آموزش رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی

ما همه تجربه کار با فروشگاه Google play را داشته ایم. و با خطاها و ارور هایی که در هنگام دانلود بازی یا حتی هنگام ورود به فروشگاه گوگل پلی مواجه شده ایم. حال ما میخواییم راه حل های را برای حل مشکل کار نکردن فروشگاه گوگل پلی را ارائه دهیم.


بررسی تاریخ و تنظیم زمان
گوگل تاریخ دستگاه شما را با تاریخ فروشگاه خود بازرسی میکند  و  سرویس های گوگل روی این بخش حساسیت زیادی دارند شما برای حل این مشکل میبایست به تنظیمات رفته و باید دید تاریخ و زمان دستگاه شما روی خودکار هست یا خیر ؟ اگر روی خودکار باشد و همچنان فروشگاه گوگل برای شما کار نمی کند تاریخ و زمان دستگاه خود را به صورت دستی تنظیم کرده و سپس گوشی را یک بار ریستارت کنید . اگر این راه حل جواب نداد نگران نباشید هنوز راه حل های زیادی برا اجرای دوباره گوگل پلی و دانلود بازی وجود دارد.


پاک کردن دیتا و cache فروشگاه گوگل پلی
اگر فروشگاه گوگل پلی قلب دستگاه اندروید شما باشد خدمات که این فروشگاه ارائه میکند را میتوان روح دستگاه اندروید نامید زیرا برای نصب و ثبت نام در اکثر برنامه و بازی ها به دسترسی به فروشگاه گوگل پلی نیاز مند میباشد حتی برای ذخیره بازی ها و اطلاعات در برنامه ها به دسترسی به این فروشگاه نیاز دارید . پس بهتر است یک بار حافظه پنهان  و  اطلاعات آن را پاک کنید و سپس آن را راه اندازی کنید . برای این کار وارد تنیظیمات تلفن همراه شوید و سپس به قسمت app یا application manger  رفته و در بین برنامه های موجود فروشگاه گوگل پلی را پیدا کنید (google play store) و سپس گزینه clear data و clear cache را انتخاب کنید و سپس تلفن همراه خود را یک بار دیگر ریستارت کرده و فروشگاه گوگل را امتحان کنید .


گوگل پلی خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید
یکی دیگر از نکاتی که امکان دارد گوگل به دلیل آن به شما اجازه و دسترسی به فروشگاه گوگل پلی را ندهد آپدیت نبودن سرویس گوگل شما میباشد . زیرا آخرین نسخه از نرم افزار به پایدار ترین نسخه و بهترین و بهبود یافته ترین نسخه میباشد . بهتر است که اخرین نسخه آن را با توجه به پردازنده دستگاهتون دانلود و نصب کنید .


تنظیم مجدد اکانت حساب گوگل خود بر روی دستگاه
اگر هنوز با توجه به انجام روش های بالا فروشگاه گوگل برای شما راه اندازی نمیشود و دسترسی آن به شما داده نمی شود ممکن است شما نیاز به تجدید حساب گوگل خود داشته باشید برای این کار وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید و گزینه accounts را انتخاب کنید و وارد بخش اکانت های Google بشوید و جمیل خود را که مربوط به حساب شما میباشد انتخاب کنید و از گزینه سه نقطه که در بالا گوشه سمت راست تصویر میباشد گزینه remove account را انتخاب کنید اندکی سپر کنید و سپس برای بار دیگر اکانت گوگل خود را بر روی دستگاه وارد کنید و تلفن همراه را ریستارت کنید و سپس فروشگاه گوگل پلی را تست کنید .


فعال سازی نرم افزار مدیریت دانلود
یکی دیگر از مشکلاتی که شما نمیتوانید از فروشگاه گوگل بازی دانلود کنید میتوان این باشد که نرم افزار مدیریت دانلود خود دستگاه شما غیر فعال شده باشد برای بررسی این موضوع به بخش تنظیمات قسمت app یا application manger رفته و نرم افزار مدیریت دانلود خود دستگاه که معمولا نام آن downloads میباشد راه پیدا کرده و روی آن کلیک کنید . اگه در آن صفحه دکمه  enable وجود داشت آن را فعال کرده و سپس فروشگاه گوگل پلی را تست بفرمایید .


اگر راه حل دیگری شما دوستان به ذهنتان میرسد از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.




Let's block ads! (Why?)