پاسخ داده شده: تفاوت سه برنامه افتراافکت و مایا و 3D MAX

از 3D max شروع می کنم ؛ این نرم افزار برای مدل سازی سه بعدیه، کار برهای مختلفی هم داره، مثلا معمارها از این نرم افزار استفاده می کنن تا حجم ساختمان مورد نظرشون رو بسازن، با این نرم افزار می تونید تصاویر سه بعدی ای خلق کنید که به این سادگی ها نشه از عکس واقعی تشخیصش داد. کاربر های دیگه ای هم داره، گرافیست ها یا حتی مهندسی مکانیک (برای ساختن حجم سه بعدی قطعات) ؛ به طور کلی شما با این نرم افزار می تونید تصاویر سه بعدی ایجاد کنید.

Maya از این نرم افزار مثل 3d max برای سه بعدی سازی استفاده می شه، اما فرقشون اینه که از Maya برای ساختن انیمیشن و تصاویر متحرک سه بعدی استفاده میشه. (البته با Maya تصاویر ثابت هم میتونید بسازید، اما تمرکزش روی انیمیشن و تصاویر متحرکه) استودیو های فیلم سازی و انیمیشن سازی از این نرم افزار استفاده می کنن، البته باهاش بازی کامپیوتری هم میشه ساخت (در حد نه جندان پیشرفته)


After Effects هم برای افکت گذاری روی فیلم ها و انیمیشن ها استفاده میشه، البته میشه باهاش انیمیشن هم ساخت، اما نسبت به مایا خیلی نرم افزار ساده و مبتدی ای هستش، از این نرم افزار بیشتر برای همون افکت گذاشتن رو فیلمها استفاده میشه، مثلا نویز انداختن روی تصویر و تیره و روشن کردن تصویر ، یا تغییر کنتراست و این جور چیزها.


این یه توضیح کلی از نرم افزارهایی که فرمودید بود، اما اگر بهم بگید که برای چه کاری می خواید از اینها استفاده کنید، شاید بتونم بهتر راهنماییتون کنم.

موفق باشیذ