پاسخ بنیاد شهید به مشکلات جانبازان در خصوص «بیمه دی»

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، در پی مشکلاتی که توسط جانبازان از نحوه ارائه خدمات درمانی بیمه دی به خبرگزاری فارس انعکاس داده شد، همه موارد را در قالب 10 سوال مطرح کردیم و از دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست کردیم پاسخگوی سوالاتمان باشد. لذا به دلیل مشغله فراوان دکتر عباسپور و بنا به خواست وی سوالات به دفتر ارسال شد و پاسخ ها نیز به صورت مکتوب در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت.
جانبازان و خانواده های ایثارگران اگر چنانچه نکته ای در مورد این مطلب دارند می‌توانند با گذاشتن نظرات خود در پایان آن را مطرح کنند. بدیهی است این خبرگزاری همچنان پیگیر مشکلات این عزیزان خواهد بود.
*فارس: یکی از مشکلات عمده جانبازان عدم پرداخت صورت‌حساب‌هایشان از طرف بیمه دی است. افراد بسیاری از اینکه چند ماه درگیر رفت و آمد برای گرفتن صورت‌ حساب ‌هایشان هستند شکایت دارند. آیا زمان و پروسه مشخصی برای پرداخت این مطالبات از ناحیه بیمه دی مشخص شده یا خیر؟ اگر مشخص شده نحوه پرداخت آن در چه مدت و به چه شکل است؟‌
*عباسپور: بیمه شده اسناد هزینه‌های درمانی را صرفاً یکبار با مراجعه به شعب بیمه دی و یا مناطق بنیاد در کل کشور ارائه می‌نماید و پس از کارشناسی اسناد،‌هزینه درمان به حساب بیمه شده اصلی واریز می‌گردد. بنابر این ایثارگران محترم در صورتی که اسناد هزینه‌های درمانی  آنان کامل باشد فقط یکبار به شرکت بیمه دی مراجعه دارند و حداکثر زمان پرداخت هزینه‌های درمانی 30 روز کاری می‌باشد.
*فارس: عده دیگری از جانبازان معترض به بیمه دی می‌گویند این بیمه تمام هزینه نسخه را پرداخت نمی‌کنند بلکه بخشی از آن پرداخت می‌شود چند درصد هزینه‌های درمانی جانبازان بر عهده بیمه دی است؟
*عباسپور: طبق قرارداد فی مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت بیمه دی اسناد هزینه‌های درمانی طبق تعرفه مصوب هیأت وزیران برای بخش دولتی، خصوصی، نهاد عمومی غیردولتی محاسبه و به ایثارگران پرداخت می‌شود. لذا اگر بیمه‌شده به مراکزی که این تعرفه‌ها را رعایت نمی‌کنند مراجعه کنند در صورت ارائه مدارک به بیمه، طبق تعرفه مصوب ذکر شده پرداخت می‌گردد. لذا به همین جهت به ایثارگران توصیه می‌شود به مراکز طرف قرارداد مراجعه نمایند تا متحمل هزینه نشوند.
*فارس: آیا بیمه دی مقابل جامعه هدف به این بزرگی شرکت ضعیفی محسوب نمی‌شود؟
*عباسپور: شرکت بیمه دی جهت ارائه خدمات به جامعه هدف از تمام ظرفیت‌ و امکانات خود و همچنین ادارات کل بنیاد شهید امور ایثارگران استفاده می‌نمایند لذا این شرکت در طی 6 ماه با همکاری ادارات بنیاد شهید بستر بسیار مناسب و مطلوبی جهت خدمت‌گذاری به ایثارگران داشته است.
*فارس: در برخی از شهرهای بزرگ مثل قم این بیمه تنها یک دفتر برای مراجعه جانبازان دارد و این خود سبب مشکلاتی برای این عزیزان است. آیا تدبیری برای ایجاد دفاتر بیشتری اندیشیده شده یا بضاعت در همین اندازه است؟
*عباسپور: عمده خدمات شرکت بیمه دی بر مبنای خدمات الکترونیک و کد ملی می‌باشد و ایثارگران می‌توانند با ارائه کد ملی نسبت به دریافت خدمات اقدام نمایند و این خود نیاز به پرسنل را کاهش می‌دهد. مضاف به اینکه همه پرسنل ادارات کل بنیاد استان‌ها همکاری نزدیکی با بیمه دی دارند.
*فارس: یکی دیگر از مشکلات جانبازان در رابطه با بیمه دی رفت و آمد زیاد برای تهیه داروست. برای مثال یکی از جانبازها می‌گوید: هر بار برای گرفتن دارو اینکه جانباز 50 درصد هستم را ثابت کنم و بعد فاکتور دارو را هم ببرم و این در صورتی است که باز هم همان موقع دارو تحویلم نمی‌شود. به طور کلی مراحل تحویل فاکتور با مشکلاتی برای جانبازان همراه است. در این خصوص توضیحاتی بفرمایید.
*عباسپور: در خصصو هزینه دارو شرکت بیمه دی با اکثر قریب به اتفاق داروخانه‌ها در سراسر کشور قرارداد دارد و در 95 درصد موارد تهیه داروهایی که در لیست فارماکوپه کشور می‌ّاشد مشکلی ندارند و به سهولت انجام می‌شود مگر در موارد خاص در مورد داروهای کمیاب و گرانقیمت که مستلزم روند طولانی‌تری می‌باشد.
*فارس: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده توسط جانبازان زمان مراجعه به داروخانه است برای مثال جانبازی می‌گوید: 24 ساعت برای تأیید اینترنتی وقت می‌برد و گاهی یک سوم یا نصف و بعضی از داروها را نمی‌دهند. دلیل اعمال نظر بر پزشک دکتر توسط داروخانه چیست؟
*عباسپور: طبق بررسی به عمل آمده تأیید اینترنتی در حداقل زمان ممکن صورت می‌پذیرد.
*فارس: آیا بیمه دی در همه شهرها دفتر ارائه خدمات دارد یا خیر؟
*عباسپور: بیمه دی در همه مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ دفتر ارائه خدمات دارد و به شهرهایی هم که دفتر و یا شعبه ندارد از پتانسیل ادارات بنیاد شهید استفاده می‌نماید مضاف  به اینکه عمده خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌گردد و از این  جهت مشکلی نیست.
*فارس: یکی دیگر از مباحث مطرح شده توسط جانبازان مراکزی است که قبلا به جهت بیمه ایران به آنجا مراجعه می‌کردند، اما اکنون با توجه به تمام نشدن مراحل درمانشان و قرارداد نداشتن بیمه دی مجبور هستند مجدداً‌به همان پزشک مراجعه کنند و خود هزینه را پرداخت کنند. برای مثال می‌گویند:‌با تغییر بیمه مجبوریم حق ویزیت به همان بیمارستانی که قبلا با بیمه ایران قرارداد داشت بپردازیم و تا پرداخت این مبلغ از سوی بیمه دی خیلی زمان می‌برد و یا یک روز تعطیل اگر نیاز به دکتر داشته باشیم متأسفانه در شهرهای جدید مجاور اصفهان قرارداد با کلینیک یا بهداری یا بیمارستان‌های آنجا ندارد و خوب می‌دانید روز تعطیل مطب پزشکان همه بسته است که این باز خود مشکلات فراوان درست می‌کند. با توجه به سابقه نامناسب این بیمه در چند سال گذشته در رابطه با موضوع بازنشستگان و عدم انجام وظایف این بیمه چرا چنین پروژه عظیمی به آن سپرده شده است؟
*عباسپور: در حال حاضر بیمه دی با قریب به اتفاق مراجع درمانی که با بیمه ایران قرارداد داشته‌اند نیز عقد قرارداد نموده است و اگر مرکزی خدمات خاصی به ایثارگران ارائه می‌نماید با اعلام بنیاد شهید بیمه دی نسبت به عقد قرارداد اقدام می‌نماید.
*فارس: یکی دیگر از مشکلات جانبازان طلب‌هایی است که از بیمه ایران دارند آنها می‌گویند وقتی به دفاتر این بیمه برای گرفتن طلب‌مان مراجعه می‌کنیم می‌گویند چون از بنیاد طلبکار هستیم بدهی‌مان را به شما نمی‌دهیم. در این خصوص نیز توضیحی بفرمایید. 
*عباسپور: شرکت بیمه ایران همانگونه که قبلا خدمات‌رسانی به ایثارگران ارائه نموده در حال حاضر نیز خدماتی که در تعهد مربوط به آن شرکت بوده به نحو مناسب پاسخگو می‌باشد.
*فارس: آیا مشکلات مالی به وجود آمده چه در خصوص بیمه ایران و چه بیمه دی متوجه سیستم اشتباه بیمه‌هاست و یا بنیاد نمی‌تواند درست تعامل داشته باشد؟
*عباسپور: تعامل بنیاد شهید با شرکت‌های بیمه‌گر خصوصا بیمه ایران و در حال حاضر بیمه دی همیشه مثبت و سازنده بوده است.
انتهای پیام/ب
http://fna.ir/blhdvl

پاسخ بنیاد شهید به مشکلات جانبازان در خصوص «بیمه دی»


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog