تصویر طَرق

م.م
می دانیم  غارها حفره هایی هستند که بعضا بر اثر حل شدن سنگ ها با آب  ایجاد می‌شوند. بزرگترین و شگفت‌انگیزترین غارها در سنگ های آهکی بوجود آمده‌اند. بعضی از غارها، فقط یک حفره ی کوچک‌اند که فقط یک نفر می‌تواند وارد آن شود یا در آن جای گیرد. برخی دیگر، گذرگاه‌ها و اتاقک‌های تو در تو دارند. پارک ملی غار ماموت در کنتاکی، درآمریکا، طولانی ترین غار دنیاست ،راهروهای درهم‌پیچید ه ی این غار، روی هم ۵۶۰ کیلومتر طول دارند. درایران نیز غار علی صدر از غارهای بسیار دیدنی و طولانی استان همدان در کبودر آهنگ است و همچنین غار چال نخجیر در نزدیکی دلیجان و نیز غار قوری قلعه دراستان کرمانشاه  واقع شده است که از زیباترین غارهای ایران وجهان هستند.
از غارهای نزدیک طرق می توان غار کلهرود را نام برد.البته در طرق رود تاکنون غار بزرگی کشف نشده است .ولی در درون و اطراف این شهر با وجود سنگهای آهکی ،غارهای کوچک و فراوانی وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردار نیستند.
برای نمونه درصخره های غرب بافت سنتی و در شرق شهرک شهید بهشتی طرق رود در کمرهایی مانند پاکه و باقر این گونه غارها به وفور وجود دارند که در ادامه برخی از آن ها را تماشا خواهیم کرد.

Let's block ads! (Why?)