پاسخ داده شده: خواندن کامپیوتر در دبیرستان یا هنرستان؟

من رشته ام معماریه اما توی هنرستانی درس خوندم که هم رشته معماری داشت هم کامپیوتر، به خاطر همین خیلی ار رفیقام رشتشون کامپیوتره. بهت پیشنهاد می کنم که بری هنرستان، چون باعث میشه یه پیش زمینه ای از درسها توی ذهنت باشه، در مورد رشته خودم واقعا مطمئنم که دو سالی که توی هنرستان خوندم به پیشرفتم کمک کرد. در مورد کامپیوتر هم همینه، مباحث رشته کامپیوتر خیلی پیچیده اس و کلی معادله و جبر و از این چیزها داره. این معادلات رو هم توی دبیرستان بهت یاد میدن هم هنرستان، اما فرقش اینه که توی هنرستان، کاربردشون رو هم بهت یاد میدن و مبحث بهتر توی ذهنت جا می افته.

توی دانشگاه، معمولا هنرستانی ها قوی تر از دبیرستانی ها هستن (بدون قصد و غرض میگم، توی دانشگاه من این قضیه کاملا فاحشه) در مورد قبولی کنکور پرسیدی، نمیشه به این راحتی به این سوال جواب داد، کنکور بستگی به دانش، تمرکز ، حافظه ، و از همه مهمتر تکنیک های تست زنی داره! کسی که توی هنرستان درس خونده قاعدتا باید آشنایی بیشتری با درس های تخصصی داشته باشه تا کسی که توی دبیرستان خونده و این درس ها رو نخونده. اما ...

در مورد بازار کار پرسیده بودی، که سوال جالبی هم هست! می خوام به شما همین جا یه قول بدم.

تا آخر عمر، وقتی میری جایی استخدام بشی، کسی ازت چنین سوالی نمی پرسه، تنها سوال اینه : مدرک تحصیلیت چیه؟ حتی ازت نمی پرسه که با چه معدلی این مدرک رو گرفتی، فقط شاید، شاید ازت بپرسه که مدرکتو از کدوم دانشگاه گرفتی.

در مورد درس هایی که می خونید. خودت جواب خودتو دادی، درس های اضافه حذف میشه، مثلا توی رشته ریاضی شاید معادلات ، هندسه ،جبر ، انتگرال و هزار تا مبحث دیگه تدریس بشه، ولی توی کامپیوتر فقط مباحثی که با رشته ات مرتبطه رو بهت یاد میدن. توی کنکور هم در همون حدی که به شما درس دادن سوال میاد، نه چیزایی که به قول خودت اضافه اس.(البته رشته ریاضی فقط یه مثال بود، وگرنه کامپیوتر کاملا با ریاضی مرتبطه و تقریبا هر مبحثی که توی رشته ریاضی درس داده میشه رو به شما هم درس میدن)

سوال آخرت رو هم نمی تونم جواب بدم چون دوستی ندارم که از دبیرستان رفته باشه کامپیوتر، اما توی بچه های دانشگاه در همین حد می دونم که هنرستانی ها توی درسشون موفق ترن، اما چون آشنایی بیشتری با دبیرستانیها ندارم نمیدونم که توی کارشون موفق هستن یا نه.

شرمنده طولانی شد.

من سال اول رو توی هنرستان خوندم، اون موقع می خواستم کامپیوتر بخونم، ولی بعد که بیشتر با رشته اش آشنا شدم، توی سال دوم که می خواستم انتخاب رشته کنم، معماری رو انتخاب کردم. شما هم یه کم بیشتر تحقیق کن، شاید نظرت عوض شد.

امیدوارم هر انتخابی می کنی، بهترین باشه!

موفق باشی