کاراته بانوان کرمانjska شوتوکان


گپی خودمانی با شیهان ایران راجی زاده
بنیانگذار رشته ورزشی کاراته استان کرمان
اوراازدیربازمی شناختم همیشه دوست داشتم روزی مصاحبه اختصاصی با ایشان داشته باشم.می دانستم سر پرمشغله ای دارد با هزار خواهش وتمنا ایشان را عاقبت در باشگاه ورزشی سورنا ملاقات کرده وبه گفتگو نشستم.
درابتداازاومی خواهم خودرامعرفی کند. درجوابم لبخندی می زندومی گوید:ایران راجی زاده هستم متولد دیماه ۱۳۴۷ار بچگی عشق وافری به ورزش داشتم با اینکه اکنون درمقطع کارشناسی رشته حقوق مشغول تحصیل هستم آن زمان علاقه ای به درس وتحصیل نداشتم وهمیشه با شیطنت وبازیگوشی های زیادم خانواده ومعلمانم را به تنگ می آوردم وعاصی می کردم.تنها نمره ای که در کارنامه ام همیشه می درخشید نمره ورزشم بود.ازپنجم دبستان دررشته والیبال ورزش را جدی گرفتم وجزءتیم والیبال مدارس استان کرمان شدم این روند تاسال آخر تحصیلم ادامه داشت ودراین سالها به عنوان کاپیتان تیم مدارس بودم ویکی از شاخص ترین والیبالیستهای آن زمان تا سال ۱۳۶۶ که درهمان سال مقام دوم استانی آموزشگاههاومقام سوم قهرمانی کشورآموزشگاهها در رشته والیبال را کسب نمودم وحتی بعدازدیپلم گرفتن والیبال حرفه ای رادر حد قهر مانی کشور زیر نظر استاد اطهره صادق زاده ادامه دادم.ودر راستای ورزش والیبال در رشته دوومیدانی فعالیت کرده ودر قسمت پرتاب وزنه سال ۱۳۷۰ مقام سوم کشوری را از آن خود کردم.
روبه اومی کنم ومیگویم:چگونه از والیبال که رشته گروهی بود به رشته کاراته که یک رشته انفرادی وسنگین است روی آوردید؟ بعداز مکث کوتاهی می گوید:من دارای چهار خواهرزاده پسر می باشم که همگی آنان از زمان کودکی در رشته کاراته فعالیت داشته وهر کدام از آنها به مقامهای جهانی وکشوری نائل آمده ودرکرمان صاحب نام در این رشته بودند.با تشویقهای زیاد پسر بزرگ خواهرم (مجید اسدی فرد)درسال۱۳۶۷ ورزش کاراته را شروع کردم واولین پایه واساس کاراته بانوان را در استان کرمان با هشت شاگرد آغاز کردم.
آهی می کشد وادامه می دهد:واقعاآن زمان برایم سخت وطاقت فرسا بود ولی در عین حال شیرین ودلچسب.درست یادم هست آن زمان باشگاههای زیادی در کرمان بااین تجهیزات کنونی نبود من درسالن کشتی که واقع د ر میدان باغملی بود کاراته را شروع کردم.آنجا آنقدرکثیف وآلوده بود که زمانی یکی ازمربیان مطرح کشور خانم رجبعلیان آمد بوداز وضعیت آنجا واقعا ناراحت ومتاسف شد وبه من گفت که شما چطور در این مکان کثیف با پای برهنه تمرین می کنید.
کمی از عناوین قهرمانی را که توانستید کسب کنید برایم بگوید؟ درسال ۱۳۷۲با هزار ویک مشکل توانستم میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را گرفته ودرآن سال دروزن۵۳kg-در رشته کومیته به عنوان بازیکن مسابقه داده ونفر اول شدم کرمان را با مربیگری خود به مقام سوم کشوری برسانم وهمچنین دراین مسابقات به عنوان فنی ترین کاراته کار بهترین کوچینگ وبا اخلاق ترین ورزشکار درآن مسابقه شناخته شدم. ودرسال۱۳۷۴ مقام سوم قهرمانی کشور وانتخابی تیم ملی کاراته ودر همان سال  دروزن۵۳kg-دعوت به اردوی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران واز سال ۷۴تا۷۶جزءاعضاءتیم ملی جمهوری اسلامی ایران بودم وهمچنین در سال۷۴ مقام سوم تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی وسال ۷۴ مقام سوم المپیاد ورزشی کشوری وهمچنین در سمت مربیگری شاگردان زیادی را در این عرصه تربیت کنم که همه آنها یا در اردو تیم ملی حضور داشته یاقهرمان کشور محسوب می شدند. 
در این عرصه چه مدارک و سمتهایی را احراز کردی؟ ۱-مدرک مربیگری دوومیدانی سال۸۰   
۲-مدرک مربیگری ممتاز ملی کاراته سال۸۹        ۳-داوری غرب آسیا سال۸۰      ۴-دان۶دررشته کاراته
(مدرک مربیگری درجه ۳ کاراته سال۷۲   -   مربیگری درجه ۲ کاراته سال۷۵   -    مربیگری درجه ۱ کاراته سال۷۸)
سمتها: ۱-از سال۶۷ تاسال۷۲ به عنوان مسئول هیئت کاراته استان کرمان
۲-ازسال ۶۸تاسال ۸۵ مسئول سبک شوتوکان jka  در استان کرمان
۳-از سال ۷۴تاسال۷۸نیز به عنوان مسئول هیئت کاراته استان کرمان
۴-از سال ۷۵تا کنون به عنوان مدرس مربیگری فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران درکشور
۵-از سال ۷۸تا۹۲  مسئول کمیته فنی استان کرمان
۶-ازسال۸۵تاکنون مسئول سبک شوتوکانjksدراستان کرمان
۷-ازسال ۸۷ تا کنون به عنوان مربی تیم کاراته دانشگاه پیام نور کرمان
بهترین خاطره خوشی که در عرصه ورزشی داشتید چه بود؟ همان طور ک اشاره کردم بهترین خاطرهام مربوط به همان سال ۷۲ اوج و درخشش ورزشی ام بود و توانستم عناوین مختلفی را کسب نمایم.
بدترین خاطره ای که در عرصه ورزشی داشتیدچه بود؟ با این سئوال من آه عمیقی از سینه می کشد و اشک در چشمانش جمع می شود و با بغض می گوید: زلزله بم و از دست دادن بسیاری از شاگردان شایسته و با معرفت بمی که واقعا"ضربه محکمی در این زمینه بر پیکر روحم وارد کرد و هنوز که هنوز است یاد آوری این واقعه  برایم دردناک و جانفرساست. چرا که آنها با وفاترین و مخلص ترین شاگردانی بودند که همیشه یادشان در سینه ام  گرامی است روحشان شاد.
حال بگوید بهترین خاطره ای که در زندگی شخصی شما رخ داده چه بوده است ؟ شاید باور نکنید هیچ زمانی فکر نمی کردم به درس روی آورده و عاشقانه درس بخوانم . بهترین خاطره ام قبول شدن در مقطع کارشناسی در رشته حقوق واکنون یکی از اهداف بزرگ من ادامه تحصیل است .
بدترین خاطره در زندگی شخصی شما؟ مرگ پدرم بدترین ضربه زندگی من بود او بهترین پشتیبان و دلگرمی در  عرصه ورزشی ام بود که همیشه مرا تشویق می کرد هر چند بعد از او مادرم بهترین جایگزین شد و حال خود بر این امر واقفم که امروز هر چه دارم و ندارم همه از دعای خیر اوست و بعد از خدا یم او سجده گاه من است.
بزرگترین نقطه مثبت در شخصیت شما چیست ؟ در برابر مشکلات و مصائب خیلی صبورم و در کل آدم کم حرفی هستم .
بزرگترین نقطه ضعف در شخصیت شما چیست؟ همان صبوری بیش از اندازه ام و متواضع بودنم که دیگران بیش از آن سوءاستفاده می کنند شایدباور نکنیدبارها در روزنامه ها یا سایتها می بینیم که بعضی از اشخاص عناوین و القاب مرا به خود نسبت داده و گاهی پا را فراتر گذاشته خودشان را بنیانگذار  رشته کاراته در استان معرفی می کنند . اما خوب برایم مهم نیست چرا که من احتیاجی به این عناوین و القاب ندارم .
اگر مربی ورزش نمی شدید دوست داشتید در چه شغلی فعالیت کنید؟ من به کارهای فنی خیلی علاقمندم شاید دوست داشتم در زمینه مهندسی برق فعالیت می کردم.
بزرگترین آرزوی شما چیست؟ نمی دانم شاید این آرزو دیگر کلیشه ای شده باشد اما من از ته دل وقلب خود می خواهم که خدای متعال همه بیماران را شفا دهد ونعمت سلامتی رااز هیچ بنده ای نگیرد واورا شاکرم که تااین سن به من این نعمت راارزانی داشت تا بتوانم درعرصه ورزش فعالیت کنم.
  وحرف آخرشما؟ من مدیون زحمات بی شائبه استاد بزرگوارم آقای مجید اسدی فردمی باشم وجا دارد در اینجااز ایشان تشکر وقدردانی کرده وبوسه بر دستان پر ارزش ایشان می زنم واینکه من زحمات زیادی در عرصه ورزش کشیدم واز خدا می خواهم روزی به آن جایگاه اصلی که حق من است برساند.
با پایان یافتن مصاحبه همان طور که گفتم من ایشان رااز دیرباز می شناختم اما باز صمیمانه می خوا هم مدارک و اسناد ی را که در طی این چند سال دریافت کرده اند فتوکپی گر فته و به من تحویل دهند وگفته ام را حمل بر جسارت نکنندواگر چنین عملی را مرتکب شدم به علت اینکه دوستان عزیز وخوانندگان محترم فکر نکنند ایشان هم مثل سایرین فقط ادعایی بیش نکرده اند وبا  دیدن این مدارک بر درستی گفته ایشان مهر تایید زنند .
مصاحبه از ساحل

+ نوشته شده توسط karbakhsh در جمعه هجدهم بهمن ۱۳۹۲ و ساعت 13:9 | Let's block ads! (Why?)