تولید محتوای وبلاگ فروشگاه اینترنتی

تولید محتوای وبلاگ فروشگاه اینترنتی



راه اندازی یک وبلاگ برای محصولات یک فروشگاه اینترنتی، تاثیر بالایی در افزایش مشتریان و جلب رضایت آنها از محصولات و خدماتی که ارائه می دهید دارد. به همین دلیل ارسال مطالب دقیق و مرتبط، امری بسیار حیاتی و مهم به شمار می آید. برای انکه بتوانید ارسال مطالب در وبلاگ را به درستی انجام دهید، روش ها و استراتژی هایی وجود دارد که میزان بازدهی مطالب وبلاگ شما را بسیار افزایش می دهد.  
نوشتن یک مطلب برای وبلاگ و انتخاب یک موضوع درست، با آنچه شما برای محصولات خود انجام می دهید بسیار متفاوت است. ارسال مطالب در وبلاگ، هدفی بالاتر از معرفی یک محصول را به دنبال دارد. مطالب وبلاگ یک فروشگاه اینترنتی، جهت الهام دهی، ایجاد انگیزه و ارائۀ نگاهی متفاوت نسبت به یک محصول به روز رسانی می شوند. مطالب یک وبلاگ، اگر به درستی نوشته شوند، مخاطبین را به صورت غیر مستقیم در پروسۀ خرید از فروشگاه قرار دهد.
بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی به اشتباه از وبلاگ برای معرفی محصولات جدید و مباحثی که به صورت مستقیم با فروش اینترنتی کالا در ارتباط است، استفاده می کنند. شاید انجام این کار برای کسب و کار های کوچک، به شکلی بسیار محدود بازدهی داشته باشد، اما بازدهی بسیار بالایی ندارد.
در ادامه، برخی از نکاتی که در وبلاگ نویسی برای یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است، می پردازیم:
o         وبلاگ خود را به عنوان زیر شاخه ای از دامنۀ فروشگاه آنلاین تان قرار دهید. از سرویس های خارج از فروشگاه نیز استفاده نکنید تا ترافیک و آمار بازدیدکنندگان وبلاگ بروی فروشگاه تان نیز تاثیر گذار باشد.
o         بر اساس نیازها و معیارهای خود، با گرفتن مشاوراه از متخصصین وبلاگ نویسی، بهتری و مجهزترین افزونه ها را بروی وبلاگ خود نصب کنید.
o         نحوۀ ارسال دیدگاه ها را تا حد امکان برای کاربران خود ساده کنید. لزومی ندارد مخاطبانتان برای ارسال نظرات در مورد مطالب وبلاگ در وبسایت شما عضو شوند.
o         از تصاویر و ویدیو های جذاب برای مطالب خود استفاده نمایید.
o         به شما پیشنهاد می کنیم، وبلاگ خود را به گونه ای طراحی کنید که از سرویس هایی مانند Gravatar پشتیبانی کند. Gravatar افزونه ای است که با امکاناتی متنوع برای بخش نظرات وبلاگ است. استفاده از این افزونه می تواند قسمت دیدگاه های وبلاگ شما را به یک انجمن گفتگو، با امکاناتی بی نظیر تبدیل کند.
با رعایت این نکات، شما می توانید وبلاگی کاملاً حرفه ای را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. وبلاگی که می تواند در مدتی معین، فروشگاه شما را به مرجعی کامل تبدیل نماید.


منبع    پرتال

طراحی سايت شرکتی   ،   طراحی سايت پزشکی   ،   طراحی سايت شخصی   ،