دانشجویان مهندسی پزشکی شوشتر



طنز تلخ – مهندسی پزشکی در بحران بی سرپرستی!
“این داستان: بازار کار شرکتی”
نوشته ای به قلم مهندس مسعود مکوندی مدیر عامل شرکت نیاسا پژوهشگر و فناور پارک علم و فناوری
وقتی زمان شروع تحصیل در رشته مهندسی پزشکی را مرور می کنیم، یادمان می آید که شاید این نکته را از کلام دیگر دانش آموختگان و دوست و آشنا درک کرده باشیم که اگر چه رشته ای با اسم و رسم با کلاسی داریم اما بر خلاف اون بازارکار خوب آن جز سرابی بیش نیست و نهایتا ختم به حقوق وزارت کار است!
کمی جلوتر می رویم و امیدواری و امید دادن عده ای ما را بر سر شوق می آورد، به دنبال افراد موفق رشته مان میگردیم، به مرور زمان واحد هایمان را پاس و حذف می کنیم! از سختی و کلنجار رفتن با الکترونیک و ماشین تا دست گرمی بودن بهداشت و تربیت بدنی. زمان می گذرد و تا چشم باز می کنیم جشن و رخت مشکی فارغ التحصیلی!
حال به دنبال کار می دویم! با خود فکر می کنیم که ای کاش از ترم های پایین به دنبال کار بودیم!
پیشنهادات کاری را با ادبیات عامیانه مرور می کنیم:
شرکت شماره ۱: بیمه ات نمیتونم کنم، حقوق ثابت هم که ندارم بدم، اما کلی جنس مانده در انبار ام دارم، تو بفروش، ما از هر ۱۰۰ هزار تومان فروش ات، ۵ هزار تومان به تو پورسانت می دهیم. البته قبل اش تعهد بده، که فردا مدعی به اخذ کرایه تاکسی ات از شرکت نشوی !!!
شرکت شماره ۲: بیمه ات با ما، حقوق وزارت کار، ساعت کاری از ۸ صبح تا بی نهایت !!!!
شرکت شماره ۳: مدیرعامل چک برگشتی داشته و بازداشت شده است لطفا بعدا مراجعه کنید!
شرکت شماره ۴: بیمه ات با من! حقوقت را ۱ تومان به بالا می دهم! ساعت کاری از ۸ صبح تا بی نهایت. این هم تعهدنامه و کتبا بنویس که با رفتن به ماموریت با مینی بوس حتی به ترنیداد و توباگو هم مشکلی نداری! شرکت شماره ۵،۶،۷،۸ …. و همچنان این داستان ادامه دارد …
البته ما یادمان رفت اشاره ای به اشتغال زیاد در بحث مدرک ناظر فنی کنیم.
شرکت بی شماره: مدرک ات را بیاور، نیازی به حضور خودت هم نداریم. از آنجایی که حضور نداری بیمه ات هم که دیگر هیچ! ماهی ۴۰۰ تومان به شماره حساب ات واریز می کنیم! حال تعهد بده که گهگداری اگر سه ماهی از این ۴۰۰ تومان خبری نشد اعتراضی نداری!!!!
حال که با خود پیشنهادات کاری در معادن شرکت ها را مرور می کنم ناگهان از رادیو تاکسی خبری اعلام می شود که مرا حسابی آشفته می کند که نکند در پیشنهادات کاری من تاثیری داشته باشد!!!
خبری که از رادیو اعلام شد این است:
شنوندگان عزیز توجه فرمایید شنوندگان عزیز توجه فرمایید رشته مهندسی پزشکی به وزارت علوم انتقال یافت. حال جای پرسش چهار سوال مهم و مبهم است؛ – چرا ما، دانشجویان جوان خود را در سردرگمی و استرس داشتن شغل و درآمد رها کرده ایم؟
– آیا سازمانی وجود دارد که وظیفه اش نظارت (!!!!) بر آگهی های استخدامی و شرایط کاری شرکت ها باشد؟
-چرا با وجود فرصت های شغلی نامناسب در بخش خصوصی چاره ای جهت پرورش روحیه کارآفرینی در دانشجوهای مهندسی پزشکی نمی اندیشیم؟ – چرا وقتی نخبگان مهندسی پزشکی را شایسته ارتباط مستقیم با موضوعات مرتبط با تجهیزات پزشکی نمی دانند و نظرات کارشناسیشان را در قانون گذاری این حوزه تاثیری نمی دهند (انگار که نه انگار اصلا وجود دارند) پس چگونه این رشته در دانشگاه ها کشور ۱K و ۱K (مگر دانشگاه گروه تلگرامی است؟!) دانشجو بدون آزمون می پذیرند؟ آیا دلیل آن عقب نماندن از رشته های بروز دانشگاه های دنیاست؟
جواب ها را اگر یافتید برای بنده هم ارسال نمایید.
Masoud _ [email protected]
به امید ملی شدن صنعت تجهیزات پزشکی …!
منبع: پایگاه علمی و فناوری نیاسا
برچسب‌ها: مهندسی پزشکی , طنز Let's block ads! (Why?)