آیا لیزر مو می تواند موجب ایجاد چروک در پوست شود؟

آیا لیزر مو می تواند موجب ایجاد چروک در پوست شود؟ پوست های چروکیده اصولا بافت های زمختی نیز دارند و دارای چین و چروک های بسیاری می باشند. علت به وجود آمدن چین و چروک به روی پوست عاملی مانند در قرار گرفتن در برابر نور خورشید یا سرمای شدید و … می باشد. اگر چین و چروک های پوست تان هنوز به حدی نرسیده که به کلینیک زیبایی و کلینیک مو نیاز داشته باشید ، از نکات زیر پیروی کنید.


1.   پیش از خروج از منزل از کرم های ضد آفتاب یا لوسیون های ضد آفتاب استفاده نمایید.
2.   به جای صابون ، صورتتان را با کرم شیر بشویید.
3.   شب ها کرم مرطوب کننده بزنید.
4.   از ماسک های مخصوص استفاده کنید. صبح ها پیش از استحمام سفیده تخم مرغ + یک قاشق سوپ خوری عسل + یک چهارم قاشق چایخوری آب هویج را با هم ترکیب کنید و به روی پوستتان قرار دهید.
5.   پوست خود را از مواد آرایشی پاک کنید. آرایش خود را با یک پنبه آغشته به آب گرم (به همراه مقدار اندکی نشاسته) پاک کنید. این کار موجب می شود زیری و چین و چروک پوست شما از بین برود.
6.   قبل از استفاده از وان حمام ، دو قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن کنجد به آب وان اضافه نمایید.
7.   از مواد آرایشی استفاده کنید که در ترکیباتشان حاوی مواد مرطوب کننده باشد.
8.   ماساژ را فراموش نکنید. زمان استفاده از کرم های مرطوب کننده، دستان خود را بصورت حرکات مدور با ملایمت از چانه تا میان پیشانی بالا کشیده و بعد دستـانتان را به دو سوی صورتتان به طرف پایین بکشید. این عملیات را 12 مرتبه تکرار کنید. برای جلوگیری از چین و چروک های گردن نیز می توانید دست ها را از زیر چانه به سمت پایین وبالا بکشید و ماساژ دهید. این عملیات را نیز 12 مرتبه انجام دهید ، کافی است.
9.   همیشه مراقب نور خورشید باشید. نور خورشید اصلی ترین عامل چین و چروک بر روی پوست ، تغییر رنگدانه ها و سرطان پوست است. سعی کنید تا آن جایی که می توانید در مقابل نور خورشید قرار نگیرید و در صورتی که در مقابل آفتاب قرار گرفتید ، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
10.   چای بنوشید. طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهند که پای سبز تاثیر قابل توجهی بر پیری دارد. چای حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این ماده با رادیکال های آزاد بدن وارد مبارزه می شوند. برای بدست آوردن بهترین نتیجه از چای سبز کیسه ای ، آن را  دقیقه در آب گرم قرار دهید.
11.   هرگز نگذارید پوستتان خشک شود. با افزایش سن سلول های پوست ، آب و چربی کمتری تولید می کنند.

ده ماده غذایی که پوستی بدون چین و چروک ایجاد می کنند.
سلامت پوست انسان تا مقدار زیادی به ویتامین A موجود در غذا های ما بستگی دارد. عناصر مضر پوست توسط ویتامین A که نقش آنتی اکسیدان را دارد ، خنثی می شود. این عمل باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شود و می تواند زمان مراجعه به کلینیک لیزر را برای شما ال حد زیادی دور کند.
یکی از این مواد غذایی بتاکاروتن است که رنگدانه تولیدکننده رنگ زرد و نارنجی در میوه ها و سبزیجات می باشد. دو سوم از ویتامین A مورد نیاز ما از این ماده غذایی بدست می آید. بدن انسان بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند. این ویتامین در چربی محلول است و می تواند در بافت بدن ذخیره شود. در مقابل ویتامین A قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهی را ندارد. البته لازم به تذکر است که مصرف بیش از حد این ویتامین تاثیر سمی بر بدن دارد. پس اضافه کردن قرص ویتامین A به غذای روزانه مان کار صحیحی نمی باشد. ا به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه تا مدت ها به کلینیک زیبایی یا کلینیک لیزر نیاز پیدا نکنید به مزه ی دلپذیر میوه ها و سبزیجاتی که دارای کاروتن هستند بسنده کنید. و تلاش کنید از آن ها بیشتر در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

10 راه ساده برای افزودن بتاکاروتن به سبد غذایی
از نمونه های مواد غذایی که دارای ویتامین A هستند ، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
1.   هویج رنده شده به سس اسپاگتی خود اضافه کنید. این کار تاثیر خاصی بر مزه ی غذا ندارد اما کاروتن پوست را تامین می کند.
2.   برگ های تازه اسفناج به سبزیجات سالاد اضافه کنید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات دارای کاروتن بیشتری می باشد.
3.   هر روز یک نوشیدنی لبنی با طعم میوه صرف کنید. (ماست یا میوه تازه)
4.   برش های کوچک هندوانه را به همراه نعناع به نوشیدنی های خود اضافه کنید. این کار تاثیر مناسبی بر پوست دارد.
5.   برگ کلم تازه را به عنوان پیش غذا میل کنید.
6.   میوه را به شما خود اضافه کنید. همراه سالاد میوه شبانه خود ، کمپوت هلو ، زرد آلو یا هلو و زردآلو میل کنید.
7.   میوه های استوایی و گرم سیری را فراموش نکنید.
8.   به ماکارونی خود گل کلم یا اسفناج تازه اضافه کنید.
9.   انبه را جانشین گوجه در سس های خود کنید. علاوه بر تاثیر خوب بر گیرنده های چشایی ، کاروتن را نیز به شما می دهد.
10.   آب میوه هایی که دارای کاروتن هستند را بنوشید. (آب طالبی ، آب هویج)