Counter Strike با طعم تانک، معرفی بازی تانکی آنلاین

Counter Strike با طعم تانک، معرفی بازی تانکی آنلاین

Counter Strike با طعم تانک، معرفی بازی تانکی آنلاین
"به قلم رضا لیاقت"
تانکی آنلاین (Tanki Online)، یک MMO تحت وب با محوریت نبرد تانک‌ها است. این بازی در سال 2009 توسط استودیو روسی AlternativaPlatform در دسترس قرار گرفت و به مرور زمان پیشرفت و ارتقا پیدا کرد تا جایی که وارد eSports هم شد. این بازی اکنون به کمک استودیو سورنا و از طریق سایت سرگرمی با زبان ایرانی در دسترس ایرانیان قرار گرفته است. اکنون می‌خواهیم به معرفی این بازی بپردازیم، ایا تانکی آنلاین می‌تواند جایی در میان وقت پر ما باز کند؟ با ما همراه باشید.
 
اولین تجربه
بعد از ثبت نام کردن و ورود به بازی، بازی مستقیم وارد نبرد شد و من را درمانده و حیران در یک میدان نبرد پر از تانک رها کرد. در آن چند لحظه‌ای که سعی می‌کردم از مکانیک‌های بازی سر در بیارم حس می‌کردم در یک Counter Strike با تم تانک هستم. از نحوه مشخص شدن kill ها تا کاربرد بعضی دکمه‌ها یا منو‌ها. پس از آنکه کمی از مکانیک‌های بازی سر دراوردم شروع به جنگ کردم. پس از تمام شدن وقت تیم ما با امتیاز 92 به 55 بازی را برد و سهم من از این 92 امتیاز 6 kill بود. در نگاه اول بازی بسیار جالب بود اما به محض اینکه سعی کردم سیستم شخصی سازی بازی را چک کنم متوجه اولین اشکال بزرگ بازی شدم. سیستم شخصی سازی بازی بسیار گنگ و گیج کننده بود، پر از علامت‌هایی که معنای هیچکدام را نمی‌دانستم و هیچ راهنمایی هم برای آن‌ها نبود. در نهایت پس از انجام یک بازی دیگر تصمیم گرفتم هنوز برای شناخت کامل بازی زود است و برای اولین تجربه کافی است و از بازی بیرون آمدم.
 
"از این Leaver‌ها زیاد خواهید دید"
دومین تجربه‌:
این بار تصمیم گرفتم که وقت خوبی برای چک کردن سیستم شخصی سازی بازی است. شخصی سازی بازی ار طریق گاراژ ممکن است، جایی که در آن شما می توانید برجک، پوسته، رنگ و سایر آیتم‌های مورد نیاز را برای تانک خود شخصی سازی کنید. بزرگترین مشکل این بخش همانطور که بالا گفتم گنگ بودنش است. اما اگر بتوانید با آن کنار بیایید با یک سیستم جذاب شامل ترکیب انواع مختلف برجک هجومی یا هیلری! با همان مقدار پوسته هستید. بگذارید یک مثال بزنم، "دوقلو‌ها" به برجکی با برد متوسط گفته می‌شود که دو توپ پلاسمایی شلیک می‌کند، از مزیت‌های این سلاح برد خوب و فاصله کم میان هر شلیک است. از میان پوسته‌‌ها هم انتخاب من پوسته "زنبور" بود، پوسته‌ای سبک و ضعیف با مقاومت کم و سرعت و قابلیت مانوور بالا. ترکیب این برجک و پوسته یک تانک سریع و کشنده و ضعیف در نبرد‌های رودررو و با نقش محوری بود.
یک نگاه کلی به "گاراژ" داشته باشیم :
 
""زنبور دوقلو" نتیجه یک ساعت تلاش من برای یاد گرفتن تانک‌های مختلف بازی"
با مرور زمان و Rank Up کردن، برجک‌ها و پوسته‌های متنوع‌تر و قوی‌تر برای شما باز می‌شوند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. آیتم‌های مورد نظر خود را می‌توانید با کریستال بگیرید، کریستال‌ها را از راه‌های مختلفی می‌توانید بگیرید. با شرکت در مبارزات عادی، با ماموریت‌های روزانه یا با خریدن آن‌ها با پول واقعی. با کریستال‌ها می‌توانید آیتم‌های جدیدتر بگیرید و برجک یا پوسته مورد نظر خودتان را ارتقا دهید یا یک Rank بالاتر ببرید، البته بیشتر این‌ها در اول بازی بسته‌اند و برای آن‌ها باید Rank Up کنید.
یکی دیگر از مشکلات بزرگ بازی که هنگام نبرد‌ها متوجه آن می‌شوید استفاده از آیتم‌های تقویت کننده‌ای (به اسم مهمات) است که به کمک کریستال(و در نتیجه به کمک پول واقعی) قابل خریداری هستند. این مهمات قابلیت مختلفی مانند پرکردن جان شما، افزایش سرعت، افزایش قدرت شما و ... دارند. هرچند این مهمات را به شکل جعبه‌های مختلف در میدان نبرد می‌توانید بیابید، اما آنجا به شدت کم‌تر هستند و هر لحظه‌ای که بخواهید نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. جلو‌تر به مشکلات مهمات هم می‌رسیم.
و اما بازهم یک مشکل دیگر، عقب‌تر گفتم که کریستال‌ها را می‌توانید از طریق مبارزات بدست بیاورید. بدی این قضیه این است که میزان کریستالی که بعد از هر بازی می‌گیرید، که عواملی مختلفی مثل امتیاز شما یا برد و باخت تیم شما در آن تاثیر دارند، بسیار کم است. یعنی شاید لازم باشد برای فراهم کردن کریستال مورد نیاز برای یک ارتقا، چندین ساعت پشت سر هم بازی کنید و همه آن‌ها را ببرید. قضاوت با خودتان.
 
Loot Box Loot Box Everywhere
سومین و آخرین تجربه :
بعد از یاد گرفتن سیستم شخصی سازی وقت تجربه اصلی بازی بود. بازی 6 حالت مبارزه مختلف دارد. هر بازی حداکثر 15 دقیقه طول می‌کشد، مگر اینکه امتیاز یک تیم(یا در حالت Deathmatch نفر اول) به حد معینی که معمولا 100 است برسد. مبارزات بازی با توجه با انواع متنوع تانکی که می‌توانید با آن‌ها روبه‌رو شوید می‌تواند بسیار جذاب باشد. حالت‌های مختلف مبارزه هم در ابتدا بسته‌اند و به مرور زمان که رنک آپ می‌کنید برای شما باز می‌شوند.
حالت‌های مختلف بازی:
"مبارزه تیمی": در آن وظیفه شما از بین بردن تانک‌های دشمن است، هر تانکی که از بین می‌برید یک امتیاز برای شما و هر تانکی که از دست می‌دهید یک امتیاز برای حریف است، اولین تیمی که به 100 امتیاز برسد یا پس از پانزده دقیقه امتیاز بیشتری داشته باشد برنده است.
"قتل عام"(Deathmatch) : تقریبا مثل مبارزه تیمی است با فرق اینکه تیمی وجود ندارد و هر بازیکن برای بالا بردن امتیاز خود می‌جنگد.
"کنترل مناطق" : در این حالت 3 منطقه وجود دارد که با در دست داشتن آن‌ها امتیاز می‌گیرید و با دشمن بر سر مالکیت آن‌ها می‌جنگید، شرایط  برد مانند حالت‌های قبلی است.
"تسخیر پرچم" : در این حالت باید پرچم را از منطقه‌‌ی حریف بدزدید و به منطقه‌ی خود بیاورید.
"حمله" در این حالت یک گروه حمله می‌کند و 2 پرچم در اختیار دارد که باید آن‌ها به مقر گروه دیگر که دفاع می‌کند بیاورد. هر پرچمی که به مرکز مقر برسد 5 امتیاز، و هر پرچم داری که کشته می‌شود 1 امتیاز به تیم مورد نظر می‌دهد.
"راگبی" در این حالت باید توپ را که وسط میدان ظاهر می‌شود به قلعه حریف برسانید.
تنوع نقشه‌های بازی خوب است و بعضی از آن‌ها تاکتیک‌های خاص خود را دارند که این از این نظر با مبارزات جالب و جذابی رو به رو هستید. در هر نقشه نقاطی وجود دارند که در مدت زمان مشخص روی آن‌ها Air Drop هایی می‌افتد که یکی از مشخصه‌های شما(قدرت دفاع، حمله سرعت) را Boost می‌کند، این Air Drop‌ها مشابه همان مهماتی است که در بخش قبل گفتم در حالت عادی این Air Drop‌ها می‌توانند بازی را جذاب‌تر کنند اما متاسفانه با وجود مهمات، موفقیت کاملا در اختیار شخصی است که آیتم‌های بیشتری دارد، برای مثال در یک مبارزه "تسخیر پرچم" زمانی که به دنبال تانک حریف بودم که پرجم ما را برداشته بود، او یک مهمات افزایش سرعت فعال کرد و من دیگر به گرد پای او هم نرسیدم. این موضوع تا حدودی TankiOnline را به یک بازی Pay to Win تبدیل می‌کند.
یکی از ضعف‌های بزرگ گیم‌پلی بازی فیزیک بد بازی است، کافی است گوشه‌ی یک بلندی یا لبه یک ارتفاع بروید تا دیگر نتوانید از آن خارج شوید و مجبور باشید خودتان را به پایین پرتاب کنید، و در اکثر مواقع تانک شما چپه می‌شود و مجبور می‌شوید آن را نابود کنید، بد تر از آن، آنکه اگر تانک خود را اینجوری نابود کنید از شما امتیاز کم می‌شود. در حالی که در بسیاری مواقع شما تقصیری نداشته‌اید و فیزیک افتضاح بازی مقصر چپه شدن شما است. گاهی اوقات هم که می‌خواهید خودتان را از یک بلندی به پایین پرت کنید و به حریف شبیخون بزنید، به لطف فیزیک بازی امکان ندارد جپه و مجبور به خودکشی نشوید.
 
یک مساوی ثانیه آخری در حالت راگبی با گل خودم!
در کل تانکی آنلاین از نظر گیم‌پلی و محتوا بازی بدی نیست، اما اگر حوصله یاد گرفتن بازی‌ای که هیچ تلاشی برای آموزش شما نمی‌کند را دارید، اگر می‌توانید با ترجمه‌های Google Translate مانند بازی کنار بیایید، اگر دوستانی دارید که بخواهند با شما وقت بزارند و با شما بازی کنند و همچنین مشکلی نداشته باشید که کمی دست به جیب شوید، با بازی خوبی طرف هستید.

Counter Strike با طعم تانک، معرفی بازی تانکی آنلاین


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog