آموزش پاک کردن حافظه پنهان (کش) تلگرام در iOS

یکی از مشکلات که برای بسیار از کاربران در  پیام رسان تلگرام به وجود می آید ، پایین و کند بودن سرعت اینترنت ، دانلود نشدن عکس ها و فیلم ها می باشد یکی از علت های حافظه پنهان یا (cache )  میبباشد . که برای درک بهتر توضیح کوتاهی درباره آن به شما خواهیم داد.



قبلا در اینجا توضیح کاملی در مورد کش  و کاربرد های آن داده شده.
فایل های کش یا همان حافظه پنهان  فایل های هستند که برو روی سرعت و میزان فضای اشغالی حافظه و سرعت تلفن همراه شما تاثیر میگذارند و باعث پر شدن حافظه و کند شدن سرعت تلفن همراه شما می شوند . برای جلوگیری از این حادثه بهتر است هر چند مدت یکبار اقدام به پاک کردن فایل ها و فیلم ها که ضروری نیست  اقدام بکنید . بهتر است بدانید در صورت پاک کردن کش تمامی فایل ها و عکس و فیلم و حتی موزیک های شما از روی حافظه تلفن همراه پاک می شود  پس قبل از پاکسازی کش فایل های که به آن ها نیازی دارید به پوشه دیگری منتقل کنید برای این کار پوشه telegram را باز کنید.


خوشبختانه این مشکل به دست سازندگان تلگرام رسیده و کاربران می‌توانند بدون دردسر و بدون نیاز به نرم‌ افزارهای اضافی مدیریت فایل، حافظه کش و فایل‌های  پنهان دانلود شده  توسط این برنامه را از روی تلفن همراه خود پاکسازی کنند.
برای پاک سازی این فایل های پنهان در ios طبق مراحل و تصاویر زیر عمل کنید .
۱- ابتدا به settings  در برنامه تلگرام بروید. ۲- گزینه chat settings را لمس کنید . ۳- گزینه cache settings را لمس کنید .


۴- clear cache را انتخاب کنید . ۵-در این قسمت ابتدا انتخاب کنید کدوم فایل ها پاک شوند ( عکس ، فیلم ، موزیک ، فایل )  اگر همه تیک ها را بگذارید همه فایل ها پاک میشوند و سپس گزینه clear را لمس کنید . ۶- اندکی صبر کنید .

نکته :   گزینه ی به نام (Keep Media) که به معنی مدت زمان نگهداری فایلها و پوشه ها می باشد  . به طور پیش فرض بر روی حالت همیشه (forever)  قرار دارد که شما میتوانید آن را بر روی مدت هفتگی یا ماهیانه قرار دهید و فایل ها پس از زمان تعیین شده پاک میشوند.
تبریک حالا شما با موافقیت توانستید  حافظه پنهان تلگرام در دستگاه خود را پاک سازی کنید  و از این پس میتوانید تلفن همراه با سرعت و لذت بیشتری استفاده کنید .
پایان




Let's block ads! (Why?)