار گیرد به طور قطع می‌توان با فساد مبارزه کرد، افزود: در این راستا هر شهروندی به دو چشم ناظر بر عملکرد شهرداری تهران تبدیل می‌شود و می‌توانیم در این زمینه ابهامات و تخلفات احتمالی موجود در قراردادها را بررسی کنیم. 
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورا یک نهاد نظارتی است، گفت: شهروندان با مشاهده تخلفات می‌توانند با سامانه 1888 شهرداری تماس گیرند. از این رو بر آن هستیم در راستای شفافیت هرچه بیشتر وضعیت موجود، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی را نیز در دسترس عموم قرار دهیم تا به همه شکایات رسیدگی شود.
تنها قراردادهای این دوره روی سایت شفافیت منتشر می‌شود
وی در خصوص انتشار یا عدم انتشار قراردادهای مدیریت شهری گذشته بر سامانه شفافیت، گفت: تصمیم بر این است که قراردادهای این دوره از شورا و شهرداری را روی سایت منتشر کنیم‌.
آروین با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد این سامانه شفافیت سیستماتیک است و هدف ما افشاگری نیست، تصریح کرد: ترجیح می‌دهیم تخلفات مدیریت شهری گذشته را به نهادهای نظارتی و قانونی ارجاع دهیم، اما اینکه قراردادها را بر خروجی سامانه شفافیت منتشر کنیم یا خیر نیاز به تصمیم گیری دارد.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: پیش از آن، قراردادها و دیگر مواردی که منتشر می‌شد، در قالب pdf بود اما در این سامانه با خروجی اکسل نیز منتشر می‌شود تا به توان آن را تطبیق داد. 
با الکترونیکی کردن فرآیندها به سمت شفافیت خواهیم رفت 
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بودجه شورا و شهرداری صرف حقوق و دستمزد می‌شود، گفت: باید اعداد و ارقام آن بخش از بودجه که به پیمانکاران مربوط می‌شود را به دقت بررسی کنیم و بر خروجی سامانه شفافیت منتشر کنیم.
آروین با بیان اینکه هم در جریان انتخاب شهردار و هم در ماجرای استعفا شاهد شفافیت در مذاکرات شورا بودیم، گفت: به زودی نیز سامانه جامع مناقصات و مزایده ها ایجاد خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: در هر حوزه ای احساس کنیم که شفافیت وجود ندارد با الکترونیکی کردن فرآیندها به سمت شفافیت خواهیم رفت و این در حالی است که هدف گذاری شفافیت بیشتر در برنامه سوم شهرداری نیز قید خواهد شد.
انتهای پیام/
http://fna.ir/bliggx

ارجاع تخلفات مدیریت شهری گذشته به نهادهای قانونی/ ایجاد سامانه جامع مناقصات و مزایده ها؛ به زودی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog