کتابخانه امامزاده محمدعابد (ع) کاخک

 
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد، سومین نشست کتاب خوان کتابخانه ای کتابخانه عمومی امامزاده محمد عابد(ع) و پنجمین نشست «کتاب‌خوان کتابخانه ای» شهرستان گناباد برگزار شد. در این نشست 9 نفر از اعضای کتابخانه به معرفی کتاب پرداختند.

کتاب شهر خدا : رمضان و رازهای روزه‌داری/نویسنده علیرضا پناهیان/ ارائه توسط مژگان احمدپور کاخکی(کتابدار کتابخانه)

مجموعة حاضر، حاوی گزیده‌ای از سخنرانی‌های مختلف حجت‌الاسلام پناهیان دربارة ماه مبارک رمضان است.

  کتاب چرا بعضی ها نماز نمی خوانند؟/ نویسنده حسن خرسندی/ ارائه توسط نسرین نوازنده (عضو کتابخانه)

این کتاب که شامل چهارده فصل می باشد به بررسی موضوعاتی از قبیل: چرا نماز بخوانیم، برای کی نماز بخوانیم، چگونه نماز بخوانیم، چرا بعضی ها نماز نمی خوانند، راههای تشویق به نماز، موانع حضور قلب در نماز، خصوصیات ۲۹ گانه نماز، آثار پزشکی نماز، برکات نماز، واقعیتهایی برای عبرت گرفتن و عذابهای دردناک تارکین نماز در دنیا، برزخ و قیامت و ... می پردازد .

کتاب چطوری نماز بخوانم؟/ نویسنده سید حسین صدرالحفاظ/ ارائه توسط فاطمه مرزبان (عضو کتابخانه)

در كتاب آموزشی حاضر، كه برای گروه سنی «ب» و «ج» تنظیم شده است، مراحل نمازگذاران یك فرد مكلف به صورت كامل و با تصاویر مربوطه، توضیح داده شده است. این مراحل با معرفی اصول عقاید اسلام و فروع دین و نمازهای واجب آغاز می‌شود، سپس شرایط و مقدمات نماز تشریح و پس از آن، ترتیب نماز خواندن مطرح می‌شود. در پایان، تفاوت مراحل نمازهای دو، سه و چهار ركعتی بیان شده است. لازم به ذكر است در این كتاب، صرفا نمازهای روزانه مد نظر قرار گرفته است.

کتاب آموزش نماز ویژه نوجوانان / نویسنده محمدحسین فلاح‌زاده / ارائه توسط ساجده اسحاقی (عضو کتابخانه)

این کتاب با موضوعاتی نظیر چرا نماز بخوانیم؟ چگونه نماز بخوانیم؟ اقسام نماز و غیره شروع می شود و با تشریح در باره انواع نمازهای واجب و مستحبی به پایان می رسد. در بخشی از کتاب آمده است : نماز، نزدیکترین شیوه ارتباط با خالق یکتا و جاوه ای از بندگی انسان در پیشگاه خداوند است. نماز بزرگترین عبادت و برترین تکلیف است.   

کتاب محمد (ص) مثل گل بود / نویسنده غلامرضا حیدری ابهری / ارائه توسط هانیه ندیمی (عضو کتابخانه)

این کتاب اثری برای آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان است. این مجموعه، هر چهار حوزه ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط با خلق (مردم) و ارتباط با خلقت را شامل می شود و چهل محور اصلی در سبک زندگی را با کودکان در میان می گذارد .

کتاب پیامبر و قصه هایش جلد 4 / نویسنده غلامرضا حیدری ابهری / ارائه توسط نرگس نوازنده (عضو کتابخانه)

این مجموعه چند ویژگی مهم دارد : 1- در کنار هر حکایت ، بخشی به نام "بیشتر بخوان،بهتر بدان" وجود دارد که مطالب خواندنی و جالبی در آن آمده است . 2- در بازنویسی حکایات، نویسنده بیشتر تلاش کرده که جنبه های اخلاقی و تربیتی آن ها را به خواننده نشان دهد؛ از این رو خود را در توضیحات اضافی گرفتار نساخته است . 3- نویسنده ی کتاب ، حکایات مجموعه را از کتاب حکایت نامه موضوعی پیامبر اعظم (ص) گزینش کرده است که جامع ترین مجموعه مربوط به حکایات زندگی رسول خدا (ص) است،به همین دلیل، به گزینش دقیق و قابل قبولی دست یافته است . 4- سند تاریخی هر حکایت در کنار آن نوشته شده است .

  کتاب کلوچه های خدا / نویسنده کلر ژوبرت / ارائه توسط سارا تقویان (عضو کتابخانه)

… کتاب « کلوچه‌های خدا » داستان یک خرس کوچولو است که تصمیم دارد از خدا به خاطر همه‌ زیبایی‌هایی که خلق کرده تشکر کند، اما نمی‌داند چگونه این کار را انجام بدهد. او بعد از مشورت با حیوانات جنگل به توصیه کلاغ گوش می دهد و تصمیم می گیرد هفت کلوچه خوشمزه درست کند تا برای خدا هدیه ببرد. اما در راه به حیوانات گرسنه زیادی برخورد می کند و کلوچه ها را بین آنها تقسیم می کند و با دعاهای آنان احساس لذت و رضایت می کند. خرس کوچولو به این نتیجه میرسد که رضایت خدا باعث رضایت او هم شده است.

کتاب ستاره های آسمان نماز 1 / نویسنده مرضیه غفار / ارائه توسط ستایش نوروزیان (عضو کتابخانه)

این مجموعه خاطرات دوران کودکی فرزندان و نوه های امام خمینی و کسانی است که درباره ایشان نقل کرده‌اند. این اثر در دو جلد و با انتشارات شرکت تعاونی کارآفرینان فرهنگ و هنر به چاپ رسیده است.

کتاب حضرت فاطمه (س) / نویسنده حسین فتاحی / ارائه توسط زهرا علی زاده (عضو کتابخانه)

در این كتاب از مجموعه 14"قصه، 14معصوم "قصه‌هایی از زندگی حضرت فاطمه (س) به زبان ساده برای گروه سنی "ج "بازگو شده است   ."




موضوعات مرتبط: معرفی کتاب ، فعالیتهای کتابخانه ، کتاب و کتابخوانی ، نشست کتابخوان Let's block ads! (Why?)